(10 in/out 19") 289,-!!

xpanded stereo

Ouwe rot
Vandaag zag ik een hele leuke pci audio interface die ik zeker ga aanschaffen.'
Heb zo'n vermoeden dat hij nog niet zo bekend is.
Heeft bijna dezelfde specs als de maya 1010 maar heeft er toch nog een aantal extra en is nog goedkoper ook.

289,- Voor een mooie 19" interface!

Geweldig..nou ff w8tuh todat ze hem bij feedback ook voor rond de 300 euri hebben.

Gr,

Chris

http://www.musik-service.de/ProduX/Recording/Computer/ESI_ESP1010.htm

is dit nu een Hoontech of een ESI of een Ego Sys card.
Ik kom er niet meer uit wel merk wat is of zijn deze fabrikanten allemaal samen
gegaan..:confused:

Het is een ESI-Pro kaart, wat voorheen Ego Systems was. Wat de relatie is met Hoontech weet ik eigenlijk niet precies, maar volgens mij willen ze op die website alleen maar zeggen dat het een 'waardige opvolger' is.
Het lijkt mij in ieder geval een prima kaart! Ik heb zelf een Ego Sys WaMiRack (ouder model), en de kwaliteit is echt uitstekend! Goeie AD/DA converters, uitstekende audio en midiprocessing. Ik neem aan dat ze die kwaliteit hebben kunnen handhaven/verbeteren, volgens mij zijn recentere ESI producten goed uit testen gekomen.

http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=49&page=1

ikzelf heb slechte ervaringen met de bouw-kwaliteit en de driver-kwaliteit van de hoontech DSP2000 .... ik zou persoonlijk nu eerder gaan voor een 10/10 firewire bakkie, of een goede PCI kaart met ADAT en daar een behringer AD8000 aanhangen

Kijk...

Kijk...

Origineel geplaatst door olafmol
ikzelf heb slechte ervaringen met de bouw-kwaliteit en de driver-kwaliteit van de hoontech DSP2000 .... ik zou persoonlijk nu eerder gaan voor een 10/10 firewire bakkie, of een goede PCI kaart met ADAT en daar een behringer AD8000 aanhangen

...Hiermee raak ik pas écht geïnteresseerd in deze thread. Zijn er wellicht threads waarin een algemene vergelijking (Pro's en Cons) wordt gemaakt tussen PCI-systemen, ADAT-kaarten en Firewire-systemen? Ik ben er nog absoluut niet aan toe, maar op voorhand raak ik de weg al kwijt.

Misschien is het een idee om hiervoor een nieuwe thread op te starten?

Pjeut.

Origineel geplaatst door olafmol

Hmm... waren dat ook al ewdm driver toen?
Mij lijkt de bouw voor zover ik kan zien erg mooi en goed!
Goeden jack outputs zijn ook netjes.

dit is tot nu toe de enige enigzins onpartijdige review die ik heb gevonden:

http://www.loveparade.de/portal/music/djtools/djtools_esp.html

ik heb hem hopelijk zo snel mogelijk binnen :)

gr,

chris

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Hmm... waren dat ook al ewdm driver toen?
Mij lijkt de bouw voor zover ik kan zien erg mooi en goed!
Goeden jack outputs zijn ook netjes.

dit is tot nu toe de enige enigzins onpartijdige review die ik heb gevonden:

http://www.loveparade.de/portal/music/djtools/djtools_esp.html

ik heb hem hopelijk zo snel mogelijk binnen :)

gr,

chris

geen idee wat voor drivers, volgens mij gewoon ASIO drivers...maar ze deden ontzettend nukkig, terwijl ik echt een custom-build studio PC heb met geen enkele afwijkende hardware erin......de delta44 die ik als vervanging kocht draaide gelijk als een tierelier....verder was de hardware ook niet goed, heb die terug moeten sturen naar duitsland voor een reparatie

Re: Kijk...die is gek, die citeert zichzelf.

Re: Kijk...die is gek, die citeert zichzelf.

Origineel geplaatst door pjeut
...Hiermee raak ik pas écht geïnteresseerd in deze thread. Zijn er wellicht threads waarin een algemene vergelijking (Pro's en Cons) wordt gemaakt tussen PCI-systemen, ADAT-kaarten en Firewire-systemen? Ik ben er nog absoluut niet aan toe, maar op voorhand raak ik de weg al kwijt.

Misschien is het een idee om hiervoor een nieuwe thread op te starten?

Pjeut.

