[boek] Ikutaro Kakehashi - I believe in music

oozi

Ouwe rot
heeft iemand dit boek al gelezen? geschreven door de oprichter van Roland (ondertussen 72), tevens de uitvinder van de TR-909 en de TB-303.

ik heb 'm net, ben pas bij blz. 23, maar het belooft een erg onderhoudend boek te worden.

uit de omslag:
"I believe in music:
published to coincide with the 30th anniversary of the Roland Corporation, this is the inspiring and heartfelt memoir of Ikutaro Kakehashi, a pioneering figure in electronical musical instruments and the company's visionary founder. from war-torn Japan to his first watch repair business to the dawn and subsequent enormous leaps of electronic musical instruments, Kakehashi's story is sometimes wry, sometimes touching, always wise. thriugh it all, Kakehashi has believes in music above all else: his first priority has always been an unwavering passion for expanding the potential for artistic expression. everyone from music aficionados to those looking for time-tested business savvy will enjoy his unique story."

gekocht naar aanleiding van een interview met hem in de Interface, waar ik best van onder de indruk was.
ik zal wel een volledige recensie schrijven als ik 'm uit heb..

bambam/oozi
waar kan ik dat boek op het net bestellen ???
hoeveel blz heeft het en wat gaat het kosten???
bvbd

Cool, ik ga ook maar eens naar de boekhandel hier ;)

In het Feedback blad stond ook al een Roland 30 jaar stukje, was ook wel leuk.

303 909

303 909

De 303 is toch écht gebouwd door Tadao Kikumoto, en de 909 door Atsushi Hoshihai (waarschijnlijk door een heel team.. maar goed..)

Duss...

Wél een interessant boek.. misschien toch eens opduikelen

any change voor een Nederlandse versie? Kan ik hem later aan mijn kinderen voorlezen ;)

Re: 303 909

Re: 303 909

Origineel geplaatst door CraZ
De 303 is toch écht gebouwd door Tadao Kikumoto, en de 909 door Atsushi Hoshihai (waarschijnlijk door een heel team.. maar goed..)

Duss...

Wél een interessant boek.. misschien toch eens opduikelen

klopt. eigenlijk zijn alleen (de meeste) Acetone spul door hemzelf hemzelf ontworpen...

Boek over oprichter van Roland

Boek over oprichter van Roland

er schijnt een boek te zijn van de oprichter van Roland, heeft iemand dit gelezen en is het wat?
Staat er een beetje de ontwikkelings historie in van de sytnhs die Roland allemaal
heeft gemaakt?

Op Amazon kan je reeds een korte recensie lezen, nou ja ... een heel summiere beschrijving in ieder geval.

0634037838.01.LZZZZZZZ.jpg

Maar voor een overzicht van de verschillende synths die o.a. Roland produceerde zijn er misschien (betere) alternatieven? Misschien kijk je beter uit naar een exemplaar van The A-Z of Analogue Synths Vols 1 and 2 ?

az_both_big.jpg

Back