samplen rules

anoniempje

hobby knooier
ik had al een tijdje een akai s2800 sampler maar deed er eigenlijk niks mee omdat ik het nut er niet van inzag

nou heb ik gister een rock loopje lopen knippen met recycle en naar de sampler gestuurd en ik sta er versteld van wat je er dan allemaal mee kunt maken van 1 simpel loopje ik wist niet dat ik het in me had :)

ik doe mijn sampler de deur niet meer uit :)

ik voeg het origineel hierbij en de gesamplede versie

het is niet me bedoeling er een complete track van te maken het was puur om is te leren samplen
dus opbouw etc is ver te zoeken

die teksten zijn een stukje opvulling en zijn zo slecht verstaanbaar door mijn cheapass microfoon maar dat mag de pret nie drukke

origineel

gesamplede versie

je moet even doel opslaan als doen anders werken ze niet

Origineel geplaatst door anoniempje
stelletje sneaky,s

Moet jij nodig zeggen met zo'n nick 8o)

Eh ja....leuk he zo'n sampler.....weet verder ook niet wat erop te zeggen....behalve....
vette synths !

;)

Re: samplen rules

ik had al een tijdje een akai s2800 sampler maar deed er eigenlijk niks mee omdat ik het nut er niet van inzag

Ik begrijp de logica van deze zin eigenlijk niet zo.....waarom koop je dan een sampler:confused:

Ik gebruik recycle ook daarom nog steeds al te graag, al zijn er ook zat andere mogelijkheden,
maar heb er speciaal een oude Mac voor bewaard omdat ie met scsi zo lekker loopt.

Idd, volgend nummer iets met synths?

ik had m,n sampler gekocht voor vocals en drums en dergelijken maar ik betrapte me erop dat ik dit totaal niet relax vindt werken veels te omslachtig dus deed ik het met de pc en gebruikte em eigenlijk zo goed als nooit

maar voor dit werk is ie perfect loopje in recycle lade knippe naar de sampler sture en klaar

zal vast wel een goede software sampler zijn die het ook makkelijk kan maar dat trekt me niet echt

En toch wordt het er niet logischer op....8D

als ik het maar logisch vindt :p hehe

subject no1 was ook het mededelen van mijn bevinding

stelletje sneaky,s laat ook ff een bericht achter dan

Normaal gesproken zou ik dat wel doen, maar nú..?

:doei:

als ik het maar logisch vindt :p hehe

subject no1 was ook het mededelen van mijn bevinding

haha, ik zit ook maar wat te klieren natuurlijk
samplen in je sampler vind je niet relaxt, dus doe je 't op de compu
gerecyclede stukjes sample afspelen in je compu vind je niet relaxt, dus doe je 't op de sampler
see ?
maakt ook niet uit verder hoor

Wat je misschien ook eens kan proberen ; je stukjes sample als audio afspelen in een sequencer (logic, cubase o.i.d.)
Zet de grid lekker klein en je kunt met je audio spelen zoals met sampletjes in je sampler via midi, op een paar beperkingkjes na (velocity bijv.). Zo kan je ff snel iets in mekaar "arrangeren".

dat is toch eigenlijk het zelfde als ik nu doe ??

alleen moet ik dan elk sampletje handmatig gaan in laden of zie ik dat verkeert?

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Wat je misschien ook eens kan proberen ; je stukjes sample als audio afspelen in een sequencer (logic, cubase o.i.d.)
Zet de grid lekker klein en je kunt met je audio spelen zoals met sampletjes in je sampler via midi, op een paar beperkingkjes na (velocity bijv.). Zo kan je ff snel iets in mekaar "arrangeren".

Dat is wat ik ook dus bedoelde....maar nu wordt het dus nog onlogischer,
want ik heb zelf 4 hardware samplers8o)

Ik ben zelf dus ook nog steeds erg gecharmeerd van Recycle in combi met een HW sampler.
Ik kan op een creatieve manier werken, en het is een manier van werken die me nog steeds erg bevalt.

dat is toch eigenlijk het zelfde als ik nu doe ??

alleen moet ik dan elk sampletje handmatig gaan in laden of zie ik dat verkeert?

Op die manier, via recycle, wel denk ik (geen ervaring mee).
Ik neem meestal komplete tracks op in Logic en ga dan zitten knippen, timestretchen, arrangeren, nog eens timestretchen omdat het op een ander tempo toch leuker klinkt (en dus weer knippen omdat dat stretchen nooit 100% strak is)
Oja en eerst de-crackle'en / denoisen in Soundforge (als 't van vinyl komt, bijna altijd in mijn geval).

Ik vind het een leuke manier van werken omdat je lekker met die audio kan klieren, zoals pitchen, timestretchen, plugins erover gooien, reversen enz. Dit gaat allemaal een stuk sneller als op een sampler.
Maar toch wil ik Recycle ook nog eens gaan gebruiken. Vnl. omdat hardware samplers toch punchier klinken in mijn oren.

En ik heb trouwens 5 hardware samplers...:o:

dat klinkt opzich wel aantrekkelijk alleen zal ik dan wel een mac en logic moeten aanschaffen hehe

voorlopig hou ik het wel bij de goedkopere oplossing kan hier nog zat van leren

Ja, die kl*te move van Emagic/Apple (Proband heet dat tegenwoordig...wat een buttnaam)
Voorlopig doe ik nog lekker verder met 5.5.1 op XP

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Vnl. omdat hardware samplers toch punchier klinken in mijn oren.

En ik heb trouwens 5 hardware samplers...:o:

Dat is voor mij de rede om Recycle met een HW sampler te gebruiken.
voordeel van Recycle is dat ie meteen een program aanmaakt en bij het overpompen
alle samples direct onder de toetsen staan.

Over dat "punchier" gesproken...ik gebruik 2 S3200XL's, voor beats en ander effect-geluid
klinken deze zo lekker dik en meteen goed!
Ik gebruik ook Logic (wel met een Mac) en als ik dezelfde samples in Logic zet
klinkt dit allemaal een stuk tammer.

Tja wat die 5 samplers betreft...je hebt altijd baas boven baas ;)

Origineel geplaatst door mikemix
Dat is voor mij de rede om Recycle met een HW sampler te gebruiken.
voordeel van Recycle is dat ie meteen een program aanmaakt en bij het overpompen
alle samples direct onder de toetsen staan.

Over dat "punchier" gesproken...ik gebruik 2 S3200XL's, voor beats en ander effect-geluid
klinken deze zo lekker dik en meteen goed!
Ik gebruik ook Logic (wel met een Mac) en als ik dezelfde samples in Logic zet
klinkt dit allemaal een stuk tammer.

Tja wat die 5 samplers betreft...je hebt altijd baas boven baas ;)

Ik zat eigenlijk meer te denken aan dwaas boven dwaas...maargoed :)

Het klinkt idd. een stuk liever vanuit de computer. Het scheelt wel veel welke geluidskaart je gebruikt, maar het zal nooit zo vunzig beuken als een HW sampler.

Slightly offtopic, maar werkt de nieuwste versie van Recycle met XP ?
Ik heb ooit, toen ik nog met Win98 werkte, eens zitten klooien met Recycle (geloof 1.7) maar die ondersteunde het EOS van m'n e4k niet. Ik had 3.0, en Recycle ondersteunde alleen 4.0 als ik me niet vergis.
Zijn de nieuwere versies wel backward compatible, voorzover je dat weet ?
(heb trouwens ook nog een e64 met 2.0, fresh from Canada)

Back