Sven D
Nieuwkomer
Hallo mensen!
Al enige tijd zwierf ik over dit forum omdat ik graag wat meer wil weten over het produceren van muziek. Afgelopen zomer ben ik aangespoort door een redelijk bekende dj (ik stond met 'm te lullen en had 'm nieteens herkend
) om hier eens mee gaan te beginnen. Na enige tijd klooien met simpele programmatjes en natuurlijk gewoon nog standaard computer hardware (ik wil eerst weten of ik het wel leuk vind, voordat ik 1000-en euro's in betere aparatuur ga steken) kwamen er al aardig wat leuke geluidjes uit. Nu ik de smaak echt te pakken heb wil ik gaag 2 dingen:
- meer achtergrond kennis over het maken van muziek, of liever gezegd, wat ben ik eigenlijk aan het doen als ik aan die (virtuele) knoppen aan het draaien ben?
- Kennis van hard- en software, wat kan ik het beste kopen om thuis een studio-tje te beginnen?
Ik hoop alle antwoorden te vinden op dit forum. Zodra ik thuis weer over een pc beschik zal ik ook eens kijken of ik een muziekje kan uploaden zodat iedereen kan horen wat ik heb gefabriceerd.
Groetjes Sven!
Al enige tijd zwierf ik over dit forum omdat ik graag wat meer wil weten over het produceren van muziek. Afgelopen zomer ben ik aangespoort door een redelijk bekende dj (ik stond met 'm te lullen en had 'm nieteens herkend
) om hier eens mee gaan te beginnen. Na enige tijd klooien met simpele programmatjes en natuurlijk gewoon nog standaard computer hardware (ik wil eerst weten of ik het wel leuk vind, voordat ik 1000-en euro's in betere aparatuur ga steken) kwamen er al aardig wat leuke geluidjes uit. Nu ik de smaak echt te pakken heb wil ik gaag 2 dingen:- meer achtergrond kennis over het maken van muziek, of liever gezegd, wat ben ik eigenlijk aan het doen als ik aan die (virtuele) knoppen aan het draaien ben?
- Kennis van hard- en software, wat kan ik het beste kopen om thuis een studio-tje te beginnen?
Ik hoop alle antwoorden te vinden op dit forum. Zodra ik thuis weer over een pc beschik zal ik ook eens kijken of ik een muziekje kan uploaden zodat iedereen kan horen wat ik heb gefabriceerd.
Groetjes Sven!

, een keer meekijken lijkt me een erg goed id! Overigens, als er mensen zijn die nog meer goeie tips hebben gaarnen hier te deponeren 

Welkom!!!