DX200 samples selecteren

sander

_
Ik zie in de handleiding dat er 120 samples in m'n DX-200 zitten.
nu gebruik ik die al wel eens, maar volgens mij heb ik de helft nog niet gehoord.
Ik kan er nu met m'n MPC, 64 benaderen (via de 64 [pads die en midinoot uitzenden).
moet ik voor de rest naar een ander bank overschakelen ofzo. En hoe gaat dat?

Laatst gewijzigd:
bank select message sturen ? kan je doen je in step edit mode (maar dat wist je waarschijnlijk al)

Re: DX200 samples selecteren

Origineel geplaatst door sander
moet ik voor de rest naar een ander bank overschakelen ofzo. En hoe gaat dat?

In ieder geval moet je niet naar een andere bank overschakelen want al die drumsounds behoren tot dezelfde 'voice'. Voor externe sequencers is die drumkit gewoon een voice waarbij elke noot een andere sample bevat.
Op de DX200 heb je slechts 16 toetsen die je als klavier kan gebruiken. M.b.v. de Octave knoppen kan je wel een ander gedeelte van de klanken aanspreken. Het totale bereik gaat van C-2 tot C8 (midinootnr 0-120), met een aangesloten MIDI-klavier is het natuurlijk al veel makkelijker om meerdere drumsounds te triggeren.

Wellicht bestaat er ook een manier om op een MPC het klavier (de pads) te transponeren naar een ander bereik? Ik denk wel dat er een transpose functie beschikbaar is en anders gebruik je een extern midiklavier om de drumsounds te triggeren.

Ah ok bedankt. ik heb net ff in de MPC stepedit door het gedeelte heen gelopen welke ik nog niet gehoord had en dat bleken voornamelijk alleen bas geluidjes en wat sound effecten te zijn. Dus niet bruikvaar. Gelukkig kan ik alle percussie geluiden rechsteekds met het bereik van mijn masterkeyboard benaderen (note 36 t/m 96).

Back