Mensen voor samenwerking

Origineel geplaatst door Maks
er voelden zich genoeg mensen getriggerd, dat bleek uit de vele pb's al.... toch bedankt...

Okay :)

(ik bedoelde het niet verkeerd hoor.. was nog al iets kort door bocht enzo :) )

Op zich is antwerpen voor mij binnen een uur te bereizen, maar het moet echt wel fun wezen als ik kom zeg maar vandaar die absurde vragen..

It's about music en fun ;)

ik heb al je post toch netjes beantwoord bij mijn weten?:erm:

Klopt, bedankt.

Maar geen antwoord op mijn vraag: "hoe zie jij dat in de praktijk, die samenwerking?"
No hard feelings, maar je moet toch begrijpen dat mensen dat vragen?

Origineel geplaatst door hermax
Klopt, bedankt.

Maar geen antwoord op mijn vraag: "hoe zie jij dat in de praktijk, die samenwerking?"
No hard feelings, maar je moet toch begrijpen dat mensen dat vragen?

uiteraard, dat is de bedoeling dat mensen dat vragen! Ik heb de vraag dan ook niet met opzet niet beanwtoord... stuur je gelijk een pb'tje...

demian: okay, peace dude;)

Ik heb over de jaren heen in genoeg bands gespeeld om te weten dat drummers toch wel een ras apart zijn.
Nou ja, ik wil niet per sé elke drummer over dezelfde kam scheren, maar vaak zien en gedragen zichzelf soms als een heel orkest binnen het orkest !
Je moet ze als "orkestleider" dan ook goed in de hand houden of ze zijn nog aan het beuken als de rest van de band al aan de toog staat een pintje te drinken...:D "Groepjes" waar drummers de "baas" zijn, zijn echt zéér zeldzaam ;)
Een drummer met een DDrum of V-Drum setje is steeds welkom in de studio. Helaas zijn deze nauwelijks te vinden.
Wat dat betreft ben je al voorzien, dus dat is al een heel pluspunt !
Waarom DDrum of V-Drum ?

1/ Daar zit een volumeknop aan :) :) :)
2/ Kwaliteit gegarandeerd
3/ Uit ervaring weet ik ook dat er weinig drummers zijn die zichzelf respecteren en vaak komen ze in de studio aanzetten
met iets dat eerder als "brandhout" en dan als een drumstel kan worden omschreven.
Het lukt dan ook niet om zulk een kitje dmv micro's te laten klinken zoals het moet.
DDrum & V-drum zijn éénvoudigweg plug & play.
En dan zijn er nog alternatieven. Octapads, of een HDP15 Handsonic als een volledige kit niet tot de budgetaire moglijkheden behoren.

Nou beginnen drummers vaak te mekkeren van : Da's niet hetzelfde als een acoustische set en dat is binnen een paar aspecten ook zo.
Anderzijds is het ook zo dat er toch mensen op "die" manier drums kunnen programmeren met hoogwaardige samples van acoustische sets, dat het zelfs voor een drummer zeer moeilijk uit te maken is of het nou met samples werd gedaan dan wel daadwerkelijke opnames betreft. En het wordt nog beter als drummers zelf drums gaan programmeren en dit liefst "realtime" doen dmv trigger pads. Zodra deze events ongequantiseert "grooven" zit je goed en heb je achteraf nog keuze zat in klanken. Dat is met een acosutische set al veel moeilijker, tenzij triggers op de ketels.
Afhankelijk van de "stijl" zou mijn persoonlijke keuze ook eerder vallen op een hoogkwalitatieve opname (zelfs liefst analoog) van een 1ste klasse drumstel en dito ervaren drummer. But in the end, It's all about da groove. Waar de sound nou eigenlijk vandaan komt, nobody cares zolang het resultaat er staat.

