kurzweil k2500 valt uitelkaar

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
ik heb hier de kurzweil k2500 een jaar of 5 geleden nieuw gekocht. werd en word alleen maar in de studio normaal gebruikt, maar heeft erg goedkope hardware, omhulsel, knoppen. de drukknoppen blijven regelmatig hangen, dwz dat het klik mechanisme kapot is , mudulatie wielen lekken, schuifpotmeters werken niet meer naar behoren
toch wel slordig voor zo,n duur apparaat!
hij is dan ook in thaiwan inelkaar gezet.
die drukschakelaarjes heb ik al regelmatig moeten vervangen (speciale dure schakelaartjes) en noem maar op.
verder klinkt het ding fantastisch overigens

Ik weet niet wat voor een maandagochtendbak jij in je maag gesplitst hebt gekregen. Mijn k2000 is echt solid as a tank. Kurzweil staat er juist om bekend dat ze industrial strength hardware materiaal gebruiken.

Het lijkt mij alsof jij je k2500 op een regenachtige middag op de snelweg hebt laten liggen.

Wat wil je nou eigenlijk met deze draad? Is dit therapie?

Een vriendje van mij heeft, let op, een K2000r, een K2500r met KDFX en een fully loaded K2600r, die vanaf de dag van aanschaf overal mee naar toe worden gesleept en er is nog nooit enig gelul geweest. Zelfs niet toen ik de vliegkist met deze schatjes uit mijn klauwen liet flikkeren.

Hij is dan ook in Taiwan in elkaar gezet? Damned, dat is nogal een denigrerende opmerking, vind je niet? Op z'n minst een beetje kort door de bocht.

Ik vraag me serieus af wat normaal gebruik is voor jou dan? Of moet ik om m'n woorden passen omdat jij anders helemaal opzwelt en groen verkleurt? Maar goed, ik las eerder vandaag een vergelijkbaar ongenuanceerd zielig draadje van je, dus het zal wel iets maandelijks zijn.

Origineel geplaatst door n0_key
Hij is dan ook in Taiwan in elkaar gezet? Damned, dat is nogal een denigrerende opmerking, vind je niet? Op z'n minst een beetje kort door de bocht.
pcies, je moest eens weten hoeveel electronica daar vandaan komt, als dat in een EU land in elkaar moest worden gedraaid zou het echt onbetaalbaar worden... en zou het dan veel beter zijn? nope dacht het niet he...

Het is moeilijk om die k2500 te laten repareren hoor. Volgens mij is er maar 1 iemand in Nederland die dat kan. Mischien dat iemand anders daar meer over weet

ik ga eens een kijkje nemen op het muziekforum:biertje:

Ik heb goede ervaringen met deze jongens: http://www.kurzweil-service.com. Dit zijn een stel Kurzweil fanaten die veel servicewerk doen. Ze zitten in Duitsland, niet ver over de grens. Hele goede en persoonlijke service, en niet al te duur...
oh ja, ze spreken en schrijven ook Engels, en zelfs een beetje Nederlands!

sorry, ik heb meer dan 10.000 gulden voor dat ding betaald toen, en sdan verwacht ik ook wel een beetje degelijkheid!
en dan kan het ook niet dat er maar 1 gammel apparaat uit een productielijn komt!
ik laat hem repareren bij de mediaconnection in hilversum en het apparaat is daar al ettelijke keren geweest, meestal om kleine lukkige dingetjes, schakelaartjes enzo.
en normaal gebruik vi
nd ik regelmatig gebruik in de studio.
maar er komt tegenwoordig zoveel meuk uit die lage lonenlanden, daar lusten de honden geen brood van!
ga maar eens bij de gamma kijken, waar je tegenwoordig ook al tv,s dvd recorders enz kan kopen, maar dan wel voor een zeer lage prijs, zodat je van te voren al weet dat je rotzooi koopt.
en die k 2500 was nou niet bepaald laaggeprijst!

morel venendaal
heeft toch een goede naam zou ik zeggen!
maar echt vreemd vind ik het niet
dat lekkende modulatiewiel bv, kan niet geforceerd gebruikt worden, kan ook bijna geen stof bijkomen,
ze hebben er gewoon rotzooi ingezet inplaats van een wat duurzamere potmeter!

