ff voorstellen, en een track

conflix

Nieuwkomer
hoi allemaal,

dit is mijn eerste post, en ook mijn eerste 'track' (Electric Rain - Conflix)... gemaakt met een korg esx-1, en gemixed/geproduceerd bij onze bekende Roonan.

aangezien dat dit mijn eerste is, ik ben behoorlijk benieuwd naar jullie ongezouten mening...so beat the shit out of it, please :)

groetjes,

conflix

Als dat je eerste track is dan ben je heel goed bezig Conflix!

Goeie klankenkeuze, hou ik wel van. Niet te veel, niet te weinig, juist tussenin, is niet zo evident als men wel zou denken.

Xl7tje

heej, bedankt voor de reactie!

nou, dit is niet de eerste pattern ik heb gemaakt (de derde en vierde, volgens mij), maar wel de eerste dat compleet genoeg was om iets van te maken.

maaruh, heb je misschien opmerkingen over waar ik kan mezelf verbeteren? ik weet dat ik heb veel te leren, nog...any and all advice is welcome ;).

Origineel geplaatst door conflix
maaruh, heb je misschien opmerkingen over waar ik kan mezelf verbeteren? ik weet dat ik heb veel te leren, nog...any and all advice is welcome ;).

Misschien nog een vervolgcursus Nederlands? :D
Je hebt het bij het voorstellen er niet bij verteld, maar ik denk dat het goed is dat men hier weet dat je eigenlijk "from the US' bent. (niet dat het niet opvalt ofzo ;) )

Ronald

hel goet :P

nee echt heel erg knap...ik heb geen advies vooral doorgaan :D

Ik moet zeggen het is beter dan de meeste van mijn tracks haha. Beetje massive attack achtig
Enkele "tips" om het nog iets vetter te laten klinken (imo):
-Vervang/dubbel je "bass" met zo'n luie basgitaar zoals je in dub/reaggea hoort.. veel zit hem ook in het inspelen daarvan (vrij lastig) maar ik denk dat het heel goed zou passen. Misschien kan je dan ook wat afwisselen met het geluid dat je nu hebt, en daar een iets scherpere en gevarieerde ring-mod op zetten.
-Je snare klinkt mij iets te midikit achtig, (keiharde attack, erg scherp).. probeer eens hoe het klinkt met een gesamplede snare van een oude plaat om het wat crunchier te maken

maar sowieso is het een toptrack :okdan:

netjes.... enige kritiek wat ik zou hebben, is dat die 'wind' nogal aanwezig is in de track. Maar, dat zal waarschijnlijk vast de bedoeling zijn geweest....

Post 'm gelijk hiero zou ik zeggen, maak je misschien vast kans, gezien de tot nu toe al goede berichten!

Succes verder! :)

klinkt lekker, lekkere swing trouwens " Less is more" komt hier goed tot zen recht

Origineel geplaatst door Roonan
Leuke edit!
Maarre, ik zit nog steeds op een reply te wachten...... :z

Ronald.

vetjes

Origineel geplaatst door AOR
vetjes

ja, ik vind de combi achteraf ook eigenlijk best wel geslaagd!
Zijn er nog meer mensen die commentaar hebben op het orgineel
of op de door mij bewerkte versie??

Ben benieuwd!

hey bedankt!

iedereen klinkt wel positief, en sterker nog, iemand heeft iets met de trackje gedaan! dat doet me wel wat...

trigg, de piano was inderdaad heel leuk, een cool toevoeging qua sfeer. beetje jazzy past wel bij de regen geluid dat ronald heeft gemaakt. :)

nogmals bedankt voor de reacties, volgende track komt straks...

ik vind het ook wel zeker OK voor 1 van je eerste liedjes.
echt wel vette (achter)grond geluidjes.
die ga ik echt bijhouden!

succes nog...

Back