[bigbeat] Pjotr G - Enemy of the Public

Pjotr G

funky lid
Hallo fans, :L :D

Na een tijdje niks af te hebben gemaakt, is hier ter afwisseling van t doorgaans beuk geweld, een bigbeat trackje van mij. Mijn dank gaat uit naar zowel de heren van Public Enemy als naar The Beatles, zonder wiens samplemateriaal dit muziekstuk niet mogelijk was geweest :D

Verder dank ik bij deze mijn Behringer MX2442, 2 x Zoom RFX-1000, LEM CLX-2, nord rack 2 (sinusLFOsweep), TR-909 (ride cymbal), en met name de pc/softsampler. Ten slotte ook een speciaal woordje van dank naar mijn electrische gitaar, bijna vergeten. En naar kyle van sounth park.

Link:

http://www.whiteroachproductions.nl/tracks/Pjotr_G_-_Enemy_of_the_Public.mp3

Graag hoor ik wat U beste luisteraar, bezig houdt tijdens het afspelen van deze geluidsopname. Dank U.

Groeten, PJ

De fanclub meldt zich... :D

Ik vind 'm erg goed. Goeie opbouw, afwisseling, leuk dat 'valse eind'. Gave knallende snare, trouwens.
Doet wat mij betreft niet veel onder voor de vroege Dust Bros / Chemical Bros sound (ben later van ze afgehaakt).
Ik geloof (maar weet niet zeker) dat dit soort muziek niet echt veel meer wordt gemaakt?

Enige kritiek: ik vind de rap sample niet echt origineel meer, en een tikje vervelend vervormd (in het hoog).

Lekkere track!

Toch twee dingen die ik minder vond:

- De Chuck D sample is niet lekker gedistort. Andere distortion gebruiken, een iets scherpere. Ik vond het altijd wel lekker klinken als dit gesampled werd met Amiga (8 bit) zoals bij Overcast - Get Alarmed
- Dat scratch geluid blijft vrijwel de hele tijd doorlopen. Ik vind dat hij er best af en toe een keer uit mag om het wat meer te laten ademen.

koele track !

de geripterap mag er wat mij betreft luider in
de compressie vind ik wat overdreven

lekker trackje...mooie opgeblazen drums, geeft t geheel een metalen 'grijze' sound...de klankleuren passen goed bij elkaar...
ben t eens met bikkel wat betreft die cut...

Super track echt gaaf gedaan alleen mogen wat mij betreft de vocals
iets naar de voorgrond voor de rest keep up the good work :halleluja

Grappig trakkie! Nooit gedacht da'k 't ooit zou zeggen, maar de compressie is wel nogal te 'zomp'..
Rap-sample verdrinkt ook wel een beetje in alle noise.. zonde.

Maarre, 'k dacht dat die sample van DJ YvesdeRuyter was? 8o) :D

yo yo yo, back to 1997!
maar wel op een goeie manier! ;)

puntje: de vocal vind ik ook teveel verdwijnen in de rest, mag iets minder distortion op
of zoals iemand anders al zei een ander soort distortion. Verder klinkt de track
wel dik en lekker, met een dikke knipoog naar de chemical brothers & fatboy slim.

over bigbeat gesproken trouwens... ik luisterde het nieuwe album
van Rennie Pilgrem die in de bigbeat-tijd juist een modernere cleanere
sound had (nu skool breaks), maar nu dus een album heeft gemaakt
wat juist volop big beat-invloeden heeft.

Misschien is het tijd voor een big beat-revival??

Back once again, here's the Renegade Master! :D

ik dacht dat die sample van nasenbluten afkwam. 8o)

Relaxte track, lekker de hele tijd hetzelfde, daar hou ik van! Alleen dat gerap vind ik niet zo, daar moet een beat van public enemy onder.

vette track, ik vind ook dat de vocals beter naar voren moeten komen, en de einde is een beetje afgekeken van Praise You

Hey! Dit is lekker wakker worden :D.

Weinig op aan te merken (ook weinig tijd ;)).
Leuk leuk leuk!

[edit]Hoor ik nu dat stukje rap uit Yves deRuyter's the rebel? [/edit]

-C-

dope track, dat piewiepiepiepiep geluidje is errug vet en off beat d'r ingeketst. en de snare klinkt zoals een snare hoort te klinken, veel metaal ipv zo'n pfffffrrt-snare. ik zou alleen geen distortion op de rap gezet hebben, dat ligt zo voor de hand. er zijn toch ook wel geinige flangers of phasers die 'm gelijk ook wat breder in de mix leggen?

Lekkere track zeg! :D Vette drums!

Puntjes: ik ben het er wel mee eens dat die scratch wat teveel terugkomt. Die rap mag van mij ook wel wat opzichter. En ik mis eigenlijk wat laag; zit er wel een bas in, buiten de bassdrum?

Ben het met de rest eens.

Ik vind het wel een "aardige muur van geluid" die op je af komt. :D
Die vertraging is trouwens grappig gedaan. Met de Emu gemaakt?

de vertraging is met cooledit gedaan. Er zit geen "losse" baslijn in, alleen de bas die in de beatles sample erbij zit. Tnx voor reacties

Back