Wat heb ik nodig om ...

Waarom moelijk doen ?

Gewoon ff langs gaan bij een goede muziekzaak, met een beetje geluk doen ze het in de winkel voor je (al is het in de meeste winkels nu wel erg druk dus je kunt beter een paar weken wachten).

En als ze het niet in de winkel kunnen wordt je synth ff opgestuurd naar de importeur en doen ze het daar voor je.

je kan nog midi poorten vinden op seriele poort, ik heb hier een gravis advanced die ik bij een synth heb gekregen (een oude roland xp 50 synth die ik voor mijn grootmoeder kocht zodat ze piano kon spelen zonder een dure synth of piano te moeten kopen) en die werkt nog altijd vree goed, zelfs met cubase sx 2.2 onder xp. Ik gebruik hem om mijn ouwe yamaha psr 5700 als midi keyboard te gebruiken voor mijn softsynths

Origineel geplaatst door lay-z
De oplossing zit misschien in je Avatar. Kunnen je SY-99's geen .mid files inlezen en dumpen?

Bladzijde 279 van de handleiding zegt dat je met de Midi Data Recorder Utility (scherm #830) je midi data kunt inlezen (optie 03) en met optie 01 kunt versturen. Dan moet de dump wel in het geheugen van je SY99 passen... Ik heb het zelf niet geprobeerd (gebruik pc voor dumps), maar het is misschien een idee.

Dat was het eerste wat ik geprobeerd heb. En inderdaad ... de SY99 kan SMF 0 en 1 inlezen en afspelen, maar herkent geen embedded SYSEX-messages (staat ook in de handleiding =( ). Ik ga in ieder geval vanavond de truuk van Hover met de MC500 eens proberen en hopen dat dat lukt ;)

Bedankt voor de moeite :okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door BasicSystem
Waarom moelijk doen ?

Gewoon ff langs gaan bij een goede muziekzaak, met een beetje geluk doen ze het in de winkel voor je (al is het in de meeste winkels nu wel erg druk dus je kunt beter een paar weken wachten).

En als ze het niet in de winkel kunnen wordt je synth ff opgestuurd naar de importeur en doen ze het daar voor je.

Hm ... lijkt me wel logisch, maar ik vind het wel wat minder om iedere keer als je geluiden wil downloaden naar de winkel moet gaan ;)

Origineel geplaatst door waxx
je kan nog midi poorten vinden op seriele poort, ik heb hier een gravis advanced die ik bij een synth heb gekregen (een oude roland xp 50 synth die ik voor mijn grootmoeder kocht zodat ze piano kon spelen zonder een dure synth of piano te moeten kopen) en die werkt nog altijd vree goed, zelfs met cubase sx 2.2 onder xp. Ik gebruik hem om mijn ouwe yamaha psr 5700 als midi keyboard te gebruiken voor mijn softsynths

Noteer ik :okdan: ... als het met de MC500 en conversiesoftware niet lukt, kan ik eens op zoek gaan naar deze hardware.

Thx

Origineel geplaatst door waxx

Dus jij geeft een Roland XP50 aan je grootmoeder terwijl je zelf op een Yamaha PSR tokkelt? :confused:

Back