Nieuw! Vengeance Sounds, Club Sounds Sample Cd

Resonance

Turn up the reso!
Hi everyone!

Now its time... the first official sample cd from vengeance comes out!

Vengeance Essential Clubsounds volume 1 (short: VEC1) will provide you with 2500
excellent high quality clubsounds,
ranging from drums to loops to basses - in short: everything you need to create
a #1 clubsmasher!

If you do not believe, just listen to the VEC demosong:
http://www.mutekki.com/catalog/pub/vec1/vec_demo_testmix.m3u

find the official press release text here:
http://www.mutekki.com/catalog/pub/vec1/mutekki-media-news.htm

if you want to preorder it, visit my page www.vengeance-sound.com you will find
a link there

a merry christmas and productive holidays :)

regards!
Manuel

EDIT ---------

Ik heb net ff de prijs uitgezocht..... 89,99 euro's

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n goede demo gehoord. Het is duidelijk dat ze hier veel tijd in hebben gestoken. Die overgangen naar verschillende genres. geniaal goed gewoon. Alleen zit hem hier het euvel vermoed ik. Achter deze demo schuilen hoogwaardige apparaten die juist zorgen voor deze sound. Stereoverbreders, compressors, etc. Eigenlijk hadden ze de sounds droog moeten laten om eerlijk te kunnen oordelen. Mensen die van plan zijn dit aan te schaffen, weet dat ik jullie gewaarschuwd heb. Het kan immers behoorlijk tegenvallen wanneer je deze cd op de deurmat vind en gaat uitproberen. Met alleen een samplertje ben je er niet. :D

Origineel geplaatst door crossroad
De Tubetech zal er zeker lekker op klinken :D

Haha vast wel Rob!!!:D Alleen moet ik hem wel gebruiken, alleen wil de buizen wat sparen "voor die ene hit:D dan moeten ze het wel doen"

Ben nu mijn eigen Vengeance soundset aan het samenstellen. Allemaal oude floppy's op PC zetten (wat een werk), maar werkt straks des te sneller. Kijken of ik ook zo'n Vengeance sound kan krijgen :W

Ik kom trouwens om in de samples. Sample cd's gebruik ik eigenlijk al helemaal niet meer. Maak liever een eigen sound of sample zelf. "Wat doen jullie?"

greetz Erik:dj:

Net de demo geluisterd, VETTE demo :halleluja

Soms zijn samples slechts een inspratiebron en verdwijnen soms naarmate de compositie zich ontwikkeld.
In andere gevallen kan een sample bepalend voor je track zijn.
Eigenlijk per situatie verschillend.
Probeer wel altijd een eigen sausje toe te voegen aan een sample.
Zelf maken blijft het leukst maar met de juiste samples kan je wel snel en effectief werken.
Een combinatie van beide geeft dan ook de meeste werkplezier.
Tis maar net hoe het uit komt.

Ik zit vaak op het forum van Veangeance en heb dus ook veel gelezen over deze cd. De demo is inderdaad helemaal top. Nog nooit zo'n strakke demo gehoord!! :peukie: Ik weet wel dat Manuel, de maker van de cd, niet alleen een meester is in sounddesign, maar ook in masteren. Hij gebruikt de UAD en de X3 van de powercore om te masteren. Het zit er dus dik in dat als je een kick en bas van de sample cd pakt, je deze nooit met zoveel 'energie' kan samenvoegen als hij dat kan.

Toch ga ik de cd ook bestellen. Hoop alleen wel dat er meer soorten bassen op staan als van die Special-D commerciele pitchbasjes... 8) Die hebben hun tijd wel gehad....

het is vaak zo bij sample cd's dat er "construction kits" gebruikt worden. Hierbij hoor je dus eerst het volledige stukje zoals je bijv in die demo hoort (klink inderdaad netjes), en daarna stukken geisoleerd, die als je ze over elkaar heenplakt, het volledige stuk opleveren. Dan heb je dus niet te maken met lastige fx die je zelf moet toevoegen om die sound te krijgen. Droog heeft wel meer flexibiliteit. Maar ja doorgaans zijn er ook secties met losse samples.

hmmmm klinkt wel lekker...

