Oberheim Xpander op 2ehands

Kiep de hijpe elive!

Hoeveel van die expanders zijn er eigenlijk gemaakt?

Tja, mensen zijn toch niet bereid om er teveel geld op te verliezen. Dus wat je vaak ziet is dat de vraagprijs hoog blijft en dat als er niemand is die in de buurt van de vraagprijs wil gaan zitten, dat het apparaat dan maar gehouden wordt.

Zie de MKS-80 + programmer die hier op het synthforum te koop staat.

Er is natuurlijk bijna niemand die dat geld er voor over heeft, aangezien je tegenwoordig meer (Access Virus) kan krijgen voor minder geld.

Kep al verschillende keren Xpanders gezien voor 1800 - 1850 euro...

Yep zo ook bij de Matrix 12, heb hetzelfde probleem gehad met de mijne, erg irritant

Wel erg vet zo'n Expander/Matrix 12, denk ik één van de analoge polyfone toppers, vind overigens deze wel erg goed aan de prijs, zijn ook wel voor € 500,- minder te scoren als je op de juiste plaatsen kijkt :duivels:

Origineel geplaatst door Catscan
Alleen uit kijken met aanschaf.....de beeld schermpjes willen nog wel eens door branden....ivm slecht af gestelde voltages die de schermpjes voeden.......

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Tja, mensen zijn toch niet bereid om er teveel geld op te verliezen. Dus wat je vaak ziet is dat de vraagprijs hoog blijft en dat als er niemand is die in de buurt van de vraagprijs wil gaan zitten, dat het apparaat dan maar gehouden wordt.
Zie de MKS-80 + programmer die hier op het synthforum te koop staat.
Er is natuurlijk bijna niemand die dat geld er voor over heeft, aangezien je tegenwoordig meer (Access Virus) kan krijgen voor minder geld.

1/ Ik vind 1500 euro voor de MKS80 met remote gewoon te veel geld. Dat is ie niet waard en je moet goed gek zijn om dat er aan uit te geven.

2/ Een Xpander/M12 is dat wel voor 1800 euro omdat zijn klank heel erg uniek (gezien de Matrix technologie die werd gebruikt) is en alternatieven moeilijker te bekomen zijn.
Een goed alternatief voor een M12 is een serie van 3 tot 6x M1000's. Dan krijg je nagenoeg dezelfde sounds en mogelijkheden en dat is ook initieel de bedoeling van een M1000, zie ook zijn cascade functie.

In het algemeen vind ik de analoge hype zwaar overroepen en specifieke analoge apparaten helpen je NIET om goede muziek te bouwen. Dat is ook de verkeerde voorstelling die mensen daarover hebben.
Ikzelf heb ontelbaar veel analoge shit gehad - name it/ I had it (mijn studio leek toen meer op een museum) en net omdat sommige mensen (met veel geld) ook te veel geld wilden uitgeven aan al die rommel heb ik alles al jaren geleden verkocht en hééél dik aan verdient (hehe) waardoor ik mezelf kon trakteren op heelwat nieuwe gear. Nooit spijt van gehad...in tegendeel. Trouwens, als je zoveel oude gear hebt gaat er met de klok van regelmaat iets stuk en de kosten daarvoor lopen soms snel op.

Nogmaals, het is niet omdat je een orginele 909, Minimoog of ARP 2600 hebt dat je betere muziek gaat brouwen.(ik heb dat al 1 miljoen keren gezegd en zal dat blijven herhalen tot iedereen het begrepen heeft) Dat is zo wat de grooste leugen en misverstand dat er bestaat. Er bestaan genoeg nieuwe, sluitende alternatieven qua klankopwekking (analoog, VA, digitaal, VST, enz) en geen luisteraar, platenfirma of wie dan ook ligt wakker van het feit of er nu orginele analoge gear of what so ever werd gebruikt om hitmuziek te maken !!!!! Laat dat nou toch eens eindelijk duidelijk worden. De enige geldige reden en haalbare verklaring waarom je veel geld zou uitgeven aan analoge synths is omdat je freaky verzamelaar bent en bijvoorbeeld heel graag die ARP 2600 of Moog modular in je collectie wil.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wiseguy
....vind overigens deze wel erg goed aan de prijs, zijn ook wel voor € 500,- minder te scoren als je op de juiste plaatsen kijkt :duivels:

Poehhh....als ik er een (in knappe staat) zou tegenkomen voor E 1.500,-............ik weet niet of ik dan helder kan blijven nadenken ;) Deze machines van Oberheim hebben me altijd aangetrokken, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ze nog nooit gehoord heb; ik baseer me puur op (gehypte) info van anderen. Het risico is dan natuurlijk atijd dat de sound kan tegenvallen, maar.......voor E 1.500,- verkoop je hem toch altijd weer! 8o)

