traaag midi

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

worstenbroodje

Nieuwkomer
Hallo
ik heb net een hele configuratie geinstalleerd.
Een ouwe pentium 3 600 mhz met een 555s 5.1 geluidskaart, een midiman 1x1 usb midi interface en een roland a 30 aan mijn computer vastgeknoopt. ik probeer iets met nuendo te doen.

Als ik nu een toets indruk met mijn muis op de virtuele synt van of op de drummachine, duurt het ongveer een halve seconde voordat ik een geluid hoor.

weet iemand wat ik moet doen?

dank

Gebruik de zoekfunctie, gebruik het toverwoord "latency".
Succes!

"latency"

"latency"

Ik heb met het zoeken van het magische woord latency geen antwoord gekregen op mijn vraag.
dus bij deze nog een keer:

ik heb net een hele configuratie geinstalleerd.
Een ouwe pentium 3 600 mhz met een 555s 5.1 geluidskaart, een midiman 1x1 usb midi interface en een roland a 30 aan mijn computer vastgeknoopt. ik probeer iets met nuendo te doen.

Als ik nu een toets indruk met mijn muis op de virtuele synt van of op de drummachine, duurt het ongveer een halve seconde voordat ik een geluid hoor.

weet iemand wat ik moet doen?

dank

Latency is de tijd die je computer nodig heeft om geluid te genereren als antwoord op een inkomend midi signaal.. Dus, de tijd die er zit tussen het horen van een geluid en het indrukken op je midi keyboardje...

Zoek eens op "buffersize" in de manual. PIII 600 is voor de meeste hedendaagse softsynths wel heel krap (zelfs voor Nuendo zou ik zeggen).

hmmm. een beetje een rare vraag misschien, maar welke manual? de geluidskaart, computer, het keyboard, of nuendo?
(ik hoop dat ik nu een beetje mijn niveau op dit gebied aangeef)

Nuendo
piii 600
cheap soundcard

Wat klopt er allemaal niet aan dat plaatje?

Ach laat ook maar....

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door worstenbroodje
hmmm. een beetje een rare vraag misschien, maar welke manual? de geluidskaart, computer, het keyboard, of nuendo?
(ik hoop dat ik nu een beetje mijn niveau op dit gebied aangeef)

De manual die bij Nuendo HAD gezeten als je het pakket gekocht had.

tja, sjonge, nu lees ik het pas op pag. 15. system requirments: p4 en 512 mb werkgeheugen...
nouja dan maar een vettere computer kopen. toch geld zat:maffia:

Origineel geplaatst door worstenbroodje
nouja dan maar een vettere computer kopen. toch geld zat:maffia:
in jouw geval zou ik eerst maar eens geld uitgeven aan een paar goeie boeken of cursussen midi voor beginners. Want zo ga je er echt niet komen.

Bericht door een moderator:
Ik begrijp dat topicstarter een oplossing voor zijn probleem heeft gevonden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back