Platenmaatschappijen verspreiden nep-mp3's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

matt second

acid management
Staff member
Zeker drie Amerikaanse platenmaatschappijen hebben een nieuw middel gevonden om de illegale uitwisseling van muziekbestanden op internet te bestrijden. Ze bestoken de uitwisseldiensten op het net, zoals Morpheus, Audiogalaxy en Kazaa, met miljoenen nepbestanden die helemaal geen muziek bevatten.

http://nu.nl/document?n=58790&

Inderdaad! Uhm, maar dan verdienen de producers dus ook minder...

Ik had het vanmorgen in de krant gelezen.
Maar wat komt er in die bestanden te staan? Dit is namelijk echt enorme verspilling van bandbreedte.
Als het nou nog pr0nfilmpies waren.... :P

ohgod..gaan we hiermee beginnen...wel grappig dat toen iedereen LP's op cassettebandjes overnam de prijs van een LP minder dan de helft van een CD van nu was...en toen kwam de CD en omdat dat allemaal nieuw enzo was moest het ineens veel duurder zijn maar als het meer verkocht zou worden zouden de prijzen weer naar LP level terug gaan..goh...en raad eens: nooit gebeurd, alleen maar gestegen

Olaf

"het is heel simpel:

copieer geen cd meer en ze worden goedkoper!

niet zeggen van: dat maakt niet uit, want dat is dus niet waar!"

Sorry bambam, mooi principe maar daar geloof ik dus echt geen fuk van.

Laatst gewijzigd:
25 gulden is een prima prijs.

45-50 gulden is afzetterij.

Waarom kostten platen altijd 25 gulden en dezelfde cd op het zelfde moment 45 gulden? Terwijl er toen (rond 1992) veeeeeeel meer cd's als platen werden verkocht? En een cd goedkoper was om te maken?

Volgens mij worden die twee tientjes die ze er bovenop zetten vooral uitgegeven aan advocaten en kinderachtige geintjes zoals dit :(

45-50 gulden is i.d.d. gekkenwerk. Maar het ergste vind ik dat daar maar 'n knaak van naar de artiesten en producers gaat. Het (enige) goede van Napster etc. is dat het de grote platenmaatschappijen dwingt om na te denken over waar ze nou helemaal mee bezig zijn. Ik wou dat je 'n plaat kon kopen voor 'n geeltje, waar de helft direct van naar de makers zou gaan... maar ja...

tja sorry bamse...het is wel het goede uitgangspunt an sich....maar realistisch gezien...ben je dan de enige die EN niet copieert EN 45 piek per CD betaald (fuk euros ook)

De makrobioot. ;)

ik koop ongeveer 2 CD's per week...meestal bestel ik ze bij www.juno.co.uk maar ik vind de bedragen belachelijk...het liefst zou ik mijn stuff downen en rechstreeks aan de artiest betalen (via paypal ofzo) ;)

Dat zou een mooie zijn..

Dat zou een mooie zijn..

Dat muziek via internet beschikbaar wordt gesteld.. direct door de artiest. En dat je dan een MP4'tje (of zoiets.. ) kunt downloaden.. voor een schappelijk prijsje.

Daarnaast natuurlijik de gewone distributie via vinyl en CD laten verlopen via platenmaatschappijen..

Ik kopieer ook geen cd's en DL ook geen MP3. Ik koop vynil. Heb wel 'n paar MD's die niet mogen, en bandjes van vroeger. Shoot me.

Kopieren vind ik maar niks. koop ze nog, hoewel niet veel omwille van de prijs. Het is echt dikke vette lulkoek dat ze goedkoper zouden zijn indien er niet gekopieerd zou worden.

maarja..dan kom je weer op het punt: hoe vind je die goede artiest tussen al die crap op het internet....ik begin er niet aan om dat te downloaden allemaal, en dan blijkt de filter-functie van een label en z'n A&R managers helemaal niet zo overbodig te zijn

Olaf

In principe koop ik ook alles, of het moet een of andere vage discohit of acapella zijn.

Alleen is er veel alleen op vinyl te krijgen, te oud, of niet in Nederland te vinden.

Origineel geplaatst door Ralf T
Inderdaad! Uhm, maar dan verdienen de producers dus ook minder...

Geld geld, draait het daar allemaal om :confused: no affence hoor maar volgens mij maak je muziek om hele andere reden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back