Druk druk druk

Druk druk druk

Je maakt je nogal druk over de motivatie en creativiteit van anderen blijkbaar. Natuurlijk zijn er hypes. Maar JIJ ging blijkbaar geen betere muziek maken met je oude analoge gear. En ik geloof eigenlijk niet dat er veel mensen zijn die onder de indruk zullen zijn van je uitspraken. JIJ niet zult rusten voordat iedereen doorheeft en onderschrijft dat JIJ gelijk hebt wanneer je zegt dat ZIJ er geen betere muziek mee maken. Big deal. Denk je dat je ook maar 1 iemand zult overtuigen wanneer je zo drammerig bent en je uitspraken er maar meteen als universele waarheid probeert in te rammen? Blijkbaar ben je zelf indertijd slachtoffer geworden van een hype.

En nog even over Hitmuziek: Nummer 1 staan betekent niets meer dan dat er van die plaat in de voorafgaande week de meeste exemplaren zijn verkocht. Dat zegt alleen iets over VERKOOPkwaliteit.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
..................

In het algemeen vind ik de analoge hype zwaar overroepen en specifieke analoge apparaten helpen je NIET om goede muziek te bouwen. Dat is ook de verkeerde voorstelling die mensen daarover hebben.
Ikzelf heb ontelbaar veel analoge shit gehad - name it/ I had it (mijn studio leek toen meer op een museum) en net omdat sommige mensen (met veel geld) ook te veel geld wilden uitgeven aan al die rommel heb ik alles al jaren geleden verkocht en hééél dik aan verdient (hehe) waardoor ik mezelf kon trakteren op heelwat nieuwe gear. Nooit spijt van gehad...in tegendeel. Trouwens, als je zoveel oude gear hebt gaat er met de klok van regelmaat iets stuk en de kosten daarvoor lopen soms snel op.

Nogmaals, het is niet omdat je een orginele 909, Minimoog of ARP 2600 hebt dat je betere muziek gaat brouwen.(ik heb dat al 1 miljoen keren gezegd en zal dat blijven herhalen tot iedereen het begrepen heeft) Dat is zo wat de grooste leugen en misverstand dat er bestaat. Er bestaan genoeg nieuwe, sluitende alternatieven qua klankopwekking (analoog, VA, digitaal, VST, enz) en geen luisteraar, platenfirma of wie dan ook ligt wakker van het feit of er nu orginele analoge gear of what so ever werd gebruikt om hitmuziek te maken !!!!! Laat dat nou toch eens eindelijk duidelijk worden. De enige geldige reden en haalbare verklaring waarom je veel geld zou uitgeven aan analoge synths is omdat je freaky verzamelaar bent en bijvoorbeeld heel graag die ARP 2600 of Moog modular in je collectie wil.

1Nogmaals, het is niet omdat je een orginele 909, Minimoog of ARP 2600 hebt dat je betere muziek gaat brouwen.(ik heb dat al 1 miljoen keren gezegd en zal dat blijven herhalen tot iedereen het begrepen heeft) Dat is zo wat de grooste leugen en misverstand dat er bestaat. Er bestaan genoeg nieuwe, sluitende alternatieven qua klankopwekking (analoog, VA, digitaal, VST, enz) en geen luisteraar, platenfirma of wie dan ook ligt wakker van het feit of er nu orginele analoge gear of what so ever werd gebruikt om hitmuziek te maken !!!!! Laat dat nou toch eens eindelijk duidelijk worden. De enige geldige reden en haalbare verklaring waarom je veel geld zou uitgeven aan analoge synths is omdat je freaky verzamelaar bent en bijvoorbeeld heel graag die ARP 2600 of Moog modular in je collectie wil.

't heeft natuurlijk geen zak te maken met deze thread maar toch: Hear hear! Ik ben het 100% met je eens.
Het enige wat ik ECHT creatief/muzikaal gezien lekkerder vind aan oud-analoog zijn die gare klaviertjes van bijv. een Korg MS10 of MS20. Dat speelt gewoon heel anders waardoor je andere melodietjes gaat maken.

