midi track vertragen/versnellen Cubase SX2

DJ41

Lid sinds 1834
Waar kun je in cubase SX2 instellen dat je midi kanalen sneller of langzamer kunnen worden afgespeeld. Ik heb namelijk sync problemen. Als ik een sample (audio track) gebruik om een hihat op een midi-bassdrum te zetten, dan is mijn midi langzamer dan de sample. Ik zoek dus een manier om ze beter synchroon te laten lopen.

PC = XP Pro , 1 GB ram
Geluidskaart = E-mu 1820M

je kunt de mididelay heel simpel veranderen in cubase (dus de midi iets eerder of later laten starten = dus NIET versnellen)
dat doe je met het onderste van de drie schuifjes die je ziet (1 voor volume, 1 voor pan en 1 voor mididly dus) aan de linkerkant van je scherm als je een midikanaal selekteert.

als je midi echter "versnelt" of met een sprongetje uit sync schiet (wat bij mij gebeurt met de laatste emu-drivers) heb je daar weinig aan... dan is het bidden en hopen dat ze bij emu/creative de boel eens voor elkaar krijgen.... gezien de correspondentie die ik tot nu toe met hun heb gehad geef ik je echter geen grote kans (hele mailbox vol met dezelfde adviezen van 4 verschillende personen wordt je niet vrolijk van :( )

alstublieft 8)

Attachments

• mididelay.jpg
    mididelay.jpg
    67 KB · Bekeken: 115
Back