VST System Link

KCC

Ingeburgerd
Heeft hier iemand ervaring met VST System Link?
Ik krijg het zooitje niet aan de praat...

Heb 2 pc's, hebben allebei een Audiophile audio kaart.
De digitale uit (van de audiokaart) van de Cubase SX pc gaat naar de digitale in van V-Stack pc en de digitale uit van de V-stack pc gaat naar de digitale in van de Cubase SX pc.

Clock sync op de audiokaarten heb ik ook ingesteld: SX pc is master, de andere slave.
Heb 2 coax kabels gebruikt om beide kaarten te verbinden. Op de SX pc wordt in de control panel van de audiokaart bij S/PDIF Signal aangegeven: invalid or not present. Op de V-Stack computer staat bij S/PDIF Signal echter: valid input detected. Hier zal het hem in zitten... Op de coax kabel staat "3c 2v 75 Ohm". Zou het aan de kabel kunnen liggen?

Probeer eens normaal audio over die kabel heen te gooien.
Lukt dat wel?

Een kant een wavje spelen en de andere kant een opnameprogje draaien.

Er moet midi van pc1 naar pc2, op pc2 wordt dan een softsynth aangestuurd, de audio daarvan gaat weer naar pc1.
Afzonderlijk van elkaar kan ik uit beide pc's wel audio krijgen. De audiokaarten zien elkaar niet, dat is het probleem.
Maar ik wil dus de audio van pc2 routeren via de coax kabel naar pc1. Dan kan ik mooi alles syncen en mixen in de Cubase mixer.

De Audiophile op pc1 geeft aan bij 'digital input' S/PDIF: Invalid or Not Present
Op pc2 staat er Valid Input Detected, dat is goed. Heb de 2 kabeltjes nog omgewisseld en er verandert niets hier aan, dus kabeltjes zijn goed, lijkt me.

Nou ben er dus achter wat er is...

Er zou een issue zijn met Audiophile 2496 kaarten. Het optisch verbinden zou problemen geven (dat heb ik gemerkt) en daarom werkt Systemlink dus ook niet.

Jammer, heb ik voor niets die extra Audiophile gekocht. Anyway, als ik meer geld heb koop ik wel andere kaarten waar het wel mee kan.

Back