Ik heb laatst ook een nog partijtje oude Stradivariusjes weggedaan. Dat klote oude hout begint te barsten, weg ermee. Trouwens, die nieuw VA-violen zijn veel beter. Ik ga binnenkort ook een VA-viool speler en een VA-componist met lekkere VA-dameskoordjes kopen. Dat programmatje heet geloof ik Ableton Reason Live Xtreme 7.3.8. Gewoon op record drukken en 3 min later een komplete top-40 song, je hoeft niets meer te doen, het is geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel jammer dat ik zelf niets meer kan doen, nou ja heb ik tijd voor andere hobbies............................:D

Origineel geplaatst door dekzster
Ik heb laatst ook een nog partijtje oude Stradivariusjes weggedaan. Dat klote oude hout begint te barsten, weg ermee. Trouwens, die nieuw VA-violen zijn veel beter. Ik ga binnenkort ook een VA-viool speler en een VA-componist met lekkere VA-dameskoordjes kopen. Dat programmatje heet geloof ik Ableton Reason Live Xtreme 7.3.8. Gewoon op record drukken en 3 min later een komplete top-40 song, je hoeft niets meer te doen, het is geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel jammer dat ik zelf niets meer kan doen, nou ja heb ik tijd voor andere hobbies............................:D

:Z

Jammer dat je er zelf nog in geloofd ook.

Origineel geplaatst door dekzster

Uhhm tsja....laten we maar niet verder hier op in gaan....laat ik zeggen dat het de fabrikanten inderdaad nog niet gelukt is een Viool zo na te bootsen in software dat ie precies als een echte klinkt....

Vooral ook leuk dat je meteen over "BETER" begint. Niemand zegt dat hier. Skeleticon en ik zeggen alleen net zo bruikbaar en qua klank niet te onderscheiden. Goed genoeg zou een mooiere omschrijving zijn.

Maar wat nu als er een viool wordt gemaakt die eigenlijk als controller dient en zijn geluid uit een stukje software haalt?
Line6 zet daarin nu de eerste stappen met die gemodelleerde akoestieken gitaar. Schijnt niet overtuigend te klinken...maar toch.....

Mensen, voor die posts van Skeletor bestaat een functie genaamd "plaats deze persoon op je negeerlijst".

Houd uw forum rein!

Attachments

• offtopicok.gif
    offtopicok.gif
    42,7 KB · Bekeken: 99
Dat is zo wat de grooste leugen en misverstand dat er bestaat. Er bestaan genoeg nieuwe, sluitende alternatieven qua klankopwekking (analoog, VA, digitaal, VST, enz) en geen luisteraar, platenfirma of wie dan ook ligt wakker van het feit of er nu orginele analoge gear of what so ever werd gebruikt om hitmuziek te maken !!!!! Laat dat nou toch eens eindelijk duidelijk worden

[EDIT] sorry, off-topic, wat doen, weggooien? ook prima hoor... *D

Helemaal mee eens! Ik heb er zaterdagavond nog over na zitten denken, de hele avond techno en tech-house platen gehoord in Club XQ, Amsterdam, op de dansvloer hoor je na een paar platen de eventuele nuanceverschillen tussen analoog/digitaal echt niet meer, al zou je het willen. Het is uberhaubt amper hoorbaar denk ik (al die platen zijn gemixt en geremixt en gemasterd, etc.). Als je er een plaatje uit pikt, en er op een zondagmiddag eens goed voor gaat zitten met een high-end hi-fi systeem, dan misschien, maar niet in een club door een club-PA. Veel hoog en veel laag, that's it.

Misschien dat analoge gear bij andere stijlen meer tot zijn recht komt, soundscapes, of abstract spul zoals Boards of Canada. Maar wat Kitaro doet, of Vangelis... analoog of niet, ik word er niet opgewonden van.... :Z

Uitzondering is 1e cd van de Dandy Warholes, die heeft een apart geluid --> dat grietje bespeelt een Moog, veel drones etc. Maar ook hier weer, hoe had dat met een VA synth geklonken...

Ben het eigenlijk wel eens met sKeLeTvM. Okee, het komt misschien een beetje drammerig over, maar ik vind dat er een grote kern van waarheid zit in wat hij zegt.

Zullen we het gewoon weer over de Xpander hebben?

Trouwens, die Dandy Warholes plaat kan je easy met een goede VA spelen ala de ION of met de Arturia Minimoog V. No problem.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Ben het eigenlijk wel eens met sKeLeTvM. Okee, het komt misschien een beetje drammerig over, maar ik vind dat er een grote kern van waarheid zit in wat hij zegt.

Ik ben erg benieuwd naar je toelichting hierop! Ik vraag me namelijk af hoe iemand zo halsstarrig en zelfingenomen kan zeggen dat een ander geen betere muziek kan maken met, in dit geval, analoge bakken in plaats van VA's of wat dan ook...? Laten we alleen al eens een gegeven als 'speelplezier' nemen: dat is toch een factor van grote invloed ? Als je al lachend achter je bakkies gaat zitten om aan de slag te gaan (of dat nou analoog of VA of een PC of wat dan ook is interesseert me helemaal niet) is dat toch meteen van invloed? Ik ken veel mensen die gek worden van die software handel en eigenlijk een soort van 'contact' met de gear missen, en vervolgens is alle plezier en motivatie weg.

:biertje:

Back