2 techno tunes door Steve303

Minimaal? Een drumloop, een synth en wat gefilter.
Tsja.. ..uhh... wat moet je er van zeggen?

Ik vind het saai.

Origineel geplaatst door OnAcid
Minimaal? Een drumloop, een synth en wat gefilter.
Tsja.. ..uhh... wat moet je er van zeggen?

Ik vind het saai.

Ik had toch gezegd dat het minimal was. Ik vind nu eenmaal dat techno loop based music is.
Als je het genre kent, weet je dat er elke week platen op dit gedacht uitkomen.

Bij minimal techno verwacht ik juist niet zo'n standaard house/techno drumloop. Meer het gebruik van creatieve en ook minder geluiden waarbij kleine (subtiele) verschillen en overgangen de track maken. ofzoiets :confused:

Maar ik ben ook niet zo thuis in het genre... heb je evt wat namen?

Jeff Mills maakt toch ook tracks wel eens tracks die onder minimaal mogen vallen? Niet meer dan een 909 + fm synth + FX.

De beat staat wel, beukt lekker. Dat gefilter werkt ook goed. Wat ik nog mis is een stevige lage bassline, bijv. een 101 achtig iets. En dan evt. wat versierseltjes, zoals subtiele strings, of wat 303 bliepjes.

doorgaans heet dit niet minimal !
het gaat er veel te snel voor en het zit veel te vol.

techno !
lekker techno, beetje weinig afwisseling en monotoon , maar het idee is lekker energiek !
ik zou er persoonlijk meer variatie in willen zien

Ik noem dit ook geen minimal techno.. Het is juist het ritme dat het niet meer minimal maakt zoals al eerder wordt vemeld.
Maar hiervoor is het wel saai. er gebeurd te weinig om het boeiend te blijven vinden.

Succes verder.

Ik zal eens proberen er wat meer variatie in te steken. Eventueel met veel meer filters en beatchrushers enzo.
Of zou ik ook vooral het arrangement moeten aanpassen. Dit vind ik het grote probleem met techno hé. Het klinkt zo simpel en monotoon maar als je het zelf probeerd te maken blijkt het toch niet zo simpel.

Ik doelde vooral op variatie in het arrangement.

saai is inderdaad de juiste omschrijving.

nu zit er eigenlijk weinig vernieuwends in. een matig drumloopje met af en toe een effectje er over hebben we vaker gehoord.

na 4.5 minuut zijn er denk ik weining mensen die de track 'terugspoelen' en opnieuw afspelen.

je moet volgens mij een bepaald element aan de track toevoegen die de track uniek maakt.. een stemmetje, een baslijn, iets...

Back