[progressive trance] Memories [met vocals]

Alan

Fatty Fat
Nieuwe track genaamd: Memories

Op het menu staat:

Een baslijntje van Access virus C besprenkeld met wat Korg MS2000 geluidjes,
overgoten door Korg X5 akkoorden met een vleugje KS5 leads.
Het geheel wordt geserveerd met een ritme van Roland JX305 samples,
en een sequence van de Korg Triton LE.

De vocals zijn van de zus van mijn vriendin, en zijn nog niet perfect,
ze is geen professionele zangeres en zit hier en daar beetje ernaast.

Ben toch wel benieuwd wat jullie ervan vinden tot zover.

thnx voor iedere feedback.

link: http://www.dimensional.nl/data/music/Memories.mp3

Ik ben geen grote trance-liefhebber. Toch heeft dit me geboeid van begin tot einde. Je begint er direct stevig aan en met allerhande variaties en knappe geluiden gaat het lekker verder. Die zus doet dat heel goed, een beetje zangles om wat meer uit de buik te zingen ipv uit de keel en dat komt helemaal goed.
Over de mix en zo laat ik de rest maar zagen :D

Van 0.55 tot 1.22 zou ik schrappen. Dat knalt net wat lekkerder, want het intro is zo krachtig, waarna het iets inzakt.

Lekker dat eurotrance. Verveelt inderdaad niet van begin tot eind. Mooie geluiden gebruikt. Een fout die ik ook vaak maakt, is dat het soms een brei is (teveel partijen), waardoor de zang ondergesneeuwd wordt. Op zich kan dat best in de winter, maar je track wordt daar vast nog beter door.

Maar puik werk. Vind het 1 van de beste tranceplaten van 2004 op dit forum.

Greetz Erik :okdan:

Lekker dance plaatje. Alleen de zang lijkt iets te zacht te staan.
Verder zijn de sounds erg :okdan:

Kan ik erbij zijn als er een clip geschoten wordt in een warm land met dames in bikini? ;)

Ik ben benieuwd met welke synth je bijgevoegde sound gemaakt hebt. Niet de string op de achtergrond maar dat melodietje. Erg lekker geluidje!

Attachments

• snd.wav
    947 KB · Bekeken: 88
Alan,

helemaal geen verkeerd plaatje. Klein minpunt vind ik de drums, die vind ik niet zo mooi. De basdrum die af en toe een variatie heeft vind ik dan wel weer cool. En wellicht zou je iets minder reverb moeten gebruiken. Vooral op 0:40 met die reverse zang en die zware toms zal ik t maar noemen vind ik een heel gaaf stukje. Later met die panfluit is ook heel cool, maar ik heb daar wel het idee dat er te veel dingen tegelijk aan staan als je begerijpt wat ik bedoel, maar dat is vaak ook een van de moeilijkste onderdelen zo'n mix maken. Van afmixen weet ik zelf ook bar weinig dus meer commentaar zal ik er niet op geven. Maar ik sluit me aan bij hermax, deze track heeft ook mij geboeid van begin tot einde.

Ik zou zeggen ga zo door!

Zeer mooi gedaan. Gaat iets te veel richting Tiesto voor mijn smaak maar wel erg mooi gemaakt. Kan zo op plaat lijkt me.

interesant!!

interesant!!

klinkt goed!!

het enige ding wat ik kan zeggen is dat ik geen op bouwend intro hoor het komt nogal bruut in.

coole sounds en de mix is ook okay denk ik goed gepanned

groet,

sus4

Lekker tranceplaatje hoor! (hoewel dit verder bar weinig met progressive te maken heeft).

Positieve kritiekpuntjes: Er mag nog wel wat aan de opbouw worden gewerkt... en de finale noot, dat je synth zo uitschiet als het ware, vind ik zes keer niks.
Ik moest ook een beetje lachen om je reden dat zus-van-vriendin er af en toe een beetje naast zit... Het lijkt mij dat jij als opnameleider er voor zorgt dat dit rechtgezet wordt door haar tot in de late uurtjes die stukkies opnieuw te laten zingen. Koop maar een lekker luchtje voor haar ofzo als ze begint te mekkeren ;) En mocht het dan nog niet lukken... tja, dan zou ik op zoek gaan naar een andere zangeres, haha....

He mensen!

Bedankt voor de opmerkingen / kritieken:

Ferric: die noot in de break valt veel te hard uit. Misschien moet ik m helemaal weglaten. Aangezien de zus van mijn vriendin (Martine) pas de 2e keer is komen zingen, en hier in totaal een half uur op heeft kunnen oefenen denk ik dat wat meer oefening een mooier resultaat kan opleveren. En dat mekkeren: dat ze blij is dat ze mag komen zingen :D (hahaha, nee grapje). Ja, eurotrance is n beter 'hokje' om m in te zetten.

Omc: dat is een softchoir uit de Korg X5, en dan de hele sequence daarmee ingespeeld, en het delay ervan klopt voor geen reet met het aantal bpm, misschien dat dat m net iets aparter maakt.

sus4: tja.. die opbouw, dat vind ik soms iets overbodig. Vaak heb je van die trackt, die bouwen rete-lang op en dan komt er nog niets. Ik wilde hier gaan voor n verassingseffect.

Catalunya: Jij noemt het inzakken, qua melodie doet t dat inderdaad, maar als je dat stuk flink hard opzet, kun je naar mijn mening niet stil blijven staan (zitten). Ik vind melodie mooi, maar af en toe moet t ook knallen.

