Commodore 64

Origineel geplaatst door 6 trak
dan word het eens hoogtijd jezelf eens wat bij te spijkeren...

--> SID TUNES
--> PLAYER

je word nog wel druk om ze alle 27000 te luisteren trouwens... hep vun! :D

Voor diegenen die een tikkie lui zijn.. hier even klikken. Ik heb vandaag een paar sid's uit die collectie omgezet naar mp3tjes. Opgenomen met een echte SID. Leuk voor op je mp3 speler ofzo :D

Wat betreft dat terugkerende thema, dat lijkt op 'Old and Wise' van Alan Parsons Project.
Maar goed, het klinkt lekker compleet.

Ik vind het ook een mooi nummer. De geluiden klinken echter helemaal niet naar een SID, wat voor synth/plugin heb je gebruikt?

ik heb geen plug ins gebruikt. Het hele C64 effect is wat vervaagt na het toevoegen van veel fx. Ik heb zoveel mogelijk geprobeert toch de C64 feel te behouden door het geluid van het rimte, en de loopjes in de hoge tonen die de accorden mooi invullen.

Binnenkort begin ik met een C64 mix (waar ik veel tijd voor uittrek) en daarin zal ik de originele geluiden / tracks van de games gaan gebruiken. Deze krijgen natuurlijk wel FX. Ook gebruik ik originele ritmes in die mix, maar daaroverheen ook natuurlijk normale ritmes...

we vallen in herhaling ;-)

inderdaad te lang, maar de melodie en arp zijn super! Ligt echt lekker in het gehoor.

Wanneer maak je de remix? Die drumloop omhoog pitchen ofzo. ;)
update ... lezen ... binnenkort dus :-p

Het maken van de remix heb ik uit handen gegeven aan iemand anders op dit forum. Ikzelf heb het op het moment ietsjes te druk om er verder aan te werken. =( =( daar baal ik echt van. Met die mix die ik binnenkort wil maken bedoel ik geen remix... maar een grand mix... zoals ben liebrand dat altijd deed... maar dan van echte .sid files. Een uur lang fragmenten van de beste c64 track in elkaar knutselen.

Deze wil ik ook c ker op dit forum plaatsen.

Origineel geplaatst door Rhy
we vallen in herhaling ;-)
had ik de thread niet grondig doorgelezen dan? ...idd 6, je had de thread niet grondig doorgelezen...

wat totaal ook niet hoeft aangezien een mening over een track niet gebasseerd zou moeten zijn op die van anderen...

Back