Zoals ik het kan bekijken, is er een verschil tussen die drie arche-typen van interfaces in de mate van waarin het I/O en ook het A/D gebeuren bínnen of buiten het apparaat (= computer) plaats vindt. Helemaal links aan dit spectrum zijn de PCI-systemen met een break-out box; Alles gebeurd op de PCI-kaart in je systeem, de buitenbox dient eigenlijk alleem als een soort stekkerdoos. In het midden heb je dan het ADAT-systeem met een PCI-gedeelte waarin de A/D conversie gebeurt, de buitenbox verzorgt de I/O, menging en pre-amp, etc.. tenslotte, helemaal ter rechterzijde met firewire-systeem. Hierbij vindt eigenlijk de totale digitale audio creatie in de buitenbox plaats en wordt deze via een "beschikbare en betrouwbare computer-interface, namelijk firewire, digitaal en "kant en klaar" de computer ingeleid.

Klopt dit beeld? En zo ja, wat zijn voor- en nadelen van die drie basisvormen?

Even voor de duidelijkheid. Het gaat hier om een ESI-Pro, voorheen Egosys geheten. Dit heeft absoluut niets met Hoontech te maken en is overduidelijk een vergissing van de Musik-Service website. ESI maakt bovendien zeer degelijke apparatuur met stabiele drivers.

Origineel geplaatst door SoLiS
Even voor de duidelijkheid. Het gaat hier om een ESI-Pro, voorheen Egosys geheten. Dit heeft absoluut niets met Hoontech te maken en is overduidelijk een vergissing van de Musik-Service website. ESI maakt bovendien zeer degelijke apparatuur met stabiele drivers.

Now we are talking!! :)

Deze kaarten heb ik dus altijd al erg interessant gevonden. ALs vanaf de Wami-Rack.

Ben zelf erg geinteresseerd in user reviews of ervaringen van mensen met een ander ESI product.

299 bij thomann overigens: Klik

Het vrapante is dat als je de german link op de begin pagina aanklikt er 289,- staat!!??
Zouden ze de 8 euro verzend kosten daar al bij hebben zitten? vast wel..betaal je 2 euro voor de automatische berekening!? :)

i.i.gv het scheelt +/- 100 euri of 27% hoe je wil. Das echt een groot verschil wat ik best gek vind.
Feedback moet er gewoon 399,- voor hebben.

Als ze nou ook eens een motu 828mk2 voor 675,- zouden hebben....(dan nog zou ik nu de sei kiezen denk ik..gewoon ideaal ding en pci is gewoon sneller en heb het gekke gevoel dat het gewoon stabieler is..alles door 1 kabeltje ;( )

Gr,

Chris:L

Staudio behoort nu toe aan ESI en deze kaart is dus WEL DEGELIJK de opvolger van de DSP-2000 C-port.

:doei:

Origineel geplaatst door Nerve
Staudio behoort nu toe aan ESI en deze kaart is dus WEL DEGELIJK de opvolger van de DSP-2000 C-port.

:doei:

OK, dat zou kunnen dat ST-Audio is overgenomen. Dan neem ik alles terug over de kwaliteit....Ik heb geen idee hoe dat zit bij die Hoontech producten. Misschien dat ESI er nog een positieve invloed op heeft..???

Ik zie trouwens op die website dat ze wel EWDM drivers gebruiken en DirectWire, dat zijn toch wel driver technologieën van ESI-Pro.

Jongens dat ding is nieuw..we zullen wel zien hoe die uit de testen komt. Die van de loveparade is zeer positief over de quali van zowel de drivers als de unit zelf.

Ik ben graag proefkonijn want ik heb er echt alle vertrouwen in! :)

299,- is de prijs incl. tax..komt dus op 307 euri en je heb hem thuis.

Gr,

Chris

Zij er eigenlijk 19" interfaces van dit kaliber -> Meer dan 8 of 12 outputs op vuurdraad/pcmcia/usb ?

Ben op zoek naar eentje om aan mijn laptop te hangen, toch minstens 16 uit / 4 in

enige tips ?

Sorry om deze oude koe uit de sloot te halen, maar heeft er iemand nog ervaring met de opnamekwaliteit van dit toestel? Ik ga een keuze maken tussen delta 1010 en deze, maar er is nog best weinig over te vinden behalve enkele reviews die dan wel lovend zijn, maar niet vermelden of de delta nu een betere keuze is of niet. :)

Zodra ik ergens Hoontech DSP-2000 lees dan loop ik daar met een hele grote boog omheen.

Back