Ik kijk meestal zelf onder de motorkap of je de probleem zo kunt oplossen.
Het kan gewoon stof zijn dat met de jaren erin is gaan zitten en dan
krijg je van dit soort problemen.
Ik heb heel wat kurzweil spul maar de knopjes blijven het altijd doen,
zelfs de Oude kurzweil uit 1985 ( K250 ) doet het nog prima.

Origineel geplaatst door bliepertronic
morel venendaal
heeft toch een goede naam zou ik zeggen!
maar echt vreemd vind ik het niet
dat lekkende modulatiewiel bv, kan niet geforceerd gebruikt worden, kan ook bijna geen stof bijkomen,
ze hebben er gewoon rotzooi ingezet inplaats van een wat duurzamere potmeter!

Heb je deze K2500 bij Morel gekocht..?

pfff meer dan 10000 gulden is way to much voor je 2500!

Kocht mijn K2500XS 5 jaar terug nieuw voor 7900 gulden.
Anyhow deze doos is er degelijk en is redelijk veel versjouwd geweest. wat ik dan weer vind is dat de zijkanten erg makkelijk kapot gaan, die zitten ook letterlijk aan het ijzerwerk geklikt!
Ook is het toetsenbord niet echt degelijk te noemen al speeld ie voor bepaald soort toetsenisten wel heel erg fijn.

Eej lacertus, goed dat je me een betrouwbare plaats gegeven hebt om m`n kurz evt. te laten repareren!

het scheelt ook of je de gewogen toetsen versie hebt, de rack versie enz
ik had de meest uitgebreide vorm, met gewogen toetsen, sample optie 32 mb ram (oei wat was dat veel 8 jaar geleden)
inmiddels blijft er weer een button (de edit) hangen erg lastig
ook is er opeens een c toets die geen midi meer wil uitsturen, de toets zelf is het niet want met octave transpose gaat het defect gewoon mee omhoog!~
erg vreemd weer allemaal

Ja idd, bij jou lijken de problemen op te stapelen..Heb jij misschien tips hoe ik goedkoop aan die laag pins 16mb simms
kom? wil em volgooien met zowel rom als ram. Wat vind je van die Kb3 orgel? Om z`n presets vind ik em niet echt boeiend maar word ook tijd dat ik em meer doorgrond en niet alleen voor zijn controlling toepassingen gebruik.

ik heb hem voornamelijk voor sampling en de uitgebreide editing gebruikt (dan moet je wel vaak op die buttons drukken natuurlijk)
die fabrieks presets kan ik werkelijk niet meer horen!!! :r
en die simms, weet ik ook eigenlijk niet. volgens mij is het al weer redelijk antiek

HAy

Ik heb ook een hoop problemen met de krzw2500

sterker nog ik heb hem al afgeschreven, opgeborgen in m,ijn kast

volgens mij zit er te veel software in die fouten heeft

ik heb er geen verstand van maar ik heb hem wel opengemaakt om daarna nog sneller weer dicht te doen.

ik heb nog een oud ding staan die ik wel zelf kan onderhouden. maar van die krzw moet je volgens mij computerprogrammeur zijn

vindt het wel jammer want die geluiden zijn erg mooi die eruit kunnen komen

mischien kunnen we van twee een goede maken

of mischien laat ik hem een keer nakijken,

Greetz Turtel

ik heb hier nog een K2000V2 met upgrade naar V3 staan en ik heb ook veel last van slechte knoppen,om nog maar te zwijgen over de 2 modulatiewielen,het is zweten om het pitch-wiel in het center te krijgen vooral als die octaven enzo moet nemen,het modulatiewiel moet ik 10% omhoog draaien om op "nul" te staan,
alfa-numeriek mag ik nooit aanraken als ik in quick access zit,of het geluid verspringt...allemaal heel triestig gemaakt...
de K26** zijn wel solider gemaakt,vind ik
heb hier een K2661 staan en de knoppen zijn een waar genot!!
het enige wat leuk is aan de K2000 is dat als je Pitchwiel op een octaaf staat en je laat hem vallen van up naar down,je dan een soort floyd rose(zie gitaar)-effect krijgt,klinkt wel leuk bij leads en solo's...maar das waarschijnlijk omdat de veren versleten zijn...weet het niet hoor

Back