DB Factory feat Michy - Big Big World

artists-choice

Ouwe rot
Nah mensen,

Loop nu al een tijdje rond te kijken op dit forum en vind het een zeer hulpzaam forum voor een producer.
Ik ben van beroep audio engineer en zit hoofdzakelijk in de dance, trance & partydance.

Aangezien hier op het forum zeer veel underground music word aangeboden, wil ik eens wat commercieels aanbieden.
Het is een 2e track van Db Factory feat Michy.
Hij zal helaas niet op single worden uitgebracht maar we willen hyem toch zoveel mogelijk verspreiden.
Het is een partydance plaatje dus denk dat vele het niet hun stijl vinden (met alle respect).

http://home.planet.nl/~stelt684/promo/bigbigworld.mp3

het is gemaakt in het programma Protools LE 6.7
Zang is opgenomen met een röde NT-1 condensator mic en alle compressors EQ's zijn wan Waves.

Meeste sounds komen uit reason 2.5 behalve de bas, die komt uit de albino 2.0

Nah hoop dat jullie er wat aan hebben en hoor graag reacties tegemoet komen.

Met vriendelijke groeten

Laatst gewijzigd:
nou.... niet echt orgineel dit had ik een paar jaar geleden ook al geprobeerd en als dit op singel uit zou komen zou niemand volgens mij zijn geld er aan verspillen;) ik vindt er in ieder geval niks aan. Zeker de melodie sound niet die kan veeeeeeeel mooier.

maar toch respect:D

Na dit gehoord te hebben verlang ik naar een nummertje van Rage Against The Machine - Killing in the name off

Dit komt omdat dit aangeboden nummer geheel niet in mijn straatje past...desondanks zal het voor een enkeling zeker niet slecht klinken.

Wat zonde.

Het is goed geproduceerd. daar is niks op aan te merken.
Maar cheesier dan dit kan bijna niet. Ik krijg er rillingen en kromme tenen van en MOEST het gewoon uitzetten.

Probeer je talent alsjeblieft anders in te zetten.

Wouter.

Origineel geplaatst door NiFF
Wat zonde.

Het is goed geproduceerd. daar is niks op aan te merken.
Maar cheesier dan dit kan bijna niet. Ik krijg er rillingen en kromme tenen van en MOEST het gewoon uitzetten.

Probeer je talent alsjeblieft anders in te zetten.

Wouter.

Dank je NiFF jij verwoord het wat netter dan ik....wat dat bedoel ik dus ook vind de stijl en het idee bagger maar qua productie is het wel goed.

thnx for the reply's

Kunnen jullie me misschien zeggen hoe ik het beter kan maken.
Vind het fijn dat jullie zeggen dat het beter kan, maar zou ook graag weten hoe ik het beter kan maken.
Bedankt voor jullie hulp!!!

Groeten!!*D

Origineel geplaatst door Bryan
Das een kwestie van smaak, en aan zoon antwoord heb ik dus weinig.
Als je antwoord geeft geef dan wel ff antwoord op productief gebied en niet op het gebied van de muziektijl.

Dank je wel

Ik bepaal zelf hoe ik antwoord geef en als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem.

Jij vraagt hoe het beter kan en ik geef mijn mening, zo werkt dat op een forum.

Het is inderdaad een kwestie van smaak en die discussie heb ik al te vaak gevoerd dus dat ga ik niet weer doen.

Juist op produktie gebied is het zo ontzettend moeilijk om wat van je track te zeggen omdat dat sterk samenhangt met de stijl die je kiest.

Misschien zou je eens kunnen proberen om juist niet die geluiden te pakken die we de afgelopen jaren al zo vaak voorbij hebben horen komen zoals bijvoorbeeld al meteen de allereerste lead die je gebruikt.

En de laatste paar jaar zijn we helemaal doodgegooid met Antares Autotune dus waarom nu weer ?

Ik denk dat een hoop mensen na het horen van die allereerste lead gelijk al afhaken, ook al is de productie nog zo goed.

