• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg ES-1 sampler

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

omiel

Ik heb de grootste
Korg ES-1 sampler. Ideaal voor live gebruik. In goede staat met handleiding en orginele doos. 350,- euro. Eventueel als extra een Smart media card en reader writer te koop.

Kun je er ook een sampletje mee knippen, en met een midi nootje uit een externe sequencer een sampletje aansturen?

Je kan er inderdaad sampletjes mee knippen. Je kan hem volgens mij ook aansturen met midinoten. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar diegene waarvan ik hem heb gekocht gebruikte hem eigenlijk als gewone sampler. Hij stuurde hem dus aan met cubase ofzoiets.

Hopelijk is die beter dan die van mij. ;)

'k heb er ook een.
leuk speeltje! maar het is dus wel een "groove sampler", dus niet te vergelijken met een akai S-serie ofzo dus. maar wel volledig midi aanstuurbaar. en ik vindt zelf dat'ie nogal een beperkt sample geheugen heeft. dat niet uitbreidbaar is.

en Omiel, d'r was op 't aa forum nog iemand die er een zocht...

de ES1 kan je niet chromatisch via midi notes afspelen..dus geen melodieen of accoorden....... je kan wel de pitch van samples veranderen met een draaiknoppie en dat opnemen maar da's trial&error

Ik hoop het, Boost. En Oozi; nu je het zegt herinner ik het me weer dat ik dat laatst gezien heb. Ik zal hem eens een meeltje sturen. Tenzij jij hem persee wil hebben Boost, want dan houd ik hem wel voor je vast.

Zitter shuffle of swing up? (of er shuffle/swing op zit) :walker:

Origineel geplaatst door olafmol
de ES1 kan je niet chromatisch via midi notes afspelen..dus geen melodieen of accoorden....... je kan wel de pitch van samples veranderen met een draaiknoppie en dat opnemen maar da's trial&error

dat kan je ook stapsgewijs inprogrammeren. per stap de pitch of andere parameters veranderen dus.

en d'r zit geen swing/shuffle op. niet in de zin van de x0X serie iig.

Geen Shuffle? Wat kan het leven soms ondraaglijk zijn!!! :(

Kun je zien hoe vaak ik dat ding gebruikt heb. Ik wist niet eens dat er geen swing op zat. Maar goed , ik gebruik dat op mijn Roland bakken ook nooit. Is ook niet echt lekker als je acid maakt vind ik.

Nee, shuffle schiet niet op als je een drienuldrietje mee laat lopen, maar dat is alleen omdat daar geen shuffle op zit.

[persoonlijke mening]SHUFFLE ZUIGT! En je kunt best een shuffle op een 303 gooien. Gewoon een slecht MIDI2SYN unit kopen.[/persoonlijke mening]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back