Als ik drummers vertel dat ze nou gerust eens 6 of 7000 euro mogen uitgeven aan een fatsoenlijk drumstel met alles er op en eraan (bv een DW of een Yamaha Recording Custom - en dan spreek ik nog niet over digitale extra's als pads, soundmodule, samplers...), dan kijken ze je aan alsof het in Keulen dondert. Ik heb ook soortgelijke blikken gekregen van bassisten en gitaristen die ook met brandhout kwamen aanzetten en die excuses zoeken om geen Mesa Boogie of Soldano versterker te kopen. (en die toch al snel 3000 euro gaan kosten)
Onterechte reacties, want een steengoed drumstel, gitaar of basgitaar koop je maar 1 keer in je leven en dit gegeven geldt bijna voor elk acoustisch instrument. Sterker nog want degelijke acoustische instrumenten nemen vaak toe in waarde door hun ouderdom. Als je denkt als muzikant talent te hebben is de aanschaf van kwalitatief materiaal niet uit te sluiten.
Dit in tegenstelling tot hi-tech freaks (zoals mezelf) die om de haverklap geconfronteerd worden met het verouderen en devalueren van hun materiaal en om de haverklap moeten "updaten" met de nodige kosten tot gevolg. Mijn 3jaar "oude" S5000 (huidige waarde +/- 900 euro incl opties, USB, HD's, CDR) heeft alles bij elkaar wel bijna 3000 euro gekost.
En dan heb je nog niks. Want dan heb je nog een sequenser nodig, een mengtafeltje, monitors, kabels, enz enz.
Dat zullen héél veel mensen hier kunnen beamen.
Als ik morgen de financiële middellen hiervoor had, dan stond er overmorgen een volledige DDrum kit met DW hardware, Paiste & Zildjan koperwerk. Gewoon omdat ik af en toe ook wel eens de ketels pleeg te beroeren...maar ik ben zeker geen goed drummer omdat ik veel te weinig kan spelen. Maar drummen is wel heel leuk !:biertje:
Maar goed dit is stof voor een andere keer en ik stel voor dat je even je kunstjes laat horen en post misschien eens een stukje muziek van jezelf.

Dan kan ik (en mogelijke andere kandidaten) alvast beter uitmaken in hoeverre jij als drummer een meerwaarde kan betekenen ofdat ik beter m'n eigen drums kan blijven programmeren alvorens ik met dure micro's aan de slag ga en te veel tijd verlies. Seen it, bin there, done that. Al weet ik natuurlijk dat je bedoelingen nobel zijn en hoop ik te kunnen zeggen: Man kan jij drummen !!!:halleluja
Als je wat studio-ervaring hebt als drummer, dan weet je dan een drum "miken" een tijdrovend karwei is en gegoochel met micro's alvorens het ook werkelijk goed gaat klinken door de studio monitors.

Mijn studio(tje) is in centrum Antwerpen, dus ver hoef jij niet te lopen. :)
Je mag me altijd een PB'tje sturen als je graag eens wil afspreken om eens te komen kijken & luisteren waar ik mee bezig ben.
Ik kan je wel al zeggen dat er voor 2005 een theatertour met live band en een full CD op het programma staat.
Of de realisatie hiervan tot een goed eind komt en hoe we het gegeven 'drums' aanpakken staat nog niet vast en hangt niet van mij alleen af.

Laatst gewijzigd:
Kijk eens aan Maks! dat is een mooi aanbod van mr. sKeleTvM :)

Dan kan ik alvast beoordelen in hoeverre jij als drummer een meerwaarde kan betekenen ofdat ik beter m'n eigen drums kan blijven programmeren alvorens ik met dure micro's aan de slag ga en te veel tijd verlies.
(alhoewel de rollen wat omgedraaid lijken nu ;) )

Origineel geplaatst door Sander02
Kijk eens aan Maks! dat is een mooi aanbod van mr. sKeleTvM :)

(alhoewel de rollen wat omgedraaid lijken nu ;) )

Ja, maar wat een monoloog, zo vroeg op de dag:frons:

SkeletTvM, laat gerust meer weten. Ik wil altijd wel eens binnenwippen

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Nou beginnen drummers vaak te mekkeren van : Da's niet hetzelfde als een acoustische set en dat is binnen een paar aspecten ook zo.

dikke onozelaars idd.... is dezelfde vergelijking zoals een akoestische piano versus Keyboard (Citaat Thomas Lang:))

Maar we wijken af...

Ja, maar wat een monoloog, zo vroeg op de dag:frons:

Ik sta elke dag rond 06.00 uur op. No joke.
Jij bent er anders ook vroeg bij.:peukie:

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik sta elke dag rond 06.00 uur op. No joke.
Jij bent er anders ook vroeg bij.:peukie:

ik heb niet eens geslapen vannacht:P

Zelfde voordeel

Zelfde voordeel

Drummers hebben wel hetzelfde voordeel als ik (trombone).
Als de stroom uitvalt kunnen wij gewoon doorgaan :duivels:

Maar ik kan ook zachtjes spelen 8)

Heb alleen een nadeel. Ik ben zo'n muziekant die van papier af wil/moet spelen.

