Fela Kuti afrofunk keyboard Bart Smitsound

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik zit weer de hele week naar Fela Kuti te luisteren en ik vind het zo vet,,,,
Weet iemand mischien hoe ik dat pingel keyboard soundje zou kunnen namaken?
Luister naar Water, daar is de keysolo geweldig (afgezien van een paar hangende nootjes)

is daar een sample cd voor toevallig??

NOg niet gehoord van Fela Kuti???,,,,, ga luisteren

Fela Kuti is de man, he.

Antibalas vind ik wel goed, maar... je hoort zo overduidelijk dik en vet erbovenop liggend waar de inspiratie vandaan komt, dat ik me afvraag of je het nog inspiratie moet noemen.

Geen idee trouwens hoe je die sound namaakt.

hee! thanks!

ben er nog mee bezig om 'em te vullen met muziek, foto's en video materiaal... gastenboekje etc...

houw 'em in de gaten zou ik zeggen! :D

Origineel geplaatst door cangoeroes
ken je ook de antibalas afrobeat orchestra (http://www.antibalas.com/ )

deze gasten waren een paar jaar geleden op lowlands in een klein tentje...

als je fela kuti tof vindt kun je dit ook zeker diggen!

Tuurlijk ken ik hen, ik ben een afrofunk freak.

Autowah gitaar pedaaltjes zijn ook helemaal afrofunk

Ik ben een grote fan van het oude werk van Mano Dibango, niet veel synthesizers (die hadden ze toen nog niet echt daar in 1972)..maar het klinkt wel vaak als superrauwe synthesizers...omdat ze alles door die autowah's en weet ik veel wat halen.

Verder veel goedkope orgeltjes, clavinets en vooral italiaanse preset keyboardsynths/stringmachientjes (Denk aan Crumar/Siel/Elka) die wederom door de gitaarpedalen gaan.

Luister naar Water, daar is de keysolo geweldig (afgezien van een paar hangende nootjes)

Op welke plaat staat die? Ik ken alleen 'water has no enemy' en daar zit geen keysolo in volgens mij.

In "Water" zit juist een hele vette keysolo, mischien verwar je dat geluid met een gitaar,

Manu Di Bango schopt ook kont,,, ken je die Nu Bell?? Erg wreed.

iK heb behoorlijk wat live-optredens gezien van zowel Fela als Femi Kuti, maar live gebruiken ze dat ding nooit,,,live hebben ze gewoon een rhodes en een hammond.

Ik heb ook nog geen synths op het podium gezien daar,,,,, wel heel veel toeters dat wel:okdan:

Vreemd dat ik dit topic over het hoofd heb gezien, ik ben helemaal weg van Afro Funk, ik zou ook wel willen weten wat geluidje dat nou precies is. Kees, kan je niet effe een geluidsfragmentje ergens uploaden ofzo???

Back