Probleempje met opnemen

Frenkel

paars paard
Dag mensen...

Ik heb sinds gister een sherman, en nu wil ik een sampletje dus door mn creamware kaart heen richting mn sherman en weer terug... gaat allemaal goed, en t klinkt zoals t hoort te klinken :duivels:

alleen heb ik een probleem als ik het geheel dus op wil gaan nemen, ik route mn mix out op mn creamware kaart naar wave source 1 waar cooledit en soundforge onder draaien, en nu neemt cooledit dit ook wel op, alleen krijg ik enorm veel kraakjes in mn opgenomen bestandje... het lijkt wel of ie tijdens het opnemen stukjes overslaat ofzo... dit doet ie overigens ook als ik gewoon n stukkie met alleen sampletjes afspeel in cubase en het geheel opneem...

Ik heb de ulli van mn kaart op de laagste stand staan (34ms meen ik) maar dit wil ook niet werken...

weet iemand misschien zo waar dit aan zou kunnen liggen???

34 als in dat is het laagst aantal ms? anders zou ik je asio buffer toch echt wat groter zetten...suc6!

ps 12x dit probleem bezichtigd en niemand die reageert....schande! :smeris:

Ik heb de ulli van mn kaart op de laagste stand staan (34ms meen ik) maar dit wil ook niet werken...

Afgezien van dat ik niet weet wat een 'ulli' is..

Klinkt als een buffer probleem van je geluidskaart. (dus de tijd die je je hardware geeft om van tevoren na te denken wat-ie moet gaan doen)

Als je dus dat soort problemen hebt, moet je de boel dus juist niet op de laagste stand zetten maar juist hoger. Je maakt het de hardware alleen maar moelijker door die 'ulli' of whatever te verlagen

Jep, ik gebruik wel gewoon de asio drivers van de kaart..

en ulli is iets van een latency buffer ofzo... ik kan hem in ieder geval op 5 standen instellen... waarvan meen ik 3ms het hoogst is en 34 ms het laagst :confused: , weet verder eerlijk gezegd ook niet precies wat het inhoud, maar ik denk persoonlijk wel dat het er iets mee te maken heeft...maarja, in ieder geval leek mij dus het logischste om deze buffer op 34 ms te zetten zodat ie minder gauw zou kraken, maar ook in andere standen blijft hij kraken..

ik zou eerlijk gezegd echt niet weten waar het aan kan liggen, ik denk persoonlijk een instelling van mn geluidskaart, want ik heb dit probleem pas sinds dat ik een nieuwe geluidskaart heb...:erm:

Back