Algemeen: ja ik weet het is n brei en t zijn ietsie veel layers. Probleem: als ik iets weglaat, klinkt t in mijn oren weer net niet af. Dit komt omdat ik al te lang bezig ben geweest met deze track. Dan heb k m te vaak gehoord en vind ik m saai worden, dus komen er weer layers bij, maar gaan er te weinig weg.

Bedankt nogmaals!

:okdan:

Dikke plaat hoor!

Enige wat ik zou zou doen is na de break van 3:05 dat extra leadje een octaafje lager...wordt ie volgens mij wat dieper.

Ach ja het is maar een idee :eureka:

8)

Ik vind het heel erg leuk klinken zoals eerder vermeld van begin tot einde, je bent benieuwd naar het vervolg als je eens begint te luisteren en dat moet je juist kunnen met muziek, de mensen boeien, beetje richting commercieel en dus niet echt progressief. Progressief klinkt helemaal niet commercieel maar je stukje is super hoor in die stijl. De stemmen mag je van mij zo laten, die zijn goed. De intro misschien iets langer maken, de basdrum wat later laten opkomen dus en misschien geleidelijk aan laten opkomen, van heel stil naar goed doorkomend, dat is dan eigenlijk progressieve opbouw van je basdrum. De hihats en klaps mag je wat mij betreft ook zo langzaam laten opkomen, dat verlengt je intro gelijk voor een stuk. De bass mag je er voor mij nadien onmiddellijk stevig op laten doorgaan. Klankenkeuze top !!! Gaat wat richting stijl Paul van Dyck vind ik zelf maar dan wel wat commerciëler.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Succes met de afwerking van je stukje!!!

Xlt7tje

He XL7, bedankt voor je opmerkingen.
Dat opbouwen is inderdaad n idee. Van de andere kant verliest de track dan misschien n beetje het boeiende. Ik wil niet dat dingen te lang duren en gaan vervelen. Ik probeer meestal n beetje n radio edit in een 6 minuten versie te stoppen of zoiets.

Alex Omega:

Ben nu bezig met het ombouwen van mijn studio (van slaapkamer naar zolder). Als ie klaar is zal ik de song weer eens onder de loep nemen. Zal dan ook eens kijken of ik dat erin kan verwerken.

Nogmaals bedankt, en prettige feestdagen!

:biertje:

Jaja ik weet dat deze topic oud is, maartoch...

Ik vind het echt een gaaf nummer. Veel afwisseling, ook in de zang. Super. Dit kan ik echt niet :D

Origineel geplaatst door hermax
Die zus doet dat heel goed, een beetje zangles om wat meer uit de buik te zingen ipv uit de keel en dat komt helemaal goed.

Je moet niet uit je buik zingen, dat klinkt niet mooi. Je hoort uit je borst en schouders te zingen. Dan is je stem het krachtigst. Deze zangeres zingt mooi, maar het kan een stuk beter. Ze zingt nu uit haar buik, op haar keel. Jaja. Trust me on this one. Ik maak programmeer muziek voor musical en opera groepen. Ik zing zelf ook en heb meerdere trainingen gehad en die heb ik nog steeds :)

Maja, ze zingt in ieder geval zuiver, dat is al heel wat. Ik denk wel dat ze talent heeft. Keep up the good work! :halleluja

Origineel geplaatst door Unregistrated
Jaja ik weet dat deze topic oud is, maartoch...

Ik vind het echt een gaaf nummer. Veel afwisseling, ook in de zang. Super. Dit kan ik echt niet :D

Je moet niet uit je buik zingen, dat klinkt niet mooi. Je hoort uit je borst en schouders te zingen. Dan is je stem het krachtigst. Deze zangeres zingt mooi, maar het kan een stuk beter. Ze zingt nu uit haar buik, op haar keel. Jaja. Trust me on this one. Ik maak programmeer muziek voor musical en opera groepen. Ik zing zelf ook en heb meerdere trainingen gehad en die heb ik nog steeds :)

Maja, ze zingt in ieder geval zuiver, dat is al heel wat. Ik denk wel dat ze talent heeft. Keep up the good work! :halleluja

Hey Unregistrated:

Bedankt nog voor je reactie (beter laat dan...)
Toevallig komt ze morgen weer inzingen, twee andere tracks waar ik nog mee bezig ben.
Ik zal haar vragen of ze eens kan proberen uit haar borst en schouders te zingen, misschien is t n zeer bruikbare tip.

Origineel geplaatst door Alan
Hey Unregistrated:

Bedankt nog voor je reactie (beter laat dan...)
Toevallig komt ze morgen weer inzingen, twee andere tracks waar ik nog mee bezig ben.
Ik zal haar vragen of ze eens kan proberen uit haar borst en schouders te zingen, misschien is t n zeer bruikbare tip.

Hey Alan,

graag gedaan! Er zijn nog een hele shitload aan tips die ik kan geven. Oefeningen en manieren om goed te leren zingen. Als je nog eens vragen hebt, stel ze gerust en ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Ik heb vanavond nog een koor van muziek uit een JV-1010 voorzien :)

Greets!

He... geweldige plaat en dat dat meisje niet zo goed kan zingen, so what ze heeft wel een pakkende stem en dat mis je erg vaak. Wel vind ik dat ze better moet articuleren. Op het laatst is het voorspelbaar (dan doen we ons verstand op nul ) mega.. :okdan:

hay

deze stampt wel lekker he,betere geluiden als die andere
kan zo op TMF

greetz turtel

----------------------------------------------------------------------------
wat ruik ik

Vergelijkbare discussies

Back