Heb 'm al besteld... :D

Ben errug benieuwd. Hoop wel dat ie voor de kerst komt, want het is een kerstkado...wil natuurlijk wel een pakje onder de kerstboom hebben liggen... :P

Origineel geplaatst door musica
Heb 'm al besteld... :D

Ben errug benieuwd. Hoop wel dat ie voor de kerst komt, want het is een kerstkado...wil natuurlijk wel een pakje onder de kerstboom hebben liggen... :P

HAHA jij koopt je eigen kerstkado. Een soort Mr Bean die kerstkaartjes aan zichzelf stuurt :D , maar dan ditmaal een sample cd

heb hem ook besteld, tevens de soundsets voor de jp besteld en inmiddels geinstalleerd.....WOW
die gast weet wel waar ie mee bezig is.

Wie heeft de cd al? Ik heb m woensdag per post ontvangen (pre ordered).
Klink héél goed.. staan een 450-tal kicks op. En nog andere percussie etc.... Maar het viel wel op dat er vrij weinig synth sounds opstonden.. Maar al bij al toch een goede aankoop.

Wat vinden jullie ervan?

ik heb de cd hier liggen,

niet dat ik helemaal gek van ben, want het zijn gewoon allemaal samples in wav format.
Kwaliteit van de samples zijn wel erg top.
Er zitten hele mooie bassdrums in clubby en trance.
voor de rest is het gewoon een sample cd.

sowhat

vengeance sounds

vengeance sounds

paar vraagjes....

1.Is dit gewoon een bedrijf die samples cd's uitbrengt ?

2. Is deze cd ook aantrekkelijk voor het maken van( melodieuze) Trance ?
of is dit alleen voor stampen, stampen....

3.Veel 135 tot 145 bpm loops ?

-4.staan er ook : FX en VOCALS op ?

5. Is dit allemaal WAV ?

wij danken u...

Re: vengeance sounds

Re: vengeance sounds

Origineel geplaatst door jaccis
paar vraagjes....

1.Is dit gewoon een bedrijf die samples cd's uitbrengt ?

2. Is deze cd ook aantrekkelijk voor het maken van( melodieuze) Trance ?
of is dit alleen voor stampen, stampen....

3.Veel 135 tot 145 bpm loops ?

-4.staan er ook : FX en VOCALS op ?

5. Is dit allemaal WAV ?

wij danken u...

1. Een bedrijf kun je het niet echt noemen .... De gast die hier achter zit is pro sound engineer. verkoopt patches,
Of krijgt hardware in ruil voor zn werk (hij heeft mij eens verteld dat ie van Access een Virus C heeft gekregen)

2. Er staan wat trance kicks op en wat percussie die je evt. ook in trance tracks zou kunnen gebruiken. Maar voor de rest is het echt bijna alleen maar stevige beats, fx en percussie voor Hardstyle en stevige Acid. etc.

3. Nee, alleen maar 140 bpm

4. Redelijk wat FX, geen Vocals.

5. Niet allemaal wav. Maar wat er is, is er ook in wav.

Deze Sample cd is top! heb m net vandaag binnen gekregen!

hoe verhouden de single hits zich tot de demo? (wat een demo!! WOW, en dat zeg ik die niet van trance, hardstyle en aanverwanten hou!!) is het echt een en al compressie of staan die er zo goed op?

Vooral aan de kicks is erg veel aandacht besteed. Of je nu een mooie trance, hard-trance, hard-style of hardcore kick wil hebben...het staat er allemaal op!! :D Ik vind de kicks al zo goed in elkaar zitten dat compressie niet meer nodig is, tenzij je de kick met een bas wil side-chainen.

Zoals ik al wel verwachtte, klinkt de demo wel errug goed en krijg je dit niet zelf zo 1,2,3 voor elkaar... Het is dus niet zo dat je gewoon een kick en basje pakt en dan dezelfde sound krijgt...je moet het zelf nog wel goed afmixen/compressen/masteren.

Verder zijn de FX leuk en de loopjes aardig. Van de basjes ben ik niet zo onder de indruk en daar had ik zeker meer van verwacht! Er staan een paar leuke op, maar niet echt veel bijzonders...

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de aankoop, vanwege de grote hoeveelheid en de kwaliteit van de kicks. Daar kan de veel gebruikte Techno Trance Essentials sample cd echt niet tegen op...!!

Back