Britrock meets Acid

Niemand?

De titel van deze thread is misschien misleidend, het nummer klinkt ook erg 80's en niet zo zeer als britpop. Ik weet niet of dat mensen afschrikt.....

8o)
:mexico:

Nee het is geen bagger maar het voegt niet echt iets toe. Ik vind het zelfs minder mooi met die 909 percussie erbij. Als je er dan toch mee aan de slag gaat, probeer dan eens meer met breakbeats te doen ipv wat je nu doet. Of mischien een 808 gebruiken? Lekker electrobeats eronder?

Ik hoor her en der wel wat extra geluiden, maar dat is zo minimaal dat het gewoon niet veel toevoegt.

Het is toch bedoeld als een popnummer dus als basis de bas en de gitaar. De synthsounds zijn meer opvulling, ik wil er niet meer synths bijdoen. Ik vind die 303 in het midden al aanwezig genoeg bijv. Een 808 had misschien iets lekkerder geklonken, maar als je eenmaal de drumpartij in je 909 geprogrammeerd hebt, ga je daar niet meer snel van afwijken.....

Ik heb inmiddels de mix wat aangepast. Ik weet, het is niet echt een stijl die je hier vaak hoort, maar toch graag wat commentaar....

Thanx!

Zo daar komtie dan....het lang verwachte compliment:

Dit is namelijk zeer coole muziek. Muziek met een kop en staart. Natuurlijk kan er vanalles aan worden verbeterd of "verprofessionaliseerd", maar al met al moet ik zeggen dat dat hele gitaar gebeuren erg goed gaat daaro in zoetermeer.

Ik kan niet anders zeggen dan: fucking great !!

De weinige reacties zullen niet veel te maken hebben met de kwaliteit, maar meer met de smaak of tijd van onze medeforumleden

Maak hier meer van !!

Succes

intressant maar ik zou die 909 gewoon verkopen moest ik van jullie zijn..

koop iets intressants zoals een machinedrum ofzo

Thanx Matthijs, Rvooh. De 909 blijft hier nog wel ff staan, maar een machinedrum lijkt me ook wel interessant, alleen geen heb ik daarvoor ff geen dinero. Eerst een goede compressor, een stel monitors en de laatste versie van Cubase aanschaffen......

Gracias, adios,

hee, leuk om eens wat anders te horen op dit forum!

wat ik sterk vind aan dit nummer zijn de bas, gitaar, zang en een paar lead-geluidjes.

wat ik duidelijk minder aan dit nummer vind zijn de drums.
een 909 vind ik net als de rest niet geschikt voor dit type muziek en bovendien mis ik een beetje
drum-roffels in de programmering. Je zou acoustische drums (een drummer!) moeten gebruiken
of wat meer rauwere vollere beats moeten halen uit bv. machine drum of stylus rmx (vst).

ennuh...die 303 mag er van mij ook uit of wat anders geprogrammeerd, die stoort een beetje..

Verder vind ik het best een leuke track! :)

ik weet niet of 't een remix of een eigen nummer is. eigen nummer; 10 punten (voor die engelse dude met z'n britrock-elementen) electronica vind ik wat minder, ik vind de electronica nl niet zoveel toevoegen. dan zou ik zeggen: gewoon echte drums en vettere synthgeluiden. net als dat nineties-bandje(wat in de clip zo omhoog zweeft tussen die nep-flatgebouwen door met al die mensen, die dat synthmelodietje van die kale met die bril, meezingen.) pfff erg wazig, knappe jongen/meisje die weet over welk bandje ik het heb....
:mega:

jullie hebben een zeer actuele nummer gemaakt volgens mij zonder dat zelf te weten..
het klinkt zeer 80's,,en er is zeker een 80's hype aan de gang..
alles past precies binnen de synthpop of new wave genre.en voraal de vocals.
geluid is alsof de nummer echt in de jaren tachtig is gemaakt, en dat is positief,, alleen maar 303 en 909 waren er toen nog net,ik zou 909 veranderen door een nog oudere drummachine en 303 zou ik ook weglaten
wat ik iets minder vind is de synth lead die op 1.50 begint die springt te veel uit, probeer de hoeveelheid chorus te verminderen,,
voor de rest :okdan:

De zang komt van die maat van me. Hij had het een keer bij mij thuis voor de grap ingezongen en hij heeft toen ook een akoestische gitaarpartij, die enigszins brak was, ingespeeld. Die gitaarpartij heb ik weggelaten en de rest zelf bedacht, ingespeeld en geprogrameerd. Echte drums opnemen gaat een beetje moeilijk in mijn huiskamer:)

Ik kan een keer proberen de 808 er overheen te laten beuken, maar dat gaat natuurlijk wel ff duren... maar dit zijn zeker reacties waar ik wat aan heb. En dan gooien we die 303 de deur uit.........:)

Origineel geplaatst door DJ Bies
Echte drums opnemen gaat een beetje moeilijk in mijn huiskamer:)
dat hoeft ook niet, synth drums gaan met dit nummer beter dan de echte

Origineel geplaatst door cirkelzaag
net als dat nineties-bandje(wat in de clip zo omhoog zweeft tussen die nep-flatgebouwen door met al die mensen, die dat synthmelodietje van die kale met die bril, meezingen.) pfff erg wazig, knappe jongen/meisje die weet over welk bandje ik het heb....
:mega:

Liquido - Narcotic

K**te! weer die limiet! Nix aan te doen, morgen weer proberen....=(

Rvooh, je bedoelt dat grijze ding van plastic met de letters 303 erop?

Dat staat hier al een tijdje, heb het ook maar van iemand gehad, ja er komen van die scheet geluiden uit, weet ook niet echt wat ik er mee moet......8o)

Origineel geplaatst door DJ Bies
K**te! weer die limiet! Nix aan te doen, morgen weer proberen....=(

Rvooh, je bedoelt dat grijze ding van plastic met de letters 303 erop?

Dat staat hier al een tijdje, heb het ook maar van iemand gehad, ja er komen van die scheet geluiden uit, weet ook niet echt wat ik er mee moet......8o)

jep jep zeker intresse.. ik heb ook ene en zou graag wat polyfonischer beginnen.. :)

smijt en ik vang.
ik heb nl. een overklaarbare liefdesrelatie met zulke dingen :koffie:

Back