DB Factory feat Michy - Big Big World

Origineel geplaatst door BasicSystem
Door niet te mikken op het skihut publiek.

Ik vond deze al grappig toen ik hem voor het eerst las. Maar nog 2x zo goed als ik de track beluisterde!! :okdan:

Maar idd de productie klinkt goed als je de vocals wat achteruit plaatst.

Of misschien wel achterstevoren??? Kan ook wat zijn... sorry :duivels:

Zoo.. het lijkt net alsof jullie kritiek MOETEN hebben op de plaat!!

Ik vind em lekker en er zijn nog veel meer mensen die er ook zo over denken!
(o.a. de internationale radio (Amerikaans/Canadees/Mediterraans)) :P

Bryan, keep it up! (en je nwe plaat klinkt trouwens nog lekkerder) :dj:
8)

Origineel geplaatst door Mel
Zoo.. het lijkt net alsof jullie kritiek MOETEN hebben op de plaat!!

Ik vind em lekker en er zijn nog veel meer mensen die er ook zo over denken!
(o.a. de internationale radio (Amerikaans/Canadees/Mediterraans)) :P

Bryan, keep it up! (en je nwe plaat klinkt trouwens nog lekkerder) :dj:
8)

Kijk ,dat vind ik nou ook;)

lijkt wel kicken forum hier.
hoor alleen opmerkingen van wat er fout is...een enkeling onderbouwd het maar de anderen willen hem alleen de grond in boren terwijl ze zelf nog nooit 1 nootje hebben geproduceerd.

Ff newzflash.

Big big world word op dit moment over heel de wereld gedraait zoals Mel al zei.
Radio stations vinden hem goed en ik word er mee gebombadeert in feestcafe's en discotheken.
DAT WIL TOCH WAT ZEGGEN!!!!! WANT IK HOOR DE MEESTE NUMMERS DIE HIER IN HET FORUM STAAN NERGENS!!!

DJ's vinden hem goed, producers ook.

Ga me dus ook niet druk maken om de reacties hier, we hebben er suc6 mee en dat telt

Nogmaals dank voor de replys en beste wensen in 2005

gegroet!!

Origineel geplaatst door Bryan
DAT WIL TOCH WAT ZEGGEN!!!!! WANT IK HOOR DE MEESTE NUMMERS DIE HIER IN HET FORUM STAAN NERGENS!!!

Sorry, maar dit gaat me te ver. Sommige mensen kiezen er niet voor in een genre te bivakkeren zoals jij doet, wat vrijwel automatisch resulteerd in een mindere mate van enthousiasme voor het product door het massa-publiek.
Zelf maak ik, in jouw oren waarschijnlijk zeer ontoegankelijke, soundscapes en moderne composities. Dit slaat uiteraard voor geen meter aan bij mensen die het leuk vinden naar skihutten te gaan enzo, maar om daar dit soort conclusies uit te gaan trekken vind ik echt te kort door de bocht.
En daarnaast: het feit dat je zoveel negatieve kritiek krijgt op je liedje, zegt iets over de kritische houding van de forummers hier, en niet dat ze hem per definitie de grond in willen boren.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Bryan
Ga me dus ook niet druk maken om de reacties hier, we hebben er suc6 mee en dat telt

Waarom heb je het nummer hier dan überhaupt gepost, om alleen maar een veer in je :kont: gestoken te krijgen? Dat je hoopt dat iedereen maar uit gaat lopen roepen dat ze het een zo fantastisch nummer vinden? Nou kennelijk niet dus.
Gelukkig heb je er succes mee.

Excusses voor uitspraak van de andere tracks.

Vraag maar voor een slotje aan de admin, want dit hier begint een beetje uit de hand te lopen en we zijn en blijven professionals.....toch??

Nah bijdeze dan maar, slotje??

Sorry Frer!k maar volgens mij heb je t niet goed begrepen.. ik wel denk (of bryan moet zo zeggen van niet)

Bryan had dat plaatje net af toen ie em hier neerplantte, maar hij plantte em ook op meerdere forums en gaf de plaat aan café's, discotheken, radiozenders (nationaal en internationaal)

Hij bedankte nog voor de reply's dus hij heeft echt wel wat aan de kritiek maar dan wel natuurlijk kritiek waar hij wat mee kan doen.. en dat is niet dat ie ineens van smaak moet veranderen.. (lekr onmogelijk)

Ik heb big big world al in een aantal café's, discotheken gehoord ÉN in de skihutten.. Ook hoor ik em regelmatig voorbij komen op de internationale radio.. ;)

Nu is ie (wie zou dat niet zijn) best trots omdat ie niet op single is uitgekomen en t toch een succes(je) is geworden.
Iig meer dan mensen verwacht hadden, jullie ook..

Da was t.. Ciao :mexico:

Ok ok, mijn reactie was misschien wat fel, en ik vind het leuk voor em dat z'n plaatje zo lekker scoort, maar ik vind het uiteindelijk toch wat laf te zeggen dat hij niet zich niet zoveel van de reacties aantrekt: je post hier een track met als doel er een mening over te vergaren van een toch wel zeer kritisch publiek. Dat wist Bryan van te voren, of had dat van te voren kunnen weten dat de forummers hier weten waar ze over praten, aangezien ze zelf ook actief zijn in het produceren van muziek (en laten we die kritische houding aub zo houden).

Hopelijk gaat de thread niet op slot, dat is iemand het laatste woord geven en zo de discussie een bepaalde kant op leiden.

Blijkbaar wordt door de threadstarter verondersteld dat goeie muziek gekenmerkt wordt door grote platenverkoop?
Ok, maar hoe zit het dan met de vogeltjesdans? Is ook een wereldhit, maar is dat dan goeie muziek?

