Drumatic 3.01 released

PIE

Stamgast
Ha!

Ik heb een update voor Drumatic 3 op m'n site gezet.

img_small_drumatic_3.jpg

Deze versie fixt een aantal probleempjes:

[engels]
- Graphical envelopes fix for 'sticky' drag-points
- Improved CPU when switching presets
- Should work a little better with FL Studio and Orion
- A few basic patches are added to the internal presets.
[/engels]

Er zijn nog steeds wat vage preset issues met FL Studio and Orion... maar in de meest gangbare sequencers werkt alles perfect (Cubase, Ableton, ect.)

Hij is natuurlijk gratis te downloaden op m'n site:
http://www.e-phonic.com/

Groeten,
PJ

hoe kun je die het beste updaten ? oude weghalen en nieuwe ervoor in de plaats ? maar kun je dan nog wel de oude presets gebruiken ?

Drumatic 3 is geen update voor Drumatic 2, dit zijn 2 op zich staande plugins.... als je dat bedoeld.

Maar Drumatic 3.0.1 is wel een update voor Drumatic 3.0... gewoon die nieuwe Drumatic 3.dll over oude copy-en.

Presets van 3.0 werken gewoon ook nog in 3.0.1.

Vetjes! Zeg PIE, is die Augur synth ook van jou? Ik kreeg die via Olaf op een CD-tje. Vind ik een vet ding! Doorontwikkelen graag! Lijkt nu nog een beetje beta maar wel spannend.

Nee die Augur is niet van mij... Is geloof ik van een van de Smartelectronix dudes.

Ik zal 'm vanavond (of anders heel binnenkort) eens gaan uitproberen.

Alhoewel ik eigenlijk niet echt zit te wachten op kicks, snare, hi-hats etc. Interessanter vind ik percussie zoals in techno gebruikt wordt, dus tikjes, kraakjes, bliepjes en gewoon stampende beats.

Ben benieuwd!

Ik heb je site niet heel grondig bestudeerd, maar op het eerste gezicht lijk het alsof het ding niet met SythEdit gemaakt is. (Niet dat ik er veel verstand van heb). Heb ik 't bij het juiste eind?

Hij is soort van hybride.
Je kunt voor SynthEdit zelf modules programmeren.
Alles wat geluid maakt heb ik in C++ geprogrameerd, ook de grafische envelopes.
Dus de oscillators, filters, effecten enz heb ik zelf gemaakt.
Daarna heb ik in SynthEdit met al m'n modules de stuctuur van de synth, en de interface gemaakt.

Ik heb ook zelf het preset systeem gemaakt wat het mogelijk maakt per geluid (kick, snare, ect) je settings op te slaan.
Normaal kun je in SynthEdit alleen voor de hele synth een preset opslaan.

Klinkt stoer. Gaat zeker veel tijd in zitten?

Heb je zelf nog ideeen over uitbreidingen/extra features/etc. die je zou willen toevoegen?

Verbazingwekkend! Dit is nu een rede waarom ik geen echte 808 koop :) :)

Drumatic kicks ass! :halleluja
Gooi alle 808's maar bij het oud vuil!
( ff een beetje stoken nav een andere thread. :P )
:D

Heb je zelf nog ideeen over uitbreidingen/extra features/etc. die je zou willen toevoegen?

Mwoa... Ik zou eerder nog een simpele variant willen maken.
Deze is echt voor de control-freaks, veel mogelijkheden, maar ook veel werk om goede presets te maken.
Daarom een simpele versie met +/- 5 knoppen per geluid... misschien wel een 808 clone, heb ik nl nog op de plank liggen :-)

Origineel geplaatst door PIE
Drumatic 3 is geen update voor Drumatic 2, dit zijn 2 op zich staande plugins.... als je dat bedoeld.

Maar Drumatic 3.0.1 is wel een update voor Drumatic 3.0... gewoon die nieuwe Drumatic 3.dll over oude copy-en.

Presets van 3.0 werken gewoon ook nog in 3.0.1.

ja,ik bedoel van 3 naar 3.0.1......ik vraag het omdat de de oudere een mapje met .sem bestandjes heeft...en de nieuwe een mapje met andere bestandjes...

nah ja...ik ga het wel ff testen...

hee...het zijn precies dezelfde ? Drumatic 3.dll 1.0.0.1 ?? hoe kan dat ?

hee...het zijn precies dezelfde ? Drumatic 3.dll 1.0.0.1 ?? hoe kan dat ?

Wat bedoel je precies?
De bestandsnaam van v3.0 EN v3.0.1 is "Drumatic 3.dll".
Gewoon er over heen copy-en.

Ik heb 'm ff snel uitgeprobeerd. Is inderdaad een gave dumsynth.

En als ik zo brutaal mag zijn om al een uitbreiding aan te geven:

Envelopes die gekoppeld kunnen worden. Dus dat je maar van 1 envelope het verloop en de 'speed' hoeft in te stellen, en dat de andere envelopes van het geluid gelijk meegaan. Want soms zit ik gewoon drie keer hetzelfde in te stellen.

Maar nogmaals, gaaf ding. En ik krijg er gelukkig meer uit dan alleen 808 kits enzo.

:biertje:

@ Solid_Snake

Ja dat lijkt me inderdaad wel handing.
Misschien kan ik ook een copy & paste optie maken voor de envelopes.

PJ

Het is inderdaad een mooie plugin.

Feature request van mijn kant:

Distortion meer parameters instelbaar en per instrument regelbaar (hmmm....kan per instrument niet al trouwens???)

Just a thought! :D

Distortion zit er al op per geluid!... Ik moet alleen ooit eens een manual maken, omdat sommige features een beetje verstopt zitten.

Back