Morning dream stukje muziek

1 ding, volgens mij vliegt plankton niet door de lucht ;)
Verder vind ik het best aardig, het klinkt goed alleen hou ik niet zo van die leadsounds..
(zou passen in de grote-meest-verschrikkelijke-presets thread)
Halverwege lijkt er een soort muziekje te beginnen maar dat wordt niet afgebouwd helaas.

Qua sfeer is het wel leuk, zou misschien wel bij een documentaire passen ofzo. Niet mijn smaak verder.

Origineel geplaatst door demian
1 ding, volgens mij vliegt plankton niet door de lucht ;)
Verder vind ik het best aardig, het klinkt goed alleen hou ik niet zo van die leadsounds..
(zou passen in de grote-meest-verschrikkelijke-presets thread)
Halverwege lijkt er een soort muziekje te beginnen maar dat wordt niet afgebouwd helaas.

Qua sfeer is het wel leuk, zou misschien wel bij een documentaire passen ofzo. Niet mijn smaak verder.

Ha ha Plancton was ook niet de titel.
Maar bedankt voor het luisteren.

Het eerste gedeelte is de lead een hobo en de tweede lead daaronder clarinet.
Pad eerste gedeelte komt uit de DX7.
En de synth geluid uit het tweede stuk komt ook uit de DX7.
In het tweede gedeelte hoor je zo'n shaikai huppeldepup panfluit.
Dit is via mijn U-220.
Liefts had ik een hobo en clarinet in het echt.
Maar documentaire muziek vind ik op zich geen gekke benaming.
Maybe louch?

Last edited by a moderator:
Wel apart met al die natuur geluiden. Eerste gedeelte: moet meteen een beetje denken aan die rustgevende walvissen cd's die je bij het Kruidvat kunt kopen, if you catch my drift.
Het tweede gedeelte is ietwat plat, gebruik eens wat betere/orginelere synthgeluiden?

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Het is allemaal IMO natuurlijk he

gr
R

Origineel geplaatst door Arv
Wel apart met al die natuur geluiden. Eerste gedeelte: moet meteen een beetje denken aan die rustgevende walvissen cd's die je bij het Kruidvat kunt kopen, if you catch my drift.
Het tweede gedeelte is ietwat plat, gebruik eens wat betere/orginelere synthgeluiden?

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Het is allemaal IMO natuurlijk he

gr
R

Ok bedankt

Ehm Walvis geluiden tja van die suana relax geludien zei een vriend van me.

Iemand nog commentaar.

Ik gebruik ook vaak klarinet, hobo, fluit, trompet, ... kortom alle instrumenten uit het klassieke orkest. Tegenwoordig noemen de die-hard-synthers dat (uit onwetendheid moet dat zijn) 'die ellendige GM-sounds'!
Maar wat dan met de piano? Dat moet dan wel de meest gebruikte preset aller tijden zijn en dat mag dan weer wel?
Waar zouden we zijn als elk nieuw uitgevonden instrument nooit mocht gebruikt zijn in combinatie met de bestaande?

Wat ik wil zeggen, Exzit: stoor je vooral niet aan die opmerkingen. De klarinet bvb bestaat al veeeel langer dan de eerste synth en heeft zijn bestaansrecht meer dan verdiend. Waarom zouden we die dan niet mogen gebruiken? Enige voorwaarde = gepast gebruiken. Wel, in dit eerste stukje past ie perfect. Het is de panfluit die er een beetje bijgesleurd is... maar dat eerste stukje verdient toch een betere afwerking, er mag zeker nog wat bij.

Origineel geplaatst door Exzit
Ok bedankt

Ehm Walvis geluiden tja van die suana relax geludien zei een vriend van me.

Dat komt denk ik puur door de keuze van geluiden. Ik denk dat als je een mooi geprogrammeerd synth geluid ervoor in de plaats zet het een stuk anders gaat klinken. Ik bedoel, panfluiten zijn niet echt orgineel?

@Hermax: Er is nix mis met die geluiden, maar ik vind het cheesy overkomen, het klinkt gewoon ' niet echt'. Nu snap ik wel dat je niet een hobo-ist in je studio kunt laten toeteren maar ja...

R

Origineel geplaatst door Arv
Dat komt denk ik puur door de keuze van geluiden. Ik denk dat als je een mooi geprogrammeerd synth geluid ervoor in de plaats zet het een stuk anders gaat klinken. Ik bedoel, panfluiten zijn niet echt orgineel?

@Hermax: Er is nix mis met die geluiden, maar ik vind het cheesy overkomen, het klinkt gewoon ' niet echt'. Nu snap ik wel dat je niet een hobo-ist in je studio kunt laten toeteren maar ja...

R

Die had ik liever gehad maar helaas.
Die pan fluit dinges klopt heb daar uit gemak even snel voor gekozen daar moet iets aan veranderen klink een beetje te doorsnee himalaya peru achtig.

Eigenlijk heb deze stukjes er op gezet vanwege de achtergrond geluiden.
Omdat iemand iets in een thread wat zocht om mee live te kunnen op nemen.
Dit is opgenomen met mijn mp3 speler met voice recorder om even te laten horen dat je niet perse dure opname apparatuur nodig hebt om leuke samples t emaken.
Het enige vervelende is dat er een hoog piep signaal in die opnames zit. Maar dat kan ik er misschien uitfilteren door allleen dat piep profiel op te nemen en via een wave editor functie er daarmee weer af te halen.

Origineel geplaatst door hermax
Ik gebruik ook vaak klarinet, hobo, fluit, trompet, ... kortom alle instrumenten uit het klassieke orkest. Tegenwoordig noemen de die-hard-synthers dat (uit onwetendheid moet dat zijn) 'die ellendige GM-sounds'!
Maar wat dan met de piano? Dat moet dan wel de meest gebruikte preset aller tijden zijn en dat mag dan weer wel?
Waar zouden we zijn als elk nieuw uitgevonden instrument nooit mocht gebruikt zijn in combinatie met de bestaande?

Wat ik wil zeggen, Exzit: stoor je vooral niet aan die opmerkingen. De klarinet bvb bestaat al veeeel langer dan de eerste synth en heeft zijn bestaansrecht meer dan verdiend. Waarom zouden we die dan niet mogen gebruiken? Enige voorwaarde = gepast gebruiken. Wel, in dit eerste stukje past ie perfect. Het is de panfluit die er een beetje bijgesleurd is... maar dat eerste stukje verdient toch een betere afwerking, er mag zeker nog wat bij.

Hee bedankt voor commentaar.
Ja di epanfluit is niet je van het ga eens kijken of ik iest anders er van kan maken.
Wat zou je bij dat eerste stuk erbij willen hebben. Ik heb het express een beetje kaal gelaten om het niet te veel vol te proppen. Iets wara ik altijd snel een neiging toe heb.

Ik bedoel met 'meer' eigenlijk dat het 'langer' mag worden. Een verdere uitwerking van de compositie... (met meer synths dan :) )

Vergelijkbare discussies

Back