Ik denk dat het clonen van een muziekstijl + rippen van een text tot een zielloze koude brei niet echt bijdraagt tot een gezonde muziekbiznez in NL..

Maar goed, blijkbaar weet je zelf heel goed hoe het moet, dus hou ik me verder van commentaar.

R

Het grote aantal verkopen en daardoor goede muziek,dat zegt niets over de muziek maar mischien wel of het leeghoofdig door de media gebrainwashte potientele kopertje,die je plaat koopt,en mede door de sturing van derden die je plaatje door het hele media circus heen stouwen.

Ow man dit is VET! :okdan:

Het enige puntje van kritiek wat ik heb is inderdaad de stem wat te hard. De hihats zijn ook wat afgebeten en misschien een beetje kaal. Misschien een closed hihatje dat wat met de open 909 hihat gaat werken?

Ik heb het gevoel dat het tempo niet constant is, en dr af en toe een paar ehm.. afremmingen in zitten? Klopt dit, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. En dan bedoel ik niet de afremmingen bij de breaks, die zijn wel duidelijk maar ik meen een paar hele subtiele tempoveranderingen te horen.

Maar ga hier mee door joh. Vet Vet Vet. :halleluja

-C-

Origineel geplaatst door C738

Ik heb het gevoel dat het tempo niet constant is, en dr af en toe een paar ehm.. afremmingen in zitten? Klopt dit, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. En dan bedoel ik niet de afremmingen bij de breaks, die zijn wel duidelijk maar ik meen een paar hele subtiele tempoveranderingen te horen.

Inderdaad, lijkt wel alsof de kick soms niet helemaal strak loopt...
0:09-0:12, 0:52, 0:55, 1:07...

Mvg.

CoolRunning

Zoals al eerder gezegd, over smaak valt niet te twisten. Waar veel forummers wel openstaan voor minder toegankelijke composities, zelfs als het niet hun favoriete sound is, kraken velen deze plaat al gelijk af omdat het hier het skihut-genre betreft. Dat vind ik op zich wel jammer. Sta hier ook eens voor open. Zo niet, mag dit best vermeld worden, maar beperk je dan verder tot inhoudelijke kritieken, zoals composietie en mix.

Ook de opmerking van trash dat ie muziek met zn portemonnee maakt ipv vanuit zijn hart vind ik persoonlijk de plank beetje misslaan. Als Bryan er geen plezier aan zou beleven met het maken van deze muziek, zou hij t ook niet doen. Ok, toegegeven, misschien is dit genre niet zo origineel en vernieuwend, maar dan kan het toch nog leuk zijn om zo'n plaat te maken?

Ik maak zelf ook geregeld iets wat op apres-ski lijkt en geloof me , ik lach me rot tijdens de productie (en vooral het vocal-opname gedeelte). Dat is muziek maken voor mij. Lekker doen waar je je goed bij voelt.

Wat het nummer betreft, ik vind m persoonlijk wat kaal aanhoren. Iets te lam voor het echte partygevoel. Ook ben ik niet kapot van een van oorsprong vocalmelodie die door een synth gespeeld wordt. Misschien dat die melodielijn wat meer body gehad als er wat meer spannende harmonieën in je synthlijn had gezeten. Iig goed werk en succes met de volgende releases. Misschien komen we nog es samen op een berk verzamelaar te staan ;)

Groeten uit Roermond 8~

Ben ik nou gek of is het thema gejat? Desalnietemin "big big girl in a big big world" is al eens eerder gedaan, dus daar scoor je geen punten mee.

Complimenten voor de zang. Mooi opgenomen. Goede zangeres, maar schei nou eens uit met die digitech talker (of wat het ook mag zijn). Ik hoor liever echte zang, dan zo'n blikkig effect. En de zangeres kan zingen, dus dat effect heb je denk ik niet nodig. Af en toe doet het nummer me aan een kerstliedje denken.

Zow zow dat zijn flink wat reply's :biertje:

Ff wat puntjes pakken om te beantwoorden.

Tempo: Klinkt heel vreemd alles is in het zelfde tempo gemaakt in protools. de kick is gewoon op de 4 maten van de beats en bars gezet. maar als er al 2 zijn die zoiets denken dan moet ik toch nog eens goe dgaan kijken wat het kan zijn.

De cheesyheid van de synth komt gewoon omdat het een standaart reason synth is.
Heb momenteel nog geen budget voor een virus.
Albino of vanguard heb ik geprobeert maar krijg geen volle synth eruit.

Zang haha, nah zangeres kan zingen, maar net zoals iedere zangeres zingt ze niet alles geheel strak.
En hebben we autotune gebruikt om het bij te trekken (zoals tegenwoordig bij alle zangeressen gebruikt word)
We hebben gekozen voor het cher effect om het een beetje dromiger te maken.
Als ik de rate wat minder zet dan klinkt het gewoon strak zonder de cher sounds.
Zang is simpel opgenomen met een Röde NT1-A zo in protools en in protools wat compressie erover gegooit.
Low budget maar klinkt best goed.

Geef toe dat die wat kaal klinkt, dacht zelf ook nog aan wat crowd sounds voor eronder, maar deze zijn vrij moeilijk te vinden. of heeft iemand misschien een tip hoe ik aan deze sounds kan komen.

je kunt ze ook mailen op info@dj-bryan.nl

Allemaal bedankt voor de reply's en inderdaad kritiek is goed mits het wel goed onderbouwd is.
Iki ben daarbij ook wat te fel geweest, mijn excusses.

Hummm:confused: wel geld voor protools, maar niet voor een virus

Is het wel zo verstandig deze song te verspreiden op het net? Aangezien het origineel vam Emilia is
Of heb je de rechten al betaald? Emilia lyrics

Straks heb je helemaal geen geld meer voor een virus:D

Back