pauk gezocht

cirkelzaag

uw advertentie hier?
het hele net afgezocht maar nergens een goeie pauk-sample (zo-een als bij bijv. 2001: a space oddysey-tuu...tuu...tu....tuuuu bombombombombombombom.) heeft iemand van jullie er een voor me, en om nou een hele sample-cd aan te schaffen voor dat ene geluid...no sir I don't like it.

Origineel geplaatst door Hanz
Gebruik de zoekterm "timpani".

Bij http://www.projectsam.com kwam ik free demosounds tegen, geen idee of het wat is?

een timpani is natuurlijk helemaal niet hetzelfde als een pauk;) maar mss kan je het wel naar je zien vormen..

Als je het verschil weet, mag je het uitleggen. :)
Volgens het woordenboek (en de geachte chat-deelnemers) is "pauk" -> "timpani" of "kettle drum".

Origineel geplaatst door Hanz
Als je het verschil weet, mag je het uitleggen. :)
Volgens het woordenboek (en de geachte chat-deelnemers) is "pauk" -> "timpani" of "kettle drum".

ha potverdekkie... er stond timpani
vraag me niet waarom, maar darstraks had ik timbales gelezen...
te snel geweest:)
mijn excuses en beste wensen hanz:D :W hehe

edit: he gek, ik had zelfs timpani geschreven...:erm:

Timpani en pauken zijn hetzelfde. Ik heb daar vroeger nog op "gespeeld". Als je van plan bent om er eentje te kopen, moet je weten dat :

pauken zeer duur zijn: reken tocht een 4.000 euro voor eentje (hangt natuurlijk van het merk af), en

dat er verschillende toonaarden zijn in pauken.

Daarom dat je bvb in een groot orkest er een 4tal ziet staan. Dat is omdat er in bepaalde muziekstukken verschillende noten gebruikt worden voor de pauken. Bvb 8. Als je maar 4 pauken hebt moet je tijdens het muziekstuk de toon van de paul aanpassen. Dit gebeurt dan door middel van een voet-pedaal.

groeten,
Tim

Origineel geplaatst door synthebin
Timpani en pauken zijn hetzelfde. Ik heb daar vroeger nog op "gespeeld". Als je van plan bent om er eentje te kopen, moet je weten dat :

pauken zeer duur zijn: reken tocht een 4.000 euro voor eentje (hangt natuurlijk van het merk af), en

dat er verschillende toonaarden zijn in pauken.

Daarom dat je bvb in een groot orkest er een 4tal ziet staan. Dat is omdat er in bepaalde muziekstukken verschillende noten gebruikt worden voor de pauken. Bvb 8. Als je maar 4 pauken hebt moet je tijdens het muziekstuk de toon van de paul aanpassen. Dit gebeurt dan door middel van een voet-pedaal.

groeten,
Tim

wat doet dit nu terzake??????

Je hebt gelijk, was nog niet goed wakker denk ik. Ik zag als thread staan : pauk gezocht, en ben daar op ingepikt. Nu zie ik dat ie een sample zocht. Das waarschijnlijk net iets goedkoper dan de pauk zelf :-)

stom van me, maar ja.

groeten,
Tim

Origineel geplaatst door synthebin
Je hebt gelijk, was nog niet goed wakker denk ik. Ik zag als thread staan : pauk gezocht, en ben daar op ingepikt. Nu zie ik dat ie een sample zocht. Das waarschijnlijk net iets goedkoper dan de pauk zelf :-)

stom van me, maar ja.

groeten,
Tim
:dubbel: ja als je nog een pauk weet met midi-aansluiting....maar toch.. nooit geweten dat ze pauken tijdens het muziekstuk met een pedaal aan konden passen. weer wat geleerd.:geslaagd:

Back