2% jazz..... 98% funk - Maceo

Bartology

Big member
Gisteravond naar een concert van Maceo Parker geweest :okdan:

De ouwe Parker zette in een driedelig pak met een fantastische begeleidingsband een geweldige performance neer.
De man heeft meer uithoudingsvermogen dan een atleet
Het programma bestond uit catchy funknummers met hier en daar hip-hop invloeden.

Voor de kenners: de band,

Maceo Parker (alto sax, vocals), Charles Sherell, Corey Parker, Martha High (vocals), Ron Tooley (trompet), Greg Boyer (trombone), Bruno Speight (gitaar), Will Boulware (orgel, HAMMOND B3!!! met 2 enorme leslie-speakers :{ ), Rodney ''Skeet'' Curtis (bas), Jamal Thomas (drums)

:halleluja

Ik ken deze band niet, maar ik ga deze wel ff checken!
Als funkliefhebber kan ik dit natuurlijk niet niet kennen :)

Ik was er ook en vond het echt fantastisch.

Hij bleef maar doorgaan en het funkte echt de pan uit.
Ik vind het altijd leuk om te zien als mensen zoveel plezier hebben in het maken van muziek.

:halleluja :halleluja :halleluja

k'heb hem ier in gent gezien, en een paar jaar geleden in brugge, en yihaa

ik ben geen zo'n funkateer (een beetje wel) maar goede funk liveshows zoals maceo parke (of tony allan, femi kuti, george clinton, prince, ...)r gaan er altijd in.

alleen na zo'n concert ben je redelijk uitgeput, ze duren vree lang (3 uur hier) en swingen zo dat je niet op je lui gat kan blijven zitten...

Jammer, helaas gemist zie ik dus :(

Maceo Parker heeft idd een zeer gave band! We spelen met onze eigen funk/jazz band ook nummers van hem, en het is nog best moeilijke funk ook! En die Hammond sound van de toetsenist is ook erg moeilijk na te maken, maarja, ook geen wonder met 2 leslie's... ;) vet klinkt 'ie in ieder geval wel!

Back