compressor... ja hoe kan ie klinken

En hier nog een loopje van mij, je hoort de originele loop flink ge-equalized (meer laag)
Flink wat compressie, meervoudige multiband compressie en een synthje erbij die samen nog eens met de loop door een 2 compressors gaat waarvan 1 multiband.

Klinkt best dik :)

Attachments

• extreme_compressed_automation_-03.mp3
    238,3 KB · Bekeken: 122
Klinkt best dik :)

Zoveel laag heb ik mijn Absolute 0's nog nooit horen produceren.
(en iedereen weet dat die krengen geen laag hebben ;) )

Ben ik (en de buren ook, denk ik) even blij dat de sub in de huiskamer aangesloten zit en niet hier :D

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is, wil ik dit topic onder de aandacht brengen. Vind vergelijkingen zowieso interessant. Zou best leuk zijn weer een vergelijking te maken. Heeft er iemand nog een droge cleane loop?
Misschien leuk om die loop door je favoriete:
- compressor
- gate
- delay
- reverb

te jassen!!!! :mega:

Ik vind die smashup Alesis van Hanz en de compounder het beste klinken denk ik, deze zuchten minder, en pompen meer zonder laag eruit te knijpen. Maar dit kan natuurlijk ook aan de instellingen liggen.

Origineel geplaatst door Catalunya
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is, wil ik dit topic onder de aandacht brengen. Vind vergelijkingen zowieso interessant. Zou best leuk zijn weer een vergelijking te maken. Heeft er iemand nog een droge cleane loop?
Misschien leuk om die loop door je favoriete:
- compressor
- gate
- delay
- reverb

te jassen!!!! :mega:

goed idee, ik ben meteen aan de slag gegaan en ik heb er 4 verschillende versies van geprutst.

de eerste; VST bitcrusher (blijft gruwelijk klinken) een echt gameboy-achtig effect...

de 2e is OHMforce fromage VST

de 3e is een supaphaser VST en een heel kort ingestelde delay

de 4e is effectizer VST met een wah-wah, tube drive, phaser en nog wat van die andere dingetjes.

jaja, allemaal gratis plugs!

bliepbliep

Attachments

• beat.mp3
    336,5 KB · Bekeken: 121
Origineel geplaatst door bliepbliep
goed idee, ik ben meteen aan de slag gegaan en ik heb er 4 verschillende versies van geprutst.

de eerste; VST bitcrusher (blijft gruwelijk klinken) een echt gameboy-achtig effect...

de 2e is OHMforce fromage VST

de 3e is een supaphaser VST en een heel kort ingestelde delay

de 4e is effectizer VST met een wah-wah, tube drive, phaser en nog wat van die andere dingetjes.

jaja, allemaal gratis plugs!

bliepbliep

Geinig, lijkt wel te clippen in de eerste 2! Heb je nog de droge loop voor andere posters?

helaas, ik heb de compressede versie van Hanz gebruikt... die ene die al een beetje clipte...

misschien hebben de mensen die "vroegah" gepost hebben de originele sample nog, of de topicstarter.

ben benieuwd wat jullie er verder van maken!

Bliepbliep

Hier 4 redelijk droge loops om te gebruiken

Attachments

• clean 1.wav
    905,7 KB · Bekeken: 108
Origineel geplaatst door sjeijk
gratis I-Pod

[I-PODMODE]
Heb je die ook daadwerkelijk gekregen? Ik zie rechts POSTKREDIET staan. Daar hoef ik geen aanbieding van te hebben [/I-PODMODE]

Origineel geplaatst door Catalunya
[I-PODMODE]
Heb je die ook daadwerkelijk gekregen? Ik zie rechts POSTKREDIET staan. Daar hoef ik geen aanbieding van te hebben [/I-PODMODE]

Ik ook benieuwd! :{

Heb mijn digitech DHP 55 weer eens afgestofd. Ding eigenlijk nooit gebruikt.

Ik heb de loops gebruikt die ik hierboven heb gepost. Ik vind die heipaalsound wel lekker. Iets overstuurd, maar goed. De DHP was 1 van de eerste harmonizers. Toen iets van 3000 gulden. Pas zag ik er 1 te koop staan voor 100 euro. Toch best een aardig apparaat.
Ik heb er toen iets van 250 gulden voor betaald. Zit een filter, harmonizer, EQ, chorus, flanger, gate en delay op

Digitech DHP 55 synthforumdrums.mp3

Link to the file:
http://www.mytempdir.com/708192

Laatst gewijzigd:
demootje van de, la audio gcx2, alles gaat tegelijk door de compressor

eerst 32 maten zonder comrpessie dan 16 maten met compressie, en dan 16 maten met nog extremere compressie

drumkit is die van de rogerlinn site, synth: rozzbox

ik heb het gemixt met de compressor aan, daardoor klinkt het in het begin wel meteen automatisch slechter als de compressor uit staat

Attachments

• laaudio compressor.mp3
    433,9 KB · Bekeken: 114
Back