Verschil RME DIGI96/8 PST & HDSP 9632

Steve303

aka WOLF
Hoy,

Ik had graag het verschil geweten tussen de RME DIGI96/8 PST & de RME HDSP 9632.
Ik zie dat beiden 1 x adat hebben; de RME DIGI96/8 PST heeft wel maar een sample frequentie van 96 kHz terwijl de HDSP9632 tot 192 kHz gaat. 96kHz zal toch wel al ruim voldoende zijn? Is er echt merkbaar verschil tussen 96 en 192 kHz.
Die adat zou ik dan later eventueel kunnen gebruiken om meer in -en outputs te verkrijgen op beide kaarten of heb ik het mis? Wat is het maximum aantal in en out's dat ik via adat kan verkrijgen voor beide kaarten?
Zijn er nog andere grote verschillen tussen beide kaarten?
Momenteel heb ik alleen 1 stereo output nodig en that's it. Ik wil adat omdat ik dan eventueel later kan uitbreiden.

Ik stel deze vraag omdat ik een DIGI96/8 PST voor een goeidkoop prijsje van een vriend kan kopen.

Greetz

96kHz en 192kHz maakt bijna geen ruk uit.

En die Adat is leuk maar elke keer als je de sample frequentie verdubbeld halveren je aantal kanalen. Op 48Hz is dat dus 8 in en uit. Op 96kHz zijn dat er 4 in en uit en op 192kHz zijn dat er 2 in en uit. En komt nog eens bij dat losse AD converters voor Adat op 96kHz of hoger prijzig worden.
Een leuk alternatief is de Behringer ADA8000 die 44.1/48kHz 8 kanalen in en uit heeft voor een aantrekkelijke prijs mocht je later meer IO's hebben.

Als je een geinig kaartje zoekt is die Post wel leuk en je kan uitbreiden via die adat.
Ben je wat kritischer op de geluidskwaliteit is de HDSP wat nieuwer en klinkt wat beter omdat die betere AD/DA converters heeft. En mogelijkheden om kanalen te patchen zijn ook veel flexibeler mocht je dat nodig hebben.

Back