gezocht : sequencer

Status
Please reply by conversation.

jostosti

Nieuwkomer
Ik ben bezig met een nieuwe set op te bouwen en wil voor het eerst aan de slag met modules en met een goeie betaalbare sequencer voor een beginner.

Hebben jullie wat tips en/of weten jullie nog een degelijk sequencertje ergens te koop?

grtz

tosti

Hardware/Software ???

Software zijn al wat gratis dingen te verkrijgen zoals Muzys (bij de Computer Music CD) en Traction van Mackie (zie verder op het forum)

Qua Hardware heb je al een Alesis MMT-8 voor ca 100 € (8 Sporen)

Ik heb een Roland MC500 waar ik wel vanaf wil. Hij heeft 2 MIDI OUTs voor een aansturing van 32 kanalen, is in goede staat met originele handleiding en MRC500 software of super MRC. Mocht je interesse hebben, PB je me maar ;)

:doei:

Een leuk hardware sequenser om te beginnen is een rm1x en nog betaalbaar ook.

Een sequencer oplossing hoeft helemaal niet duur te zijn.

Zo heb je al een Atari ST/STfm/STe/TT met Cubase of Notator/Creator voor nog geen 100.00 EUR.

Ook pc/mac software hoeft helemaal niet duur te zijn. Alle bekende softwareproducenten hebben vaak een 'instappakket' dat betaalbaar is. Steinberg heeft Cubase SE, Cakewalk heeft Home Studio, Emagic heeft Logic Express, zelfs Music Studio van Magix is erg bruikbaar en betaalbaar.

Wat je je zeker ook moet afvragen is wat je allemaal met die sequencer wil doen. Wil je enkel via MIDI je modules aansturen of wil je ook audio opnemen? Vergeet ook niet dat hardware sequencers wat minder visueel werken toelaten (software geeft je meer 'kijk' op je muziek).

Van de meeste software kan je een demo downloaden en uitproberen.

ik wil dus graag hardwarematig gaan doen omdat ik dat uiteindelijk toch moet kennen en vooral omdat me liveset ook vaak mobiel gaat worden maar dan nog software (atari st spreekt me ook wel enigzins aan) ga ik denk dan toch ook maar doen alleen al om de basis te leren.

En ik wil voor nou alleen maar sequencen , opnemen kan wat mij betreft nog wel ff w88.
Ik heb de volgende set in gedachten:
roland mc 09 (nu in bezit)
drum/percussie module (ik ga van iemand hier een emu procussion overnemen)
synth module (nog te beslissen welke)
fx module (ook nog te beslissen , ik zat aan de MFC van akai te denken)
later misschien nog een fx erbij + whatever ik op ga geilen de komende tijd :P

Danny: ik kom er later deze week ff op terug ..

o ja ik heb hier ook een amiga te koop zien staan omgebouwd tot sampler/seq is dat ook goed te doen? Is het niet veel gehassel met de besturing? kan ie dat allemaal wel aan? vroeg ik me af

thnx voor de support :okdan:

Ik heb hier nog wel een RM1x in perfecte staat...

Status
Please reply by conversation.
Back