[Akai] CD3000XL of S3000XL?

spdk

ech wel
Alio :mexico:

Ik hoop door het kopen van een nieuwe sampler dat ik een einde maak aan die vervelende topics van mij over samples overzetten naar een s900 :)

Ik ben van plan een cd3000xl of s3000xl te kopen, dat in de ene een cdrom speler zit en de ander niet is mij duidelijk, zijn er nog meer duidelijke verschillen qua interface of zo? En wat is een goeie prijs? :okdan:

SCSI-1

SCSI-1

Aangezien het bij die 3000's toch maar om SCSI-1 gaat.. is 8 speed snel genoeg. Die bus heeft waarschijnlijk al moeite om dat bij te houden.

Als je veel met sample CD"s werkt is zo'n ingebouwde CDROM natuurlijk hardstikke handig.

Qua verdere features is er NUL verschil met de gewone S3000XL.

Kep hier een 4x speed cd-speler achter mijn Yamaha A3K, want die is ook zo traag kwa SCSI.

Als het veel geld scheelt zal ik die S3000XL kopen met een aparte CD-speler, en als het maar 100 euro scheelt die CD3000XL

Origineel geplaatst door Digimod
een S3000 XL trekt gewoon een 40 speed plextor geen probleem.

Uiteraard, 50pins SCSI is gewoon compatible met alle andere 50pins SCSI aansluitingen, maar benut hij hem ook voor de volle 40speed? Of had je net zo goed een 8 speed Teac driveje voor een kwart van de prijs kunnen nemen?

ja tuulk trekt die 40x speed wel mijne zal dat ook wel doen, maar de SCSI bus van de Yamaha is gewoon traag, dus heeft het ook geen nut om een super snelle CD speler er aan te knopen.

Hij zal misschien niet de hele snelheid gebruiken maar ik heb hiervoor eerst een 8 speed Sony gebruikt
en toen een 12 speed teac ( toen merkte je het verschil al tussen de 8 en de 12 speed ) en nu de
40 speed van plextor en je merkt bij het laden van bijv Symphony of Voices
32 mb Sample dat hij sneller laad dan met de 12 speed Teac,
bij een 24 speed Nec geeft de S3000XL trouwens Scsi Error.
Ik heb ook een Emu daar hoor je dat de cd speler langzamer gaat draaien
en zijn snelheid aanpast.
Natuurlijk mag je een 8 speed kopen ik zal de laatste zijn die dit
zal tegenspreken maar een 40 speed plextor voor 35 Euro is niet duur.

Keb waarschijnlijk een s3000xl op de kop getikt (niet te hard natuurlijk), als ie hetzelfde is als een cd3000xl is het echt een relaxed apparaat! Ik heb 4 jaar terug een cd3000xl gehad, maar weer verkocht. Iemand nog een s-900 kopen? ;)

Re: SCSI-1

Re: SCSI-1

Origineel geplaatst door CraZ
Qua verdere features is er NUL verschil met de gewone S3000XL.
Ik was aan het zoeken of de Flash ROM kaarten voor een CD3000xl ook in de MPC2000xl passen (als het FMX008M kaarten zijn volgens mij wel) en toen stond er op een site dat de CD3000xl twee flash ROMs kan managen en een S3000xl maar eentje. Er is dus wel verschil, wel een heel klein verschil.

Zie ook: http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/jan97/akaicd3000xl.htm

Back