S2800 filters etc. controller met midi

Vlex

Wa zeggie baard?
En daar is ie weer met een s2800 vraag ;)

Ik las ergens op internet, dat het mogelijk is om met een s2000 de lfo en cutoff van de filters etc. te besturen met een externe midi controller. Nu vroeg ik me af of dit ook met mn s2800 mogelijk was, zou wel erg gaaf zijn, maar kon t niet in de manual vinden.

Hopelijk weet iemand van jullie t antwoord, thanx alvast!

Hebbie der geen handleiding bij ofzo ??

Je kunt de cutoff toewijzen aan pitch bend of modulatiewiel en zodoende met een gewoon keyboard het filter besturen.
Wel ff je pitch bend range op nul zetten anders gaat de toonhoogte ook mee. suc6

Heb er wel een handleiding bij, maar daar kon ik t dus niet in vinden, inderdaad wel iets over mod wheel. Maar had gehoopt dat t ook met rotarys kon, aangezien ik geen mod wheel op mn keyboard heb.

Thanx, die pagina is ook altijd handig :)

Origineel geplaatst door cangoeroes
volgens mij heb je een midi controller nodig die sysex kan versturen...

destijds met m'n s2000 ging dat zo...

Is dat hetzelfde als midi system exclusive? Die kan ik namelijk wel instellen op mn DR

Als ik de MIDI charts van Akai en DR202 vergelijk is er 1 CC die wordt verstuurd en ontvangen, namelijk 7 -> Volume. Nu zag ik in de manual van de Akai dat via external je ook iets kan controllen via footswitch of volume. Is dat deze? Ik krijg t namelijk niet aan de praat. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Thanx

yep, da's hetzelfde... probleem is alleen : hoe kom je aan de sysex messages...?

ik kan me herrinneren dat je sysex messages kan opvangen met je computer, dus als je dan een instelling veranders op je sampler dan verstuurd die een sysex message, en dan weet je de message...
maar ik weet niet helemaal zeker meer....

Origineel geplaatst door cangoeroes
yep, da's hetzelfde... probleem is alleen : hoe kom je aan de sysex messages...?

ik kan me herrinneren dat je sysex messages kan opvangen met je computer, dus als je dan een instelling veranders op je sampler dan verstuurd die een sysex message, en dan weet je de message...
maar ik weet niet helemaal zeker meer....

uhm ja, daar begrijp ik dus ongeveer niks van :P

volgens mij zitten jullie op een dood spoor; de enige soort sysex die een akai S < 5000 verstuurt en ontvangt is sample-data... Je moet de controllers en envelopes gebruiken voor het doel dat je voor ogen hebt!

Back