Ebay feedback... Betrouwbaar?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Ik kan voor €895 een hele nette SP1200 kopen van deze eBay gebruiker... Maar hij doet niet aan PayPall ofzo dus hij vraagt om een money order of bank transfer. Kun je zoiets doen op basis van zijn 97% positieve feedback, of ben je dan heel stom bezig?

Feedback score's op 2ehands site zijn niks waard. Ik kan daar zo 50 accounts aanmaken en mezelf lekker veel positieve feedback geven. En anders vraag ik het wel aan een stel vrienden......

Ik heb ff zitten lezen maar dit staat er ook tussen:

BEWARE! the item is perfect junk! really horrible seller...DON`T BELIEVE HIM!!!!

Tja... hij zet er zelf onder dat je het moet negeren.

Goed punt - met die feedback is te sjoemelen. Is er een manier om te zorgen dat je je geld pas kwijt bent als je de spullen binnen hebt? Kan dat met PayPall?

Blijft altijd een beetje moeilijk. Het gaat om veel geld en eerlijk gezegd denk ik dat er wel mensen zijn die een weekje of meer werk stoppen in accounts aanmaken en de boel zo echt mogelijk laten lijken. 900 euro's binnen slepen op die manier.. het zal allicht gebeuren. Persoonlijk zou ik nooit zoveel geld naar iemand overmaken. Ik zou niet eens zoveel neerleggen voor een apparaat dat ik nog nooit aangeraakt heb. Wie weet wat er mis mee is en dan is het opeens tijdens het transport gebeurt etc. etc.

feedback

feedback

hay

die feedback ziet er wel goed uit, maar het blijft een risico

mail de verkoper eerst een paar keer

ik heb gisteren nog een promo van arp met houten lijst uit 1976 gekocht.

55,00 dollar is niet zo veel maar ,met grotere bedragen neemt het risicico toe

het is iets wat je zelf uit moet wegen, is het instrument dat risico waard,
en dat kan heel goed.

er staat heel mooi spul op ebay usa.

laat horen als je het koopt

greetz Turtel :doei:

Origineel geplaatst door Blinx
Feedback score's op 2ehands site zijn niks waard. Ik kan daar zo 50 accounts aanmaken en mezelf lekker veel positieve feedback geven. En anders vraag ik het wel aan een stel vrienden......

Ik heb ff zitten lezen maar dit staat er ook tussen:

Dat kan op Ebay alleen na het afronden van een veiling. Dus het vergt wat meer werk.

Trouwens, wat is er niet veilig aan een bankoverschrijving?

wat ik altijd doe: feedback checken en kijken wat ie zoal gekocht en verkocht heeft. dat lukt bij jou verkoper niet meer omdat de items te oud zijn. maar goed, als ie 'n andromeda verkopt en hij heeft al z'n feedback gehaald met 't verkopen van matchbox autotjes doe ik 't ieg. niet. discussieren over 't instrument en muziek maken in het algemeen leert je of de persoon wel 'n echte muzikant is. één truuk is vragen naar features die er helemala niet opzitten (stijl 'warp overdrive filter' en 'resonating bypass lfo' ;) ). wat ik ook al overwogen maar nooit uitgevoerd heb is de verkoper voor je je geld stuurt een foto te laten opsturen van het item met z'n ID-kaart of ander document waar z'n naam en adres opstaan.

goed uitkijken en je krijgt geen problemen. ik heb via ebay (duitsland vooral) veel laten opsturen: 909, sidstation, x base 09, drumstation, rave-o-lution 309,...

Tsja dat feedback zelf aanmaken lijkt me toch niet zo makkelijk - de mensen die feedback geven hebben ook zelf weer feedback, sommigen wel honderden keren. De laatste 3 items die hij verkocht heeft zijn 'n Korg multitracker, 'n SP12, en een Pro-One...

Origineel geplaatst door Slipperman
kwam laatst iemand tegen die gewoon van veel van zijn "klanten" dubbele of driedubbele feedback heeft gehad voor het zelfde object... tja...

Lijkt me zeer sterk!

Ik heb 'm al gemaild dat ik niet zomaar geld ga overmaken. Met PayPal zijn er als het goed is wat beveiligingen in te bouwen dus dat is misschien een optie. Ik denk dat de kans heel klein is dat dit een oplichter is die er met je geld vandoor gaat, maar je weet nooit. Maar als de SP bijvoorbeeld een klein mankement heeft is het ook mooi lullig.

Back