Commodore 64

creatormusic

Dr. Reason
Hier is mijn commodore 64 soudtracky:

rechtermuisknop -> Doel opslaan als...
click here to download

Ik heb deze gemaakt met het doel een klein beetje de commodore 64 sfeer te creeren, maar natuurlijk is het geluid niet echt afkomstig van de sid chip :D

Naarmate het liedje voortduurt (misschien een beetje lang, ritme blijft gedurende de hele tijd vrijwel hetzelfde lome stukje beat - klein beetje actie mag wel) begint het minder en minder C64-achtig te klinken.

Ook mis ik eigenlijk die typische ratel-arpeggio's :).

je hebt wel gelijk, dat hebben meerdere gezegt... ritme is eigenlijk nooit me sterkste kant geweest :( maar ik ga er verder aan werken:okdan:

Weet je, het ritme zuigt zwaar, maar de song is wel
zo goed dat het in 1 keer één van mijn favo's is geworden
omdat je verdomd veel emotie in de melodie hebt gelegd.

Melancholie alom op 1:35... Ik heb een zware klote dag gehad,
veel rotzooi te verwerken en deze song gaat me daar vast wel
een stukje mee helpen...

Jij zou dit eens op andere instrumenten moeten uitwerken...
Misschien ook niet... De arpeggio is zo mooi in combinatie met
de melodie... Blijf er misschien maar best vanaf... Het is mooi zo.

Prachtig. Axel. :halleluja

De arpeggio is zo mooi in combinatie met
de melodie... Blijf er misschien maar best vanaf... Het is mooi zo

[/B]

daar sluit ik mij bij aan

Ritme is inderdaad zeurderig.
Akkoordenreeks is wel wat cliché... Grondtoon-kleine terts lager-grote terts lager-1 toon hoger... het gekende Do-La-Fa-Sol. Je voegt er dan nog een onverwacht akkoord aan toe, da's goed.
De melodie is niet slaafs die akkoordenreeks gevolgd en da's ook goed.
Het zijn wel mooi bij mekaar passende klanken, buiiten dan het ritme dus. Ik zou iets zachters proberen daarvoor.

Het ritme was naar mijn mening nooit echt lekker op een C64. Prachtige harmonie hoor
Nummer verveelt ook niet. Het intermezzotje na 2:52 klinkt wel lekker.

Vaak moet je echt niet technisch kijken naar zo'n nummer Hermax.

Klasse CreatorMusic :okdan:

Technisch???
Da's overdreven.
En ook, stel je eens de vraag waarmee en hoe al onze muziek gemaakt is. Daarover (al die techniek!) mag dan wel gepraat en gedacht worden, maar over iets muzikaal elementairs als akkoorden niet? Het fijne van muziek is dat je van die 'techniek' niets hoeft te weten om iets moois te maken maar da's nog geen reden om er niet meer over te praten.
Ik bedoelde er ook niets kwaads mee (nu ook niet), het is een opmerking als een andere.

Over het ritme zal ik niet zeuren ... daar is hier al genoeg over gezegd en ben het er wel mee eens (probeer eens met een diepe kick en droge snare ... 't zal al we wat beter klinken).

De melodie en akkoorden zijn wel mooi gekozen, ook al zijn het misschien clichés (wie vervalt daar tegenwoordig niet in? ). De arpeggio zou ik behouden, maar dan met een korter geluid zodat ie minder prominent aanwezig is. Wel leuk hoe je op een gegeven moment de arp over de beide kanalen afspeelt en hoe één kanaal juist een 8ste noot vertraagt ... zo krijg je een heel breed stereobeeld.

Het enige wat ik echt als een beetje minder ervaar is de duur ... het is te langdradig ... er gebeurt te weining om 7.21 min interessant te blijven.

Als je er een 'eigen' track van maakt i.p.v. een C64-nabootsing, denk ik dat je veel verder kan geraken.

