Oh, dat zijn dus D-beam controllers.......

Roonan

Lang lid
Ik vroeg me altijd af wat je nu eigenlijk aanmoest met die D-beam controllers, iemand op marktplaats weet blijkbaar precies wat ze doen.......:dubbel:

Roland MC 909 Sampling Groovebox in nieuwstaat.
Handleidingen en kabels inbegrepen.

Omschrijving:
Zeer goede sequencer van Roland waarmee je complete dance tracks (of andere muziekgenres) kunt maken.
Heeft ook een ingebouwde sampler en 2 d beam controllers (laserstralen die reageren op muziek) dus ook een geweldig apparaat voor live te performen.

Ronald.

Bij de eerste versies van de 909 was er een produktiefoutje ingeslopen, waardoor enkele eerste gebruikers ernstige brandwonden hadden opgelopen aan handen en vingers. Er is zelfs een geval bekend, dat iemand ernstige verwondingen heeft opgelopen aan z'n voet..
De fout is hersteld middels 'n OS-update en wat Bug-fixes.

:D

daarom heb ik mn v-synth ook maar weggedaan,ik kreeg gaten in mn handen van die d-beam...

Kan best hoor laserstralen. Worden ook veel gebruikt om afstanden te meten. 't Hangt maar van de golflengte en het vermogen af of je gaten gaat branden (typisch megawatt's /cm2).

Origineel geplaatst door Backdrop
maar werken ze wel als controller ?

Inderdaad.
Het precieze principe vat ik ook niet helemaal, maar de lampjes reageren iig op beweging erboven.
Nooit heb ik het nut gezien van die dingen, vond ze (bij uitproberen) zelfs alleen maar lastig omdat ik nogal een springerd ben achter m'n toetsjes (en ja, die dingen zijn best gevoelig), totdat ik een keer een VR-760 uitprobeerde en erachter kwam dat een d-beam toch wel een erg fijn ding is om de snelheid van de leslie-emulatie te triggeren.

Origineel geplaatst door gemmetje
Inderdaad.
Het precieze principe vat ik ook niet helemaal, maar de lampjes reageren iig op beweging erboven.
Nooit heb ik het nut gezien van die dingen, vond ze (bij uitproberen) zelfs alleen maar lastig omdat ik nogal een springerd ben achter m'n toetsjes (en ja, die dingen zijn best gevoelig), totdat ik een keer een VR-760 uitprobeerde en erachter kwam dat een d-beam toch wel een erg fijn ding is om de snelheid van de leslie-emulatie te triggeren.

JUIST :biertje:

Origineel geplaatst door gemmetje
.. vond ze (bij uitproberen) zelfs alleen maar lastig omdat ik nogal een springerd ben achter m'n toetsjes ...

:dubbel: Ik moet nu gelijk denken aan een clip/"live-optreden" van Johan Gielen en zunne maat: die stond ook helemaal uit z'n plaat te gaan en te springen achter z'n MS2000!

Wel frapant dat er toch een strakke melodie-lijn uitkwam, en dat terwijl ie niet eens aangesloten stond.. :erm:

:D

Back