Nieuw lid zoekt studio

Sven D

Nieuwkomer
Hallo mensen!

Al enige tijd zwierf ik over dit forum omdat ik graag wat meer wil weten over het produceren van muziek. Afgelopen zomer ben ik aangespoort door een redelijk bekende dj (ik stond met 'm te lullen en had 'm nieteens herkend :o:) om hier eens mee gaan te beginnen. Na enige tijd klooien met simpele programmatjes en natuurlijk gewoon nog standaard computer hardware (ik wil eerst weten of ik het wel leuk vind, voordat ik 1000-en euro's in betere aparatuur ga steken) kwamen er al aardig wat leuke geluidjes uit. Nu ik de smaak echt te pakken heb wil ik gaag 2 dingen:

- meer achtergrond kennis over het maken van muziek, of liever gezegd, wat ben ik eigenlijk aan het doen als ik aan die (virtuele) knoppen aan het draaien ben?

- Kennis van hard- en software, wat kan ik het beste kopen om thuis een studio-tje te beginnen?

Ik hoop alle antwoorden te vinden op dit forum. Zodra ik thuis weer over een pc beschik zal ik ook eens kijken of ik een muziekje kan uploaden zodat iedereen kan horen wat ik heb gefabriceerd.

Groetjes Sven! :dj:

misschien dat je een dagje "mee kan draaien" met een mede forummer uit de buurt?

wwwwwwwwwwwwwwwelkom!

even een kleine update:

Bedankt voor de reacties :D, een keer meekijken lijkt me een erg goed id! Overigens, als er mensen zijn die nog meer goeie tips hebben gaarnen hier te deponeren :D

mijn pc-tje word a.s. vrijdag als 't goed is gebracht door mijnheertje TPG. Ik heb een "stille kast" gekocht. verder gaan er nog mijn oude onderdelen in. dat betekent een AMD 2600+ en 1 gig aan geheugen. Een geluidskaart heb ik nog niet, maar ben hard opzoek. Ook zou ik graag near-range speakers willen hebben, Gaarne uw aanbevelingen!!! :D (ik heb de tread "een dagje speakers luisteren bij feedback" al gelezen, maar alle input is welkom!! *D

HAY

Gaan met die banaan

Greetings turte l:doei: :doei:

Re: Nieuw lid zoekt studio

Origineel geplaatst door Sven D
wat kan ik het beste kopen om thuis een studio-tje te beginnen?
Dat is o zo afhankelijk van wat je wil gaan maken. Ja, ga zeker maar eens op bezoek bij een SF-er in de buurt.

En uiteraard
welkom.jpg

Okee.. ik had beloofd dat als ik weer thuis een pc zou hebben ik wat zou plaatsen wat ik had gemaakt. bij deze dus. Ik hoop dat jullie het wat vinden. Bedenk er wel even bij dat dit gemaakt is nog zonder goeie geluidskaart, midicontroler, mengtafel of wat dan ook.. alles is met de muis gedaan, bovendien heb ik nog geen monitor speakers en heb ik dit allemaal met m'n hoofdtelefoon op gemaakt

muziekje

Welkom op dit mooie forum!

Maar volgens mij moet dit de link naar je nummertje zijn ;)
http://home.wanadoo.nl/giskes.dekker/12.mp3

Waar is het mee gemaakt eigenlijk?
Fruityloops?

Het zijn eigenlijk allemaal nogal standaardgeluidjes die je gebruikt, maar goed, je beschikt wel over enige vorm van muzikaliteit, dus als je je wat meer gaat verdiepen in de software die je gebruikt en vooral veel blijft luisteren naar nieuwe én oude muziek, dan lukt het je vast wel om er een paar goeie nummers uit te stampen.

Probeer vooral ook creatief te blijven denken in de vorm van muziek, klanken en geluiden en niet alleen aan synths en andere hardware, hoe raar dat ook klinkt op een forum dat zichzelf Synthforum noemt, maar muzikaal talent is nou eenmaal geen preset in een synthesizer maar moet vanuit jezelf komen.
Werk dus eens een goeie basis af en ga je daarna storten op de klank-theoriëen.

Picasso maakte ook eerst schetsen voordat 'ie aan een schilderij begon, zo zou je muziek eigenlijk ook moeten zien.

dat klopt, ivm de enorme belangstelling voor het nr (was eerst 11) ging mijn website opeens down. Project nr 11 is op dit moment weer onder constructie, en heb net nr 12 online gezet (die versie die jij net hebt beluisterd is de oudste versie).

op dit moment is mijn site (klik hier om er heen te gaan) weer online. Ook de nieuwste versie van mijn 12e project staat online, en is te beluisteren via een popup webplayer. Beluister deze nog eens, en ik hoop dat jullie vooruitgang horen!

:D

Back