tribe ES, su200, sp303 => beginners sampler/phrasesampler

cloudman

ex nihilo creatum ens
Howdie iedereen.
Ik las al wat info over samplers allerhande... maar bleelf worstelen met voor welke sampler ik zou gaan
als beginner.

budget: +/- 200 €

genre: techno, discohouse, electro, experimenteel

wat moet de sampler kunnen?
-loopjes verknippen en opnieuw in elkaarzetten
-kick/bassdrumsampletje afspelen
-pitch chiften/time stretchen
-reverse
-eventueel filters over gooien (high/low/bandpass bvb)
-intuitief zijn!!! ik ben een beginner!
-meerdere outputs was zeer leuk geweest, maar ik vrees niet haalbaar
-toch min 20-30 sec sampletijd

Ik denk dat hiervoor een phrasesampler aan bod komt, en dat het niet meteen een S2000 of ESI32 hoeft te zijn.
Na veel lezen kwam ik dan ook op een dilemma tussen
electribe ES en de yammie SU200 terecht.
Andere voorstellen zijn uiteraard welkom!

wat meer info over mijn setup: ik zou uiteindelijk willen mijn alpha juno1 behouden, en mijn EA1,
aangevuld met sampler en drumcompu. Ik dacht al stiekem aan de ER als drumcompu,
maar dit doet hier niet ter zake :) (topic: samplers)

Desondanks de veel nuttige info op het forum en web,
(ik denk aan
zijn er nog wat mensen die mij willen extra info geven?
sommigen die zowel de ES als SU hadden? of de SP?
bedenkingen?
schiet maar raak! ik sta open voor suggesties en ben dankbaar voor de info.
Ik hoop ook dat andere beginnende sampelenden hier iets aan hebben.

thx!

groetz

wolkie

ik heb zelf de es-1 en dat is een hele leuke sampler maar volgens mij niet geschikt voor wat jij wil.
het is meer een drum & effects sampler, gericht op single hits.
je kan er ook loops mee spelen natuurlijk maar daar is maar een part voor!

dus als ik het goed snap zijn het korte shots, en slechts één loop?
hmm, en kan je wat aanvangen met die loop, of moet dat noodzakelijkerwijs op de pc?
(ik ga ondertussen zelf nog eens kijken wat ik vind van manuals op het net, zal me ook meer info geven)