[electro funk/break] booty rock

ik vind het wel een mooie track ,maar vind ook dat je vocoder teveel op de voorgrond zit en de rest van je track er acter drukt zeg maar,..misschien een beetje compressie eroverheen?:okdan:

robot.gif

Electro boogie baby!!!
Vocals doen me nogal denken aan die track van Leftfield met Afrika Bambataa!

Vind de track wel leuk, maar nog niet af!
Leuk met detail gespeeld, maar ik mis nog een beetje een rode draad in de
track en het mag hier en daar nog wel wat krachtiger (misschien wat compressie idd)

Origineel geplaatst door trigg
robot.gif

Electro boogie baby!!!
Vocals doen me nogal denken aan die track van Leftfield met Afrika Bambataa!

Vind de track wel leuk, maar nog niet af!
Leuk met detail gespeeld, maar ik mis nog een beetje een rode draad in de
track en het mag hier en daar nog wel wat krachtiger (misschien wat compressie idd)

thanx!

Ja, wat kan ik zeggen ik ben wel een fan van die Leftfield/Bambaata track. Zulu Nation galore! ;)
Was een experimentje met de vocoder van de Microkorg. Ik ben niet zo sterk in texten, dus heb ik een beetje de stijl afgekeken van Bambaata. Met alle RESPECT voor Afrika uiteraard: de beste electro funk op deze planeet.

R

Dit lijkt wel een draft versie.

Wat trigg zei over die compressie enzo. De hele mix is niet gebalanceerd. De nivo's wijken nog teveel af.
Zelf vind ik het tempo iets te laag, maar dat zal smaak zijn.
En die vocoder is idd gaaf. Misschien ook leuk om met een delay d'rover nog te spelen.
De laatste minuut is nog een beetje kaal.

Zeker de moeite waard om nog meer aan te sleutelen.

Origineel geplaatst door fuse
Dit lijkt wel een draft versie.

Wat trigg zei over die compressie enzo. De hele mix is niet gebalanceerd. De nivo's wijken nog teveel af.
Zelf vind ik het tempo iets te laag, maar dat zal smaak zijn.
En die vocoder is idd gaaf. Misschien ook leuk om met een delay d'rover nog te spelen.
De laatste minuut is nog een beetje kaal.

Zeker de moeite waard om nog meer aan te sleutelen.

dank!

Heb je nog tips hoe ik die balans een beetje goed krijg? Ik ben geen held in masteren/compressie...

Er moet volgens mij meer 'slammin' in your face sound in IMO.. wat denk jij

R

Nivos afmixen is kwestie van goed naar je monitors luisteren en daarop de levels van je tracks aanpassen.

In your face?

Precair klusje.

Je kan de hihats en andere percussie wat pannen zodat je het midden voor de kick en bas overhoudt. Die kick kan wel wat zwaarder zodat hij een massiever feel krijgt. En die helemaal naar voren halen. Alleen dat verlies je alle headroom voor de rest van de mix. Misschien een optie om over de drums + bas multiband compressie te gooien om ze nog steeds vet te houden maar wel in verhouding met de rest. Perceptie dat het hard klinkt werkt vaak ook. Moet je maar even kijken of het klinkt.

Vocoders zijn zoooo 1982. ;) :dubbel:

In het begin hoorde ik een aardige berg ruis. Ik dacht eerst dat het de juno-60 was (chorus), maar volgens mij is het wat anders. Highpass synth lead?

Het nummer mist een lekkere baslijn.

@Fuse: hmm, daar kan ik wel wat mee gaan proberen ja. thnx!

@Oncid: hmm, daar heb ik mee geexperimeteerd maar ik merkte dat de mix dan weer te vol werd.. Lastig!! De ruis is volgens mij doordat de compressor die in muziekstiltes omhoogkrikt..

Ik ga het allemaal even uitproberen, en als ik wat anders heb komt ie hier zeker weer te staan.

gr
R

OK.. Ik heb hem wat opgeleukt. De compressie is ook anders.. Meer samples ook. Meer breaks reverses etc.. Naja, luister maar :D als je durft.. :D

is het normaal dat die maar 4 seconden duurt?

hier echt niet =(

grappig

grappig

interesante tune!

afgezien van de beat/drums die naar mijn smaak een beetje te computerachtig klinken zitten er erg coole geluiden in.

ik vind de vocoder vox erg leuk >>klinkt goed

duurt een beetje lang voordat er weer wat gebeurt pas bij 2:12 ga je over naar een andere sequence/patroon en gebeurt er weer het een en ander

op 1:07 laat je een synth meelopen die een paar semitonen uit de toon is>>is dit de bedoeling>>kan een kwestie van smaak zijn maar ik vind dat gewoon vals klinken.>>voor mij net ff te veel semitonen off key

overall indruk>>dit is opzich een track met potentie denk ik

groet,

V

thanx Sus4!

1.02? Even luisteren wat je bedoelt.. Ow ik snap het. Ja daar transponeer ik een klein stukje. Maar dat kan ik niet meer veranderen aangezien het allemaal al opgenomen is (ik werk hardwarematig). Nou ja ik kan het wel veranderen, maar dan wordt het een nieuwe 'take', dus een andere versie..

dank voor het luisteren!

R

Ik vind 'm cool. :) Vette vocoder.

Alleen mis ik bij mij wat bas af en toe (kwestie van volume?) en mag je begeleiding wat mij betreft wat harder. Die saw bijvoorbeeld die vanaf 2:13 speelt: kan die niet harder? En de vocoder mag dan weer wat zachter van mij. Coole percussie trouwens, valt me nu op. Maar het komt er dus op neer dat ik vooral vocoder + drums hoor en ergens verder weg de rest. Verder lekker. :)

Oh, ik vind 'm een beetje lang t.o.v. wat er gebeurt (zge ik dat nou bij elke track die ik hoor?!).

Er zitten leuke stukken in maar je draait veel te lang rond de pot (om er bv. een dansbaar underground hitje van te maken). De beat enzo is goed , die sting in het begin kan je als aanknooppunt gebruiken om bv. rond 52 sec. met iets funk te beginnen, bv. groovy kortere bassline met een hogere korte staccato lead. Stukje rond 2.12 kun je misschien als een soort brake beschouwen. De vocoder klinkt IMO iets te modern en die percussie bel achtige dingen vind ik slecht opvulsel.

Je moet eens luisteren naar nummers zoals "Galactic Life force - loosing control" of "Gforce - feel the force" van rond '83. Ik hou meer van die echte vibe van rond 83 en niet van een soort "Ferry corsten" wil ook eens breakdance/funk nummer maken ;)

Back