Maar voor de rest klinkt het mooi en inderdaad ... melancholisch.

Final vote: 7 / 10 :okdan:

:doei:

Ik heb nog nooit een C64 gezien, of gehoord, dus ik kan niet oordelen of dit ernaar klinkt.

Maar ik kan wel zeggen dat ik dit een heel mooi nummer vind! :)

Echt een hele mooie melodie!

Het enige wat ik een beetje minder vind is het ritme dat idd nogal eentonig is, maar de melodie maakt heel veel goed :okdan:

Groeten,

Frey aka [ZerO.hOur]

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Ik heb nog nooit een C64 gezien, of gehoord, dus ik kan niet oordelen of dit ernaar klinkt.[ZerO.hOur]
dan word het eens hoogtijd jezelf eens wat bij te spijkeren...

--> SID TUNES
--> PLAYER

je word nog wel druk om ze alle 27000 te luisteren trouwens... hep vun! :D

bedankt voor al jullie responses. Ik denk dat wanneer Reason 3.0 uit is, ik er een tweede versie van zal maken met een beter ritme, en een wat kortere duur.

Origineel geplaatst door 6 trak

--> SID TUNES
--> PLAYER

ik heb ze allemaal al :D Ik wil binnenkort een commodore 64 grand mix gaan maken... Ik heb een sid player, die de sid's over 4 kanalen verdeeld. dus kan alle kanalen (ritme, melody, bassline, ...special effect) appart omzetten naar wav. en natuurlijk alles naar 1 gelijke bmp converteren en eventueel pitchen waar nodig zodat alles in een g ladder of een c laddder wordt gespeeld, en ook daarin moet door de hele mix heen afwisseling komen, al met al een super groot en leuk project :{

Origineel geplaatst door 6 trak

--> SID TUNES
--> PLAYER

je word nog wel druk om ze alle 27000 te luisteren trouwens... hep vun! :D

Ah, dit geeft me idd een beter idee :P

Ik heb het vage vermoeden dat die SID chip (of iets gelijkwaardigs) in de SNES gebakken zit :P

Greetz,

Frey aka [ZerO.hOur]

creatormusic: ' Ik wil binnenkort een commodore 64 grand mix gaan maken..'

Ik ken nog zo iemand, maar die heeft de laaste tijd niet meer zo'n zin in Reason.

Maar dat liedje was erg tof hoor ! Ik zou alleen ff de ritmes anders doen. Ik ken nog wel iemand die vette beats kan maken.....

Mocht je nog inspiratie nodig hebben voor je C64-Grand-Mix:

http://remix.kwed.org/

:)

tip: zoek eens op auteur 'donne': die gozert heeft een aantal erg aardige remixen gedaan.

Edit: op dit moment de site overigens erug traag....:erm:

Laatst gewijzigd:
dit is helemaal te gek man :halleluja bedankt voor de link...ik heb net ff een van me fafourite songs op de c64 gedownload.. battle ships... echt super dit.. zo ff giana sisters downloaden :D

Ik heb het vage vermoeden dat die SID chip (of iets gelijkwaardigs) in de SNES gebakken zit :P

[/B]

De SNES chip(SPC700) was een wavetabel synth, met 8 kanalen,stereo, en een 16bit DSP..

"klein" verschil met zo'n oude (bijna)organische SID uit '81 :engel:

Maargoed, een SNES met een SID had ook erg leuk geweest..

Ah, dit geeft me idd een beter idee :P

zoals gezegd, nee dus... de reden waarom jij de SID met de SNES chip vergelijkt komt zeer waarschijnlijk door die typische arpeggio geluidjes, die hebben verder weinig uit te staan met een chip zelf maar is gewoon een osc programmeer truckje die je ook gewoon met een echte synth zou kunnen namaken...

Mooi!

Stijl doet me denken aan Nova, alleen gebruikten hun niet echt van die C64-ritmes.

Back