hr-16 vraagje

chielos

...
hoi,
ik heb even een vraagje aan jullie.

ik heb sinds kort een alesis hr16 en die slaat wel alle ritmes op die ik er in zet maar hij onthoudt niet welke geluiden er binnen een pattern gebruikt worden!
voorbeeld
ik maak in een lege pattern (01) een pattern met drie kicks twee snares en wat percussie geluiden. ik wissel van pattern en zet hem weer terug op (01) nu staan wel alle ritymes er nog in maar alle voices zijn weer de standaard instellingen. ook alle panning instellingen en de routings naar de vier outputs zijn veranderd.
nou kan ik nergens op deze drumbak een write of save functie vinden om dit vast te leggen.
dit lijkt mij toch wel mogelijk...
kan iemand mij helpen?

merci d'avance,
chielos

Laatst gewijzigd:
Met een manual had je het wel geweten...

maargoed, houd record ingedrukt > druk op voice om voices te saven, druik op tune om de ptiches te saven & druk op mix om vol/pan te saven

als't-em-blaft!

Origineel geplaatst door Sander02
Met een manual had je het wel geweten...

idd ja..

maar thnx man want ik werd er een beetje moe van om dit telkens op nieuw in te moeten stellen.

das waar ook ik heb nog een vraag!

om deze drumcomputer te circuit benden moeten de connectoren van een van de twee identieke chips aan de bovenzijde (kant van de outputs) verbonden worden. zover was ik al. nou weet ik ook via e-mail dat in ieder geval een verbinding ervoor zorgt dat de machine crasht!
zijn er hier mensen die dit al geprobeerd hebben?
zo ja kun je hier misschien even een foto van posten?
ja ja ik weet het circuit benden is proberen!
maar ik hoef niet voor de tweede keer het wiel uit te vinden en als ik hem fry is dat zonde dus...

thnx,
chielos

HAha nee, maar de HR16B die ik heb is door Alien Mods ge-circuitbend! dus dat paneeltje zit dicht. :)

Mijn ervaring met deze A.M. circuit-bend is dat sommige knop-combinaties ervoor zorgen dat de machine crashed. Verwacht dus niet dat je hem totaal ''crash-loos'' kan benden.. of je moet alle combinaties willen checken

ik geloof dat het allemaal gelukt is!
ben nu bezig met een vrij uitgebreide patch bay voor alle aansluitingen ed.
misschien zal ik als ik de mogelijkheid heb wat foto's/geluiden plaatsen.
en anders moeten julie maar even wachten tot de volgende meeting!

het plan is loops te maken en die te samplen, met de vrijwel eindeloze mogelijkgheden kunnen er aardig wat bizarre geluiden en loops te voorschijn worden getoverd :duivels:

@ sander02 mag ik vragen wat je kwijt was voor die van ad inc belasting vervoerskosten ed?

Back