[AOR - Track] Deephouse / Zwoelhouse

Leuke sound.
Ik heb de indruk (indruk hee) dat het ritme nogal prominent is en die ietwat ijlere klanken iets meer op de voorgrond zouden mogen komen.
De opbouw is in orde maar vanaf ongeveer minuut 2 gebeurt er niet zo veel meer. De meeste klanken verdwijnen dan, de beginklank komt terug, ditmaal tot aan het einde.
Maar het is wel aangenaam luisteren dit!

echt sjiek
doet me om de één of andere reden aan oude michael jackson stuff denken ... of oude madonna misschien liever :) die haar stem zou hier perfect in passen

Heerlijk slepende groove zit er in deze track. De drums/ bass sectie staat als een huis. Sfeertje is heerlijk.
Wat misschien een idee zou zijnis een een bepaald lijntje, kort melodietje of zoiets, in te stoppen waardoor de track blijft hangen, maar goed past misschien weer niet helemaal in de stijl. Twas maar een idee.

Erg lekkere zwoele deephouse :dj: is zeker goed te draaien! Wat hierboven al genoemd is, ben ik het ook wel me eens, nu is het "meer van hetzelfde" Misschien toch een versie erbij maken met wat meer eigen elementen erin, die de track wat herkenbaarder maken?
Maargoed, dat is eigenlijk wat ik van deze stijl over het algemeen ook vind hoor, op trackniveau stuk voor stuk lekkere nummers... maar zodra je daar een set van neerzet, wordt het al snel monotoon.
Over het afmixen..... tsjaa, niets op aan te merken eigenlijk (mede omdat mijn oren daar nog niet genoeg getraind voor zijn) hehehe ;)

Hij zou zo bij Miguel Migs op vinyl kunnen bij wijze van :halleluja

haaaaa,deze site is nieuw voor mij,maar reason en cubase niet,lekkere groove8)

melo's zitten wel lekker en structuur,buiten enkele details

maar sound,needs defenetly a lot of work,dat kan cubase wat reason niet kan

corelation zit goed ,maar frequenties kunnen nog naar omhoog

maar dat is een laatste faze,en graet job till'now

greetz

Flink!!

Van alle tracks hier op SF liggen de tracks van AOR het dichtst bij mijn persoonlijke smaak. Vooral de drumloop met de sobere basnootjes vormen een perfecte basis voor de rest. Alle elementen komen volgens mij behoorlijk tot hun recht dus ik zou niet weten waarom er nog zoveel werk aan de sound zou nodig zijn.

Ik ben weeral benieuwd naar meer..

Origineel geplaatst door Rozegeur
echt sjiek
doet me om de één of andere reden aan oude michael jackson stuff denken ... of oude madonna misschien liever :) die haar stem zou hier perfect in passen

Vriend van mij dacht meteen aan George Michael na het horen van dat bassje. :D Waar halen jullie het vandaan.

Lekker dit!

Lekker dit!

Hoi

Klinkt erg lekker! Mooi in elkaar gezet en wat mij betreft ook een mooi afgemixed soundje..
Doe ik je (nog;) ) niet na!

Cheers!
Marando

Zwoel, zwetend en vooral geil! Heel gaaf gedaan! Ik had persoonlijk geen 909 hihat gebruikt voor de hats, maar een dikke shaker ofzo. Door die 909 hats klinkt het een beetje gedateerd, maar mischien is dat juist de bedoeling. OF ik heb een verkeerd beeld van Deephouse. ;)

Verder kan ik echt niks vinden wat mis is met deze track. Alles klopt gewoon, de mix, het arrangement loopt lekker door, leuk gedaan met die 2 fases in de track, 1e met die rhodes achtige dinges die er langzaam inloopt, en daarna met die chords en de main lead.

Top!

Origineel geplaatst door forcesupreme
Zwoel, zwetend en vooral geil! Heel gaaf gedaan! Ik had persoonlijk geen 909 hihat gebruikt voor de hats, maar een dikke shaker ofzo. Door die 909 hats klinkt het een beetje gedateerd, maar mischien is dat juist de bedoeling. OF ik heb een verkeerd beeld van Deephouse. ;)

Verder kan ik echt niks vinden wat mis is met deze track. Alles klopt gewoon, de mix, het arrangement loopt lekker door, leuk gedaan met die 2 fases in de track, 1e met die rhodes achtige dinges die er langzaam inloopt, en daarna met die chords en de main lead.

Top!

Ja, daar zeg je wel wat, die 909 hat was niet bewust, maar echt bewust was ik me er ook nog niet van. Je bedoelt misschien meer zoals in deze versie zit:

http://www.alexorion.com/music/tracks/AOR_trackvoorramon.MP3 (let niet op de strings op het einde, klopt nog niet helemaal)

tnx !

Back