Commercieel bestaand nummer gezocht..

ikke

Ouwe rot
Ik hoorde onlangs een leuk nummer op de radio (het klonk alleszins goed in de auto en er is ook een interessant guitarke om te samplen :) ) en heb het ook al eens een keertje gehoord in de nieuwe GTA san andreas. Het refrein gaat als volgt: (ik herinner me spijtig genoeg maar twee vd vier strofes..

uh uhm 8D :

"I went to the desert with a horse with no name ( 'name' of 'head' :confused: weet niet meer ) "
"para pa para pa parappa dadaa"
"In the desert" [boem] "I can remember no name"
"para pa para pa parappa dadaa"

:D

Iemand een idee welk nummer ik bedoel? *D

tip, het is een zanger en er komt een akoustische guitar in :)

Om dit topic toch maar een beetje zin te geven, hier de lyrics:

A Horse With No Name
Written by Dewey Bunnell, ©1971
Found on America, History, America Live, America's Gold, Live In Central Park, America In Concert (85), The Very Best Of America, America In Concert (95), Horse With No Name, You Can Do Magic, Premium Gold Collection, Centenary Collection, Greatest Hits, Live, Highway, Hits You Remember Live, The Definitive America, The Complete Greatest Hits, and The Grand Cayman Concert.

On the first part of the journey
I was looking at all the life
There were plants and birds and rocks and things
There was sand and hills and rings
The first thing I met was a fly with a buzz
And the sky with no clouds
The heat was hot and the ground was dry
But the air was full of sound

I've been through the desert on a horse with no name
It felt good to be out of the rain
In the desert you can remember your name
'Cause there ain't no one for to give you no pain
La, la ...

After two days in the desert sun
My skin began to turn red
After three days in the desert fun
I was looking at a river bed
And the story it told of a river that flowed
Made me sad to think it was dead

You see I've been through the desert on a horse with no name
La, la ...

After nine days I let the horse run free
'Cause the desert had turned to sea
There were plants and birds and rocks and things
there was sand and hills and rings
The ocean is a desert with it's life underground
And a perfect disguise above
Under the cities lies a heart made of ground
But the humans will give no love

You see I've been through the desert on a horse with no name
La, la ...

:doei:

tip:

in het vervolg.. tik gewoon onderstaande in in Google:

"a horse with no name"

kan je je tijd verder besteden aan het starten van nuttige topics :D :peukie: :mega:

Erm...
... Ik wist toch de titel vh nummer niet... ?? Ik heb gegoogled maar vond nix.

Of is dat een grapje.. hahaa? :erm:

.

Attachments

• horse.jpg
    horse.jpg
    205,4 KB · Bekeken: 89
precies Hermax, that's exactly what I mean.... *D

HORSE = HEROINE

(voor wie dat nog niet wist)

dat je dat niet kent, ach het is wat. America was zo'n band die effe meelifte op de country-rock trend die volgde op de kater na al dat hippie-gerock. Neil Young had net een hit gehad met ''Heart of gold', en de eagles hadden de formule nog niet helemaal in de vingers. Maar geen synth te bekennen toch?

Origineel geplaatst door pjeut
HORSE = HEROINE

(voor wie dat nog niet wist)

hay

oh staat daarvoor altijd bij westernfilms , dont shoot the horse

Greetz Turtel

Geen America, maar eerder genoemde Neil Young. Volgens mij van de CD 'Harvest moon'. Weet het niet zeker...

Wel grappig: Neil Young doet veel met de begeleidingsband 'Crazy Horse'

Meer horse: Herman Brood heeft het er regelmatig over (gehad) en check anders het nummer van Laidback 'White Horse'.

Geen America, maar eerder genoemde Neil Young. Volgens mij van de CD 'Harvest moon'. Weet het niet zeker...

America, echt wel.... ze hebben 4 bekende nummers , bovenstaande sister golden hair, from a moving train, en ventura highway, die gesampled is in een nr. van Janet Jackson.

De manier van zingen van de heren in A horse with no name , is wel schaamteloos gejat van onze Neil.

Nou we het toch zo gezellig...

Nou we het toch zo gezellig...

...níet over synths hebben. Kijk 'ns naar de site van deze jongeman jongeman, en vooral naar z'n gear. Ofwel hoe je met strak spelen en goed weten wat je techniek doet en hoe je d'r mee moet omgaan gewoon een perfecte performance kan neerzetten.

Luister vooral 'ns naar het nummer "Perfect". Ergens halverwege laat 'ie wel iets van drie of vier stemmen stapelen. En ook hoe ergens uit het niets ineens zijn eerder in het nummer opgenomen sample van een wolk van gitaren laat terugkomen.

Wel zou ik in plaats van die Bossies (hij heeft er inmiddels drie) een MIDI-gesyncte loopdelay nemen, en er een groovebox aan koppelen.

De manier van zingen van de heren in A horse with no name , is wel schaamteloos gejat van onze Neil. [/B]

Je hebt gelijk: Ik herkende het nummer ook wel, maar heb te weinig van GTA gehoord om te ontdekken dat het America is die het uitvoerd. Leuke voetnoot--->

A curious sidenote to Neil's song "Heart of Gold" is the song by America called "A Horse With No Name". From the America box set booklet:

"The song's ["A Horse With No Name"] resemblance to Neil Young's work stirred some grumbling as well. Coincidentally or not, it was 'A Horse With No Name' that bumped Young's 'Heart Of Gold' out of the #1 slot on the U.S. Pop chart. 'I know that virtually everyone, on first hearing, assumed it was Neil,' America's Dewey Bunnell says. 'I never fully shied away from the fact that I was inspired by him. I think it's in the structure of the song as much as in the tone of my voice. It did hurt a little, because we got some pretty bad backlash. I've always attributed it more to people protecting their own heroes more than attacking me.' "

Back