Dus als het op schrift kan komen te staan doe ik graag mee.
En van de mensen achter de techniek wil ik graag leren.

Het lijkt te klikken met divi... één van de volgende dagen komen we samen om te jammen...:)

Het lijkt te klikken met divi... één van de volgende dagen komen we samen om te jammen...:)

Laat ook eens weten of dit leuk materiaal oplevert.....:)

Laatst gewijzigd:
wel vooruit.... deze winnen jullie:P

Ik hou zowel van 'guys-behind-equipment'-setups als live-setups met muzikanten, of een combinatie.
ik ben zelf drummer, en daarnaast ook bezig met programming, sequencing, sampling...
ben bezig met vanalles, letterlijk van jazz tot drum 'n bass en alles daartussen en rond.

ik zoek er nog iets extra bij, met gemotiveerde mensen. doe je voorstel zou ik zeggen.

Misschien dat je teveel hooi op je vork neemt met al die verschillende stylen en bezig heden.

Hou het gewoon bij 1 of 2 dingen.
Men kan niet alles tegelijk doen,helaas.

Als men alles tegelijk doet dan worden dit maar half afgewerkte projecten.

DUS, je moet kiezen.

Tis ma een tip.

Succes

Origineel geplaatst door liquid
Misschien dat je teveel hooi op je vork neemt met al die verschillende stylen en bezig heden.

Hou het gewoon bij 1 of 2 dingen.
Men kan niet alles tegelijk doen,helaas.

Als men alles tegelijk doet dan worden dit maar half afgewerkte projecten.

DUS, je moet kiezen.

Tis ma een tip.

Succes

zal ik zelf wel beslissen, dankje;) :P

tis niet omdat je met teveel stijlen bezig bent, dat je met teveel bezig bent, en qua bezigheden en projectjes weet ik goed wat ik aankan hoor...

't Gaat toch in eerste plaats om lol hebben me dunkt? Of er nu werkelijk een hit of iets dergelijks uit komt rollen is maar bijzaak ljikt me.

:okdan:

Origineel geplaatst door mikemix
Laat ook eens weten of dit leuk materiaal oplevert.....:)

divi, ik en frank (bassist) hebben vrijdag een jam gedaan...
wij (frank & ik) vonden het alzeker zeer nice. (divi ook wel meen ik:))
er kwamen vanalle stijlen samen... beats 'n soundscapes :P

divi: machinedrum, microkorg, live 4, guitar+adrenalinn, etc...
ik: elec drums (met wat extra sampling enzo, maar dat deden we vrijdag nog niet)
frank: bass met fx

ja, het was voor herhaling vatbaar

later mss wat audioposts

wegens veel tijd ben ik altijd nog beschikbaar voor (gelegenheids)projectjes 'n schnabbelwerk:), dus als je je live/dj/whatever-set wil uitbreiden met some drums 'n stuff: laat maar iets horen...

Laatst gewijzigd:
divi, ik en frank (bassist) hebben vrijdag een jam gedaan...
wij (frank & ik) vonden het alzeker zeer nice. (divi ook wel meen ik:))
er kwamen vanalle stijlen samen... beats 'n soundscapes :P

divi: machinedrum, microkorg, live 4, guitar+adrenalinn, etc...
ik: elec drums (met wat extra sampling enzo, maar dat deden we vrijdag nog niet)
frank: bass met fx

ja, het was voor herhaling vatbaar

later mss wat audioposts

wegens veel tijd ben ik altijd nog beschikbaar voor (gelegenheids)projectjes 'n schnabbelwerk:), dus als je je live/dj/whatever-set wil uitbreiden met some drums 'n stuff: laat maar iets horen...
jup jup, was leuk en gaan we zeker verder zetten. ben mp3's aan t maken...

ik ga voor volgende keer machinedrum+synths patterns klaar maken waar we overheen kunnen jammen. met simpele song-structuur zodat we meer kunnen variëren dan vrijdag. to be continued...

Back