live pattern sequencer/soft sampler

screech powers

Stamgast
ik zoek al een tijdje naar een geschikte simpele soft. sequencer.. hij moet vooral geschikt zijn voor live gebruik. ik had lang geleden een MC 505 die ik als pattern sequencer gebruikte. vond ik fijn werken (live) omdat je hier tijdens het spelen makkelijk nieuwe patterns over de oude heen kunt laden. tweede handigheidje was de mute functie in de rythm track voor de afzondelijke drumgeluiden en niet te vergeten de apreggiator heel leuk voor fills.. het muten moet het liefst op de maat gaan..

tegelijkertijd wil ik een soft sampler mee laten lopen.. ik heb cubase sx geprobeerd met als VST plugin 'kontakt' (demo versie).. maar op de een of andere manier kreeg ik uit 'kontakt' geen audio.. wel kwamen er midi signalen binnen maar de samples erin werden niet getriggerd..

ik heb een redelijk snelle laptop dus hij kan wat hebben..

[off topic]
de reden dat ik een soft sampler wil gaan gebruiken is omdat ik een rack sampler erg onoverzichtelijk vind.. of weet iemand misschien een niet al te dure sampler waarop je een scherm kunt aansluiten en een muis zodat je ook kunt zien waar je banks en samples staan en waarop eventueel de wave te zien is..

alvast bedank!

Origineel geplaatst door Bas
psst... niet verder vertellen he!

Ableton Live...:o:

te laat.. ik wist het ook al

zou ook eens naar Live! kijken

ja klopt.. maar daar kan ik niet intuitief mee werken.. met andere woorden... te lui om het uit te zoeken.. toch maar eens doen..
bedankt voor je duwtje in de rug...

Origineel geplaatst door screech powers
ja klopt.. maar daar kan ik niet intuitief mee werken.. met andere woorden... te lui om het uit te zoeken.. toch maar eens doen..
bedankt voor je duwtje in de rug...

als je live al te moeilijk vind!! da's een van de makkelijkste programma's. je bent er supersnel mee weg...

ik gebruik het ook voor àlles...

super gereedschap

Kijk als je iets nieuws wilt proberen moet je natuurlijk wel bereid zijn ergens een beetje tijd in te steken, en zoals al eerder gezegd... LIVE!!
Ableton Live is echt een geweldig programma, en mocht je op problemen stuiten loopt dit forum over van mensen die het programma van binnen en van buiten kennen, dus hulp is makkelijk te vinden.
Download anders eerst eventjes een demo en probeer et uit, dan weet je tenminste zeker of het iets voor je is.
Succes ermee

Oja en dat verhaal over kontakt, dat zal toch echt een foutje in de instellingen zijn want ik gebruik kontakt zelf ook samen met cubase SX, dus kijk even na of de midi (want je zei dat er wel midi binnenkwam) wel op het zelfde kanaal zit als je samples, of iets in ieder geval dat de midi de goeie kant op gaat.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door UndErdOg
Kijk als je iets nieuws wilt proberen moet je natuurlijk wel bereid zijn ergens een beetje tijd in te steken, en zoals al eerder gezegd... LIVE!!
Ableton Live is echt een geweldig programma, en mocht je op problemen stuiten loopt dit forum over van mensen die het programma van binnen en van buiten kennen, dus hulp is makkelijk te vinden.
Download anders eerst eventjes een demo en probeer et uit, dan weet je tenminste zeker of het iets voor je is.
Succes ermee

Oja en dat verhaal over kontakt, dat zal toch echt een foutje in de instellingen zijn want ik gebruik kontakt zelf ook samen met cubase SX, dus kijk even na of de midi (want je zei dat er wel midi binnenkwam) wel op het zelfde kanaal zit als je samples, of iets in ieder geval dat de midi de goeie kant op gaat.

klare taal van de underdog:)

Origineel geplaatst door UndErdOg

had ik al gecheckt..er komt bij kontakt niets binnen.. maar ik ga het nog maar eens proberen...

dank u allen..

Origineel geplaatst door screech powers
had ik al gecheckt..er komt bij kontakt niets binnen.. maar ik ga het nog maar eens proberen...

dank u allen..

download zeker de demo op ableton.com eens toch dan, zou ik zeggen... het gaat je bevallen hoor:)

ik had het programma al.. en vanavond ben ik er wat serieuzer mee aan de slag gegaan.. goed te doen.. resultaat is ook fijn..8~

hoppa... iets om handen in deze kouwe dagen..
fuck oud en nieuw!

Back