Origineel geplaatst door sKeLeTvM
..................
In het algemeen vind ik de analoge hype zwaar overroepen en specifieke analoge apparaten helpen je NIET om goede muziek te bouwen. Dat is ook de verkeerde voorstelling die mensen daarover hebben.
Ikzelf heb ontelbaar veel analoge shit gehad - name it/ I had it (mijn studio leek toen meer op een museum) en net omdat sommige mensen (met veel geld) ook te veel geld wilden uitgeven aan al die rommel heb ik alles al jaren geleden verkocht en hééél dik aan verdient (hehe) waardoor ik mezelf kon trakteren op heelwat nieuwe gear. Nooit spijt van gehad...in tegendeel. Trouwens, als je zoveel oude gear hebt gaat er met de klok van regelmaat iets stuk en de kosten daarvoor lopen soms snel op.
Nogmaals, het is niet omdat je een orginele 909, Minimoog of ARP 2600 hebt dat je betere muziek gaat brouwen.(ik heb dat al 1 miljoen keren gezegd en zal dat blijven herhalen tot iedereen het begrepen heeft) Dat is zo wat de grooste leugen en misverstand dat er bestaat. Er bestaan genoeg nieuwe, sluitende alternatieven qua klankopwekking (analoog, VA, digitaal, VST, enz) en geen luisteraar, platenfirma of wie dan ook ligt wakker van het feit of er nu orginele analoge gear of what so ever werd gebruikt om hitmuziek te maken !!!!! Laat dat nou toch eens eindelijk duidelijk worden. De enige geldige reden en haalbare verklaring waarom je veel geld zou uitgeven aan analoge synths is omdat je freaky verzamelaar bent en bijvoorbeeld heel graag die ARP 2600 of Moog modular in je collectie wil.