Chord Memoery in Clavia modular G2

Voor een vierklank, neem 4 Oscillatoren en stem die in het akkoord.
Maar ik denk dat Rob nog wel een leukere manier weet, bijvoorbeeld met z'n sample techniek.

Wout

Ja zo kan ik het ook wout :D...

Een chord memory die als volgt werk:, je pakt een akkoord, drukt op een knopje en vervolgens kun je met een toets dat akkoord op de g2 spelen...ALS zoiets al kan dan zal zo een patch vrij ingewikkeld zijn.

Ik vind het het erg raar dat er geen chord memory op de G2 zit in het systeem (en wel arpeggio enzo.)...not done op een synth die een performers dream moet zijn. (Of hoe clavia het ook wil slijten :) )

M'n G2X is nu even niet aangesloten...
Lies is dozen aan het ruimen, dus je weet het... ik durf niet meer achter de computer vandaan te komen ;)
Nou, dan nog een poging.
Neem het Status Module en doe er een drietal waarden en soorteren en nog wat...

Wacht, Rob komt net binnen en zegt dat je maar eens langs moet komen :)

Wout

Origineel geplaatst door smackos
Haha :) Geniale patch.

Dank u

Dit is natuurlijk de reden dat de G2 zo leuk is, de dingen die ze vergeten zijn erbij te doen vanuit de fabriek patch je gewoon zelf in elkaar, houd je van de straat en geeft veel voldoening (als het lukt...:D )

Daarmee is het ech wel een performance dream machine, je kunt die zaken die je wilt op de patches waar je ze wilt erin patchen, flexibeler kan't nie...

Origineel geplaatst door RezonatoR
Kan ik die patch ook in mijn Micro Modular laden?

Deze Patch is voor de G2, dus je kunt hem laden in de G2D, maar zover ik zie zijn er geen Modulen gebruikt die niet in de Classic zitten, dus kan je het nabouwen, al zal je voor de Osc wel een andere moeten gebruiken (geen DualOsc)

Wout

Dit gaat niet helemaal lukken in een micromodular want die heeft maar 1 slot(multitrimbal part), je hebt minimaal 2 slots nodig...de ene stuurt de andere aan. (slot 1 scanned en houdt de noten informatie vast en stuurt die naar een ander slot waar de synth naar keuze zit)

Wel als je 2 micromodulars hebt...of met de micromodular een andere synth aanstuurt....8)....dat is ook leuk.

Misschien kun je een heel simpel synthje bouwen in dezelfde slot bij de chord memory voor de micromodular.

Dat die zich zelf aanstuurt.

Origineel geplaatst door smackos
Dit gaat niet helemaal lukken in een micromodular want die heeft maar 1 slot(multitrimbal part), je hebt minimaal 2 slots nodig...de ene stuurt de andere aan.

Nou, als je het over Chord Memory Syn hebt, dan zie ik nergens verbindingen met andere Slots... Geen bussen, geen MidiModules... Dus?

Wout

Back