Prophet-5 DEFECT. Wie kan me helpen?

Mike Philco

Ehmmm,...
Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een Prophet-5.
Om de 5 tonen gaat er één behoorlijk de fout in. (De 3e Oscilator van de tweede oscillatorbank). Er zit een reutel door heen en is "out of tune".
Nu weet ik best veel van elektronika maar om de een of andere reden kom ik hier niet uit, zelfs niet met het schema.
Alle onderdelen behorende bij de defecte oscilator zijn reeds vervangen maar het probleem blijft.
Wat doe ik fout? Wie kan me helpen ! ! ! !

Alvast bedankt,

Greetz,

Mike Philco.

als een P5 ech goed stuk is dan kan je lang zoeken wat de oorzaak is en soms is het niet te verklaren.
ik heb laatst een verhaal gehoord dat de op amps achter elkaar er uit lagen en uit eindelijk zijn alle opamps vervangen en hij deed het weer
oorzaak onbekend

wat ik zou doen is onze grote vriend bert raad vragen en kijken als je er uit komt
deze man heeft meerde van deze P5jes in handen gehad met de meest vreemde defecte

Re: Prophet-5 DEFECT. Wie kan me helpen?

Origineel geplaatst door Mike Philco
Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een Prophet-5.
Om de 5 tonen gaat er één behoorlijk de fout in. (De 3e Oscilator van de tweede oscillatorbank). Er zit een reutel door heen en is "out of tune".
Nu weet ik best veel van elektronika maar om de een of andere reden kom ik hier niet uit, zelfs niet met het schema.
Alle onderdelen behorende bij de defecte oscilator zijn reeds vervangen maar het probleem blijft.
Wat doe ik fout? Wie kan me helpen ! ! ! !

Alvast bedankt,

Greetz,

Mike Philco.

Heb je de CV-signalen die naar die oscillator lopen ook nagekeken? Er wil af en toe wel eens iets misgaan met de 4051 CV-demultiplexers en/of de S/H-schakelingen die daar achter zitten.

Back