Cubase Backup maken voor formatting

divinio

Starting Up...
Ik wou weten hoe je best te werk gaat met al je songs die je al gemaakt hebt in Cubase, zodat je na een format en herinstallatie van Cubase meteen weer alles kan opladen zonder dat hij dit of dat deel van je song niet meer terug kan vinden.

Bestaat er zo een functie in Cubase? Want mijn PC gaat deze week eens grondig uit elkaar en wordt geformat.

Bedankt

Divinio

Noodgedwongen heb ik vorige week alles opnieuw moeten installeren, waaronder mijn Cubase project files. Ik weet niet of er een makkelijkere manier bestaat, maar ik heb gewoon mijn project-map weer teruggezet op dezelfde plek waar hij stond. Leverde weinig problemen op, behalve dan bij wat oudere projecten, waar ik zeg maar niet zo gestructureerd te werk ben gegaan.
Als je veel met samples/wav's werkt en Cubase kan ze niet meer vinden, dan kun je ze zelf aanwijzen of automatisch laten zoeken. Dat laatste kan wel even duren als je veel bestanden op je verschillende partities hebt staan.
Je VST(i)'s zul je helaas ook opnieuw moeten installeren. Een klote klus dus, dat formateren...

hay

als je het over cubase sx hebt doe ik meestal het volgende

alles van sx doe ik in een map, op een andere partitie of nog beter een andere schijf

dus je audio en cubase files in een folder en die map met alles erin backupen

die kan groot zijn dus meerde schijven is niet verkeerd(en er is een kleine prestatieverbetering)

als je de backup terugzet op precies de zelfde plek doet alles het gewoon

bv. D/VST

Greetz turtel

File-->save project to new folder.

Vergeet ook niet je preferences e.d. te kopieren. Staan in (XP tenminste):
C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Steinberg\Cubase\*.*

Ok bedankt!

Het is de bedoeling om vanaf nu ipv alles op 1 harde schijf te zetten, ik nu op de C: de programma's zet, en op de D: alle audio files bewaren.

Dus het is de bedoeling dat alles blijft staan op een nieuwe locatie.

Maar ik zal wel gewoon hopen dat hij alles zelf terug zal vinden

Origineel geplaatst door divinio

Maar ik zal wel gewoon hopen dat hij alles zelf terug zal vinden

Geen probleem hoor.
File -> open -> vervolgens wijs je zelf de nieuwe directory aan. klaar.

Eigenlijk zit je nu in een mooie positie, je hebt een systeem dat nog niet verneukt is door allerlei vervelende registry dingetjes. Als je je projects niet op de dezelfde partitie op hebt geslagen als je systeem (zeg maar: je programma's), maak dan nu een image van die schijf. mocht je systeem dan trager worden ofzo, dan kan je gewoon die image teurgzetten, en dan doet alles het weer. zo doe ik het, en het werkt als een trein. ik heb nooit ellende behalve als ik een of andere gare freeware plugin heb geprobeerd.

inderdaad, norton ghost all the way, zo doe ik het ook ;)

want al die plugins, cubase, zelfs al blijft dat staan op een andere schijf, na een reinstall werkt dat toch nietmeer, (ontbrekende files in de windows folder, registratie info van plugins niet goed...)

vandaar: maak eerst een goeie install van windows, met cubase en je plugins en als alles goed zit maak je een image met bvb norton ghost, die je dan later kan terugzetten ;)

Back