Scratch VST?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Volgens mij bestaat dit nog niet..

Ik zoek een VST die scrtachen emuleerd..zoals een hiphop dj dat doet.

Ik ziet het als volgt voor me:

De VST moet weten hoeveel bpm de track is waarin de scratch gebruikt gaat worden..
Je moet je te scratchen 'wav' file invoeren, bv de sample 'fresshhhh'
Via presets kun je verschillende soorten sratch technieken er op loslaten.

Output is dan een WAV filetje...

Bestaat toch nog niet he?

Al dat geskratch komt er idd ook vierkant langs mn oren uit.. Mensen, wees toch wat subtiel. ALs je bv Ketnet opzet,.. om de 10 minuten komt er ergens wel een digitaal skratchke in :r
Pfff.. het is echt belachelijk!
Vroeger vond ik het cool en stoer als iemand skratchte, nu vind ik het kinderachtig.. :okdan: (thumbs up! .... NOT!! )

Origineel geplaatst door ikke
Al dat geskratch komt er idd ook vierkant langs mn oren uit.. Mensen, wees toch wat subtiel. ALs je bv Ketnet opzet,.. om de 10 minuten komt er ergens wel een digitaal skratchke in :r
Pfff.. het is echt belachelijk!
Vroeger vond ik het cool en stoer als iemand skratchte, nu vind ik het kinderachtig.. :okdan: (thumbs up! .... NOT!! )

?
luister dan eens naar peanut butter wolf en q bert,mixmaster mike,enzovoorts.
Niks kinderachtigs aan,maar ja als jij ketnet gaat kijken?...das toch een kinder zender?

Ik vind scratchen eigenlijk wel erg lekkurrr.. dat 'fresh' was maar een voorbeeldje...

Ik wil gewoon van die ' braggin' stukjes hiphop scratchen alleen heb ik geen (cd)draaitafel en gheb ik geen zin om er een te kopen.
Luister maar eens naar wat east coast hip-hop van bv dj Premier/Gangstarr of dj Babu/Dilated Peoples... In mijn mijn optiek de echte boom-bap hiphop met heerlijke gescratchte refreintjes...
Onmisbaar eigenlijk voor een lekker hiphop plaat!

Dawillikook!

Origineel geplaatst door trash
?
luister dan eens naar peanut butter wolf en q bert,mixmaster mike,enzovoorts.
Niks kinderachtigs aan,maar ja als jij ketnet gaat kijken?...das toch een kinder zender?

:dubbel:

handige truc is om je track vertraagd af te spelen en dan mee te scratchen.

als je daarna alles weer versneld afspeelt dan klinken de scratches wat strakker.
alleen even uitkijken dat je het niet te druk maakt

scratchen doe je met een vinylplaat en platendraaiers, of desnoods met cassettes zoals het begonnen is met gemodificeerde marantz taperecorders en 1 duims reel to reel recorders.

ik krijg iets van die digitale scratches die op geen ballen trekken. Zelfs met cdj's of final scratch kan je geen scratch nabootsen, je kan dat alleen met analoge apparatuur waar de analoge signalen te snel worden heen en weer geschoven, digitale media kan dat nooit emuleren zonder de analoge transients toe te voegen die door de scratch onstaan

Als je scratches wil, zoek dan iemand die het kan doen voor jou of stel je scratch tesamen met samples van scratches ...

ttp.gif

Zie http://www.bioroid.com/plugins.html

Deze is nog gratis ook, en doet precies wat je wou ; sample inladen en krabben maar...

hee die laatste is interresant...hij loopt alleen steeds vast als ik in cubase een sample wil laden :confused:

bij jullie ook?

Windows: Copy LibSndFile.dll and TurntablistPro.dll into your VST plugin folder. Copy msvcr71.dll into your Windows/System32 directory.

Mac OS9: Copy LibSndFile into your Extensions folder. Copy TurntablistPro file to your VST plugin folder.

Mac OSX: Copy libsndfile.dylib file to the folder /Library/Audio/Plug-Ins/VST/bioroid. If such a directory does not exist, please create it. Copy TurntablistPro.vst file to your VST plugin folder (or into the /bioroid subdirectory)

Heb je dat ook gedaan?

Dat je het verschil kunt horen tussen een 'echte' scratch en een digitale, dat is wel duidelijk denk ik.

Of dat iets uitmaakt, en of dat verschil in sound ook automatisch de digitale variant overbodig maakt, dat blijft natuurlijk de discussie. Ik denk in ieder geval van niet.

Back