NFT's omarmen of afstoten?

Er zijn echter ook gewoon mensen ingestonken die simpelweg vertrouwde in familieleden of hun idolen die het verkochten alsof het de toekomst was. Voor die mensen is het gewoon echt sneu vindt ik. Vaak mensen die het niet breed hebben en hopen op een kans op meer inkomen. Naïf natuurlijk maar ook sneu.
Tja, leergeld. "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo". Trappen ze vast geen tweede keer meer in.

Tja, leergeld. "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo". Trappen ze vast geen tweede keer meer in.
True. Maar helaas gaat het ook wel eens om mensen die uit wanhoop handelen. Dus ik ben wel voorzichtig met “victim blaming”. Hier krijgen mensen die opgelicht worden helaas vaak mee te maken.

Je bent dan niet alleen genaaid door iemand die waarschijnlijk nooit terecht zal staan voor z’n daad en het verloren geld, maar ook nog doordat mensen je belachelijk maken en de bijhorende schaamte. In oplichtingszaken kan hier ook nog trauma bij komen. Anyway, ander topic denk ik.

Laatst gewijzigd:
't Is ook wel lullig natuurlijk, maar Jezus heej ... Een nieuwe onbewezen hype die je zelf niet begrijpt komt vanuit het niets en wat influencers en ome Jan die zelf amper een nagel heeft om zijn kont te krabben zeggen dat je al je geld erin moet stoppen want anders mis je de boot. What could go wrong?

Het is een stille dood gestorven, of gaat wellicht nog door binnen kleinere communities voor liefhebbers...misschien dat er nog eens een opleving komt.

Ik denk dat al het gespeculeer en het toxische rondom crypto en het enorme gehype het de das heeft omgedaan. Het idee van eigendom in het digitale zal nog wel leven hier en daar.

Sommige blockchain platformen voor audio bestaan nog wel zoals soundcloud alternatief Audius, maar hoe populair dat nog is?

Ik hoop op een heropleving van de persoonlijke website, gewoon met ouderwetse links enzo, waar moeten we anders heen, met het internet.

Ik was laatst in nederland en 2dehands marktplaats spullen kopen met cash was niet gewenst, digitaal overmaken had de voorkeur.
Het vertrouwen in digitale systemen is veeel te groot. Als het nu om NFT's gaat of Crypto of Gewoon bankieren. Fondsen ..... doet er niet toe.
Straks krijgen we CBDC's in de strot geduwd en is de digitale scam kompleet.

Het werkt makkelijk maar je Veiligheid, privacy en vrijheid ben je dan 100% kwijt.

Het spaargeld en pensioenen worden nu al gestolen, na de invoer van de CBDC is crypto aan de beurt.

Welkom in the brave new world, war is near.

Bedankt, Nostradamus.

Ik heb ook zware voorkeur voor geld overmaken bij 2e hands verkoop. Het laatste waar ik op zit te wachten is honderden of duizenden aan contant geld in huis.

Ik was laatst in nederland en 2dehands marktplaats spullen kopen met cash was niet gewenst, digitaal overmaken had de voorkeur.
Het vertrouwen in digitale systemen is veeel te groot. Als het nu om NFT's gaat of Crypto of Gewoon bankieren. Fondsen ..... doet er niet toe.
Straks krijgen we CBDC's in de strot geduwd en is de digitale scam kompleet.

Het werkt makkelijk maar je Veiligheid, privacy en vrijheid ben je dan 100% kwijt.

Het spaargeld en pensioenen worden nu al gestolen, na de invoer van de CBDC is crypto aan de beurt.

Welkom in the brave new world, war is near.
sinds een jaar of 10 staan ze je raar aan te kijken als je cash vraag ipv digitale credits....snappen die gasten niet dat je zo het Beest voedt?
Beetje extreem gesteld natuurlijk, maar reken maar dat in de toekomst dat allemaal misbruikt gaat worden (CO2 credits etc)

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Bedankt, Nostradamus.

Ik heb ook zware voorkeur voor geld overmaken bij 2e hands verkoop. Het laatste waar ik op zit te wachten is honderden of duizenden aan contant geld in huis.
cash achter de hand is wel handig om te hebben hoor, je weet nooit wat er crashed, natuurramp, anarchy etc :) In geval van geen bankverkeer mogelijk voor een maand, moet je toch al gauw 1000+ hebben (en een 9mm)

Maar ja, als die natuurramp komt (of je huis vliegt gewoon in de fik) en je hebt net al je geld in een matras zitten is dat ook niet echt handig.

Ik probeer altijd een twee Euro munt in mijn portemonnee te hebben voor het geval we tijdens een fietstocht met de pont moeten.
Niet alle veerpontjes over het noordhollandsch kanaal beschikken over de mogelijkheid tot pinnen.

Daarmee ben ik wel op alle eventualiteiten voorbereid dunkt mij.

Ik heb niet de hele draad doorgespit, maar als er NFTs en crypto genoemd worden dan is de website van Molly White altijd het vermelden waard. Grifters & scammers & rug-pulls. Dieven die weer bestolen worden, en het loopt steevast in de miljoenen. Lees en verbaas u:

https://www.web3isgoinggreat.com

(Ja ik begrijp dat er mensen zijn die er een leuke duit mee hebben verdiend en ik ken ook wel enkele, maar dan zijn vaak handige handelaren die hun fortuin anders wel met aandelen of in Forex hadden verdiend. Of met een onderbroeken kraam op de markt..).

Back