Behringer DDX 3216

Wat ik dus niet snap is dat ik ook nog een keer in mijn scherm mijn send in moet stellen maar waarop dan.

Stel dat je nou meer dan 1 kanaal naar dezelfde aux wilt sturen, dan kun je de onderlinge verhouding van die kanalen instellen met de sends. De aux fader regelt het signaal als 1 geheel. Bovendien, als je meerdere kanalen naar dezelfde aux stuurt, moeten die niet allemaal op 0dB staan, want dan overstuurt je aux.

Met betrekking tot odb Ik heb op een cursus mee gekregen altijd zo hard mogelijk opnemen voor
de signaal ruis verhouding.

Dat klopt, maar dat gaat over opnemen van een kaal signaal. Als je aan het mixen bent zet je de kanalen zo hard als nodig en niet alles overal op 0dB. Krijg je niet zo'n fijne mix :D

Origineel geplaatst door etaoin
De aux fader regelt het signaal als 1 geheel. Bovendien, als je meerdere kanalen naar dezelfde aux stuurt, moeten die niet allemaal op 0dB staan, want dan overstuurt je aux.

Ok dat begin ik te begrijpen.
Maar andere optie zou toch zijn gewoon je aux fader zachterzetten?

Maar andere optie zou toch zijn gewoon je aux fader zachterzetten?

Uiteraard. Maar zeker in bijvoorbeeld een live-situatie waar je de aux'en gebruikt om
monitors op het podium aan te sturen, daar wil je niet alle signalen even hard in de monitors.
Dus daar ga je zeker bij elk kanaal de send goed instellen, en dan het overall volume met
de aux fader.

Uiteraard. Maar zeker in bijvoorbeeld een live-situatie waar je de aux'en gebruikt om
monitors op het podium aan te sturen, daar wil je niet alle signalen even hard in de monitors.
Dus daar ga je zeker bij elk kanaal de send goed instellen, en dan het overall volume met
de aux fader.

Ok bedankt dus resume de send in de monitor is meer voor de onderlinge verhoudingen van de diverse kanalen.
en de fader send voor het totale signaal van al deze kanalen.
Weer wat geleerd.

Zeker weten dat die goedkopere exemplaren geen B-stock waren? Feedback heeft namelijk B-stock voor 549 euro en nieuwe voor 789 euro.

dat weet ik niet. Kan ik mij niet herinneren. Dan zijn ze allemaal door hun b-stocks explemplaren heen rond deze periode? Ik wa sin de veronderstelling dat rond de 500/600 euro standaard prijs was.

Ik ga zo de rest van de webshops af om te kijken oif het daar ook verhoogd is.

Ik heb vorige week een DDX3216 bij Feedback gekocht en ik hoorde toen dat hij 100 Euro's duurder zou worden (Ik heb er nog € 689,- voor betaald)

Oh ja, en ik ben erg blij met m'n nieuwe mixer ! *D

Origineel geplaatst door Andre1
Ik heb vorige week een DDX3216 bij Feedback gekocht en ik hoorde toen dat hij 100 Euro's duurder zou worden (Ik heb er nog € 689,- voor betaald)

Oh ja, en ik ben erg blij met m'n nieuwe mixer ! *D

godver, ik wilde hem kopen maar daarvoor in de plaats een vliegticket aangeschaft met de gedachte dat tegen de tijd mijn belasting terruggave zou komen, hij er nog wel zou zijn rond de 600 euro.

Ik moet ook voortaan op gevoel af gaan ipv verstand

:(

Er is iets raars aan de hand want ook de ADT1616 is ineens een stuk duurder geworden.
De laagste prijs die ik gezien heb was 145 Euro.
Nu is de laagste prijs 189. Maar gemiddeld rond de 200 euro.
Balen dus ben net toe aan een extra ADT1616.

Origineel geplaatst door Exzit
Er is iets raars aan de hand want ook de ADT1616 is ineens een stuk duurder geworden.
De laagste prijs die ik gezien heb was 145 Euro.
Nu is de laagste prijs 189. Maar gemiddeld rond de 200 euro.
Balen dus ben net toe aan een extra ADT1616.

ze houden ons in de gate blijkbaar :maffia:

Wel erg vreemd idd, ik wacht wel weer af, want ik wilde er ook zon adat kaart erbij aanschaffen, maar het pakketje is nu ineens flink duurder geworden.

Ik zoek eigenlijk nog een goede betaalbare adat kaart met 1 adat naast mijn RME digi9652 die 3 x adat heeft.
Dit zodat ik de volledige 32 sporen van de DDX3216 kan gaan gebruiken.
Iemand een idee?

Hallo ik heb een midi vraagje m.b.t. de DDX3216.

Ik wil een snapshot van de DDX3216 versturen naar mijn sequencer via midi en daar dus opnemen.
Zodat als ik mijn song afspeel het systeem eerst de sysex verstuurd naar de DDX3216 zodat daar alles juist is ingesteld.
Ik neem aan dat het sysex is. Maar hoe doe ik dat. In het midi menu is het me niet duidelijk.
Als ik zoiets op een synth doe met pathes is er meestal een optie onder een midi menu metn tranfer data of zo iets.
Maar waar zit dat o pde DDX3216?

Iemand een idee?

Ik weet niet of je de sysex documentatie bij je DDX gekregen hebt, maar daar staat in ieder geval niet in dat hij snapshots kan versturen via sysex. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Je kunt ze gewoon in de DDX zelf opslaan en dan met een program change oproepen. Dat gaat bovendien een stuk sneller dan de hele state via sysex versturen, want dat zal wel even duren.

Ik weet niet of je de sysex documentatie bij je DDX gekregen hebt, maar daar staat in ieder geval niet in dat hij snapshots kan versturen via sysex. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Je kunt ze gewoon in de DDX zelf opslaan en dan met een program change oproepen. Dat gaat bovendien een stuk sneller dan de hele state via sysex versturen, want dat zal wel even duren.

Voor mijn archivering van een song wil ik ook mijn mix erbij opslaan. zodat ik over een jaar als ik die song opreop overdezelfde mix beschikt. Want tegen die tijd heb ik de DDX3216 misschien al weer paar keer gereset.
En ook met updates raakt de DDX3216 zijn snapshots kwijt.
Wat kan ik het beste doen wil ik dit bewaren?

Dus eigenlijk is de vraag hoe kan ik mijn snapshots digitaal opslaan op mijn PC en ook weer inladen in de DDX3216?

Dus eigenlijk is de vraag hoe kan ik mijn snapshots digitaal opslaan op mijn PC en ook weer inladen in de DDX3216?

Als het goed is heb je bij de DDX een seriele kabel en software gekregen waarmee je de snapshots op de PC kunt opslaan.

Ik sla zelf alles op een geheugenkaart op die gewoon standaard voorin mijn DDX zit.

[edit] nu ik dit tik weet ik eigenlijk niet meer of de kabel er nou standaard bij zat of niet. Ik heb sowieso ooit een langere gekocht dan ik had. De software is in ieder geval te downloaden bij Behringer.

Back