Last edited by a moderator:
Aan dit antwoord heb ik al meer dan aan je eerste antwoord.
Heb geen problemen met je antwoord kwam alleen zo over alsof je de productie niks boeide maar alleen kritiek had op de stijl muziek. bijdeze mijn excusses!!!

Wil wel ff inhaken op de autotune kwestie.
Bijna alle zang wat je tegenwoordig in de top 40 hoord word geautotune'd.
Geen enkele zanger of zangeres kan 100% recht zingen deze kleine dingen worden gewijzigt met de auto tune of pitch doctor of wat je graag gebruikt.
Dat wij hier gekozen hebben om er een zogenoemd "cher effect" erover heen te gooien is gewoon omdat het bij het plaatje past en het de zang wat meer dreamie maakt en dus iets meer emotie geeft dan een strak getunede zang.
Snap je reactie wel, want het word inderdaad zeer vaak gebruikt. Maar bij sommige nummers klinkt het gewoon lekker.

Wat de sound betreft is het wel mijn smaak.
Ik vind ze zelf ook nog iets te cheazy, maar bij gebrek aan een virus vind ik dat we het toch redelijk gedaan hebben.
De leads zijn overgens gemaakt door me collega.

Dat mesnen de song al afkappen naar de eerste lead heb ik niks op tegen. We leven immers in een vrije wereld.

Kan wel tegen kritiek, mits die onderbouwd word.

Thnx voor de reply's

Ik had hem al want ik ken DjdaveF :maffia: :P
Ik vind hem best wel vet hoor maar de synth van de melodie vind ik zo zeurend..
Kick is wel lekker..
oja en die chords die er agter zitten kweenie hoe je het noemt maar ik beschrijf het alss klingelege elfjes house for kids belletjes vind ik een beetje kinderachtig :P

De productie is op zich wel okee, echter ik heb er een kleine aanteking op.

Het ecenwicht tussen bas zang en lead ligt niet helemaal lekker. De bas mag wel wat naar voren , de zang zou net iets minder op de voorgrond mogen, waardoor de lead er niet zo onder komt te liggen.

Verder kan ik je aanraden om wat vernieuwerende dingen te doen. Dit kan bijvoorbeeld door ook eens compleet andere stijlen te maken. Zo kun je invloeden uitwissellen en krijgen je tracks een eigen karakter.

p.s. het is mijn favo muziekstijl niet

Ik ben weleens in tenten geweest waar ze heel de avond deze shit draaien :)

Vind ut wel aardig klinken... (qua opname dan...)

Skieeeeeuuuuunnnn

Bryan,

Ik vind het in z'n genre goed gemaakt en geproduceerd. Zang kan ietsje zachter. ( ik luister op m'n computer speakers).

Ciao.

moet je opsturen naar berkmusic.nl of partyhouse.cc of heb je dat al gedaan?

We hebben inderdaad contact gehad met Adrie van BErk Music...dit was onze keus om dat onze eerste track via deze maatschappij gereleased word.
Partyhouse hebben we nie geprobeert..... zal maurice hem eens opsturen.

Thnx for the reply's

Zang is inderdaad te luid, en bas is te zacht.

Misschien een lekker arpeggio eronder terwijl de lead
de zang-melodie volgt, wordt de lead iets minder saai.

Ik krijg ook het gevoel dat de kick niet helemaal strak
loopt af en toe? Heb het trouwens niet gecheckt in
een wave editor of zo, en misschien ben ik nu te stoned...
misschien is het vanwege die plucks... ach ja wat geeft het :)

Verder, het is natuurlijk een radio edit, maar ik heb het
gevoel dat er te veel zang is en niet genoeg instrumentaal...

Voor de rest, alle productie-tricks zou je nog kunnen
verfijnen, maar hoeveel tijd wil je nu echt in dit soor shit steken,
stel je voor dat je de track nog eens 100 keer moet aanhoren :D

Mvg.

CoolRunning

Back