Ben jij liefhebber van electronische muziek?

ik hou van muziek waarin heel bewust wordt omgegaan met geluid in het algemeen. Of dat nou synthesizers zijn of niet maakt me dan niet uit. Met synthesizers is het wel zo dat je vaak geen presets kan pakken of iig sneller het geluid gaat verdraaien, wat ervoor zorgd dat je als muzikant veel bewuster met je geluid omgaat dan bijvoorbeeld de gemiddelde pianist (waarmee ik niet alle pianisten over een kam scheren wil!)

Daarom luister ik veel naar electronische muziek; klaus schulze, jean michel jarre, kraftwerk, techno, electro, enzovoort en ooknaar steve reich, mike oldfield, tangerine dream, terry riley, jazz (mingus, hubbard), cliff martinez, noem maar op, die veel minder of helemaal niet met synths werken, maar wel vaak met eenzelfde intentie hun instrument pakken.

Het is meer een state of mind dan een electrisch stroompje...vind ik. (maar ik ben wel een synthfreak :D)

Origineel geplaatst door waxx
synth's, en andere muziektechnologie zijn middelen voor mij, geen doel.

Ik heb de indruk dat het voor veel forumleden omgekeerd is, maar of dat erg is is de vraag...

Inderdaad, maar het zijn wel leuke middelen. De muziek is en blijft het belangrijkste.

Ik denk niet dat het erg is. Er zijn een hoop mensen die ze verzamelen, of om de zoveel tijd wat anders willen. Is het een doel, is het een middel? Geen idee, voor mij is het een hele leuke hobby.

-C-

aphex.jpg

vibert-luke.jpg

a_squarepusher.jpg

bonobo_2.gif

features-dabrye.gif

hecker-tim.jpg

891_prefuse.jpg

267-001.jpg

22152-001.jpg

Laatst gewijzigd:
die zit er toch al tussen ?

Waldo

:D
even ter verduidelijking:

Aphex Twin
Luke Vibert
Squarepusher
Bonobo
Dabrye
Tim Hecker
Prefuse 73
Jega
Ulrich Schnauss

Re: Ben jij liefhebber van electronische muziek?

Origineel geplaatst door René
Ben jij ook een liefhebber van electronische muziek actief danwel passief (trance, dance, hardcore, Echter op dit forum lees je er weinig over.

:stupid

Over trance-dance-hardcore struikel je hier op dit forum man !!

ff een steentje bijdragen......

ff een steentje bijdragen......

Tja ...ik dacht doe ook nog ff wat duiten in het zakkie!.....

Mijn inspiraties waren Depeche Mode/Gary Numan/Vangelis/Visage/Softcell/Yazoo kortom de meeste voorkomende brit synthi pop uit de eind jaren 70 en begin jaren 80.

Nu speel ik dat nog steeds en verveeld nog steeds niet!
ahum........speel ik dan voor mezelf.....de muziek is de laatste jaren een beetje verschoven naar de orkest/filmscore muziek..Hoe ik daar nou aan gekomen ben .....???

Maar evengoed mijn grootste liefde is toch de electro-pop van weleer ....

Nostalgica ??...misschien.....een zeer goede leerschool ...??...ja dat wel!!!
Ik leerde veel over synths toen dit me ging interesseren.
En vervolgens gaf ik synthese les aan een zeer bekend instituut in Amsterdam.
Dat is wel al weer 10 jaar geleden ,maar toch...wel gedaan!!
En op dit moment non-profett based activities on demand!!

Groeten aan alle muziek liefhebbers hier op het